Hamisítatlan horvát hangulat a Business Clubban

Horvát népzene, burek és Karlovacko sör társaságában ismerhették meg a horvát turisztikai statisztikákat a meghívottak a legutóbbi Vendég & Hotel Business Klubban. 

A régi Jugoszlávia részeként is népszerű turisztikai célterület volt Horvátország, függetlenné válása óta pedig tovább erősítette a turizmusban betöltött pozícióját - Marin Skenderovic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség magyarországi képviseletének vezetője volt a februári Vendég & Hotel Business Klub díszvendége. 

A GastroArt - Electrolux Élménykonyhában megtartott rendezvényen Marin Skenderovic nyitóelőadásában elmondta, hogy 1985 meghatározó év volt a horvát turizmusban, amikor több mint 20 millió vendégéjszakát regisztráltak az akkor még Jugoszlávia részét képező szövetségi köztársaságban. A fejlődés ezután folyamatos volt egészen a délszláv háború kitöréséig. A béke beköszöntét követően egy ideig stagnált a turizmus, a fordulat évét 1995 jelentette, amikor komolyan kezdtek foglalkozni a turisztikai marketinggel, amelynek eredményeképpen 2013-ban rekordévet ünnepelhettek. 

Tavaly összesen 13 millió vendéget regisztráltak déli szomszédunknál, ami 5,6 százalékos növekedést jelent, ezen belül a külföldiek 11,5 millióan voltak, 6,3 százalékkal többen, mint 2012-ben. A horvátországi vendégéjszakák száma 76 millió volt, ami 4,2 százalékos növekedés, ebből a külföldiek majdnem 66,3 millió éjszakát maradtak, 4,8 százalékkal többet a tavalyi adatnál. A magyarok körében továbbra is elsőszámú külföldi úti cél Horvátország, amit számadatok is bizonyítanak. 2012-ben 360,2 ezer magyar turista látogatott Horvátországba, és ott 1 millió 964 ezer vendégéjszakát töltött el.

Marin Skenderovic azt is elmondta, hogy 2013-ban 350 millió kunából gazdálkodtak, ebből 166 millió kunát marketingre, míg 66 millió kunát a külképviseleti hálózat fenntartására fordítottak. 

Az1992-ban alapított Horvát Idegenforgalmi Közösségnek világszerte 20 irodája van. A budapesti kirendeltség 1997-ben nyitotta meg kapuit. Több sikeres plakátkampány köthető a szervezethez, amely a tavalyi évben 7000 perc tévés és rádiós megjelenést kapott a médiában. Több study tour-t is szerveztek Horvátországba, amelyeken 200 magyar újságíró is részt vett az elmúlt években. 


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?