Hamisítatlan horvát hangulat a Business Clubban

Horvát népzene, burek és Karlovacko sör társaságában ismerhették meg a horvát turisztikai statisztikákat a meghívottak a legutóbbi Vendég & Hotel Business Klubban. 

A régi Jugoszlávia részeként is népszerű turisztikai célterület volt Horvátország, függetlenné válása óta pedig tovább erősítette a turizmusban betöltött pozícióját - Marin Skenderovic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség magyarországi képviseletének vezetője volt a februári Vendég & Hotel Business Klub díszvendége. 

A GastroArt - Electrolux Élménykonyhában megtartott rendezvényen Marin Skenderovic nyitóelőadásában elmondta, hogy 1985 meghatározó év volt a horvát turizmusban, amikor több mint 20 millió vendégéjszakát regisztráltak az akkor még Jugoszlávia részét képező szövetségi köztársaságban. A fejlődés ezután folyamatos volt egészen a délszláv háború kitöréséig. A béke beköszöntét követően egy ideig stagnált a turizmus, a fordulat évét 1995 jelentette, amikor komolyan kezdtek foglalkozni a turisztikai marketinggel, amelynek eredményeképpen 2013-ban rekordévet ünnepelhettek. 

Tavaly összesen 13 millió vendéget regisztráltak déli szomszédunknál, ami 5,6 százalékos növekedést jelent, ezen belül a külföldiek 11,5 millióan voltak, 6,3 százalékkal többen, mint 2012-ben. A horvátországi vendégéjszakák száma 76 millió volt, ami 4,2 százalékos növekedés, ebből a külföldiek majdnem 66,3 millió éjszakát maradtak, 4,8 százalékkal többet a tavalyi adatnál. A magyarok körében továbbra is elsőszámú külföldi úti cél Horvátország, amit számadatok is bizonyítanak. 2012-ben 360,2 ezer magyar turista látogatott Horvátországba, és ott 1 millió 964 ezer vendégéjszakát töltött el.

Marin Skenderovic azt is elmondta, hogy 2013-ban 350 millió kunából gazdálkodtak, ebből 166 millió kunát marketingre, míg 66 millió kunát a külképviseleti hálózat fenntartására fordítottak. 

Az1992-ban alapított Horvát Idegenforgalmi Közösségnek világszerte 20 irodája van. A budapesti kirendeltség 1997-ben nyitotta meg kapuit. Több sikeres plakátkampány köthető a szervezethez, amely a tavalyi évben 7000 perc tévés és rádiós megjelenést kapott a médiában. Több study tour-t is szerveztek Horvátországba, amelyeken 200 magyar újságíró is részt vett az elmúlt években. 


Újabb rangos nemzetközi díjat nyert el a Hunguest Hotels megújult arculata

Újabb rangos nemzetközi díjat nyert el a Hunguest Hotels megújult arculata 

A 2009-ben alapított A’ Design Award & Competition a világ legnagyobb zsűrizett nemzetközi design versenye.
Superbrands díjas a Bükfürdő Thermal & Spa

Superbrands díjas a Bükfürdő Thermal & Spa 

Nyugat-Magyarország egyetlen fürdőjeként nyert Superbrands díjat a Bükfürdő Thermal & Spa.
Átadták a legjobb konferencia és wellness szállodáknak járó díjakat

Átadták a legjobb konferencia és wellness szállodáknak járó díjakat 

Az idei díjátadó ünnepség a közelmúltban megújult a Városligetben található Millennium Házában található Millennium Kávéház és Étteremben került megrendezésre.
Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.