A régi Jugoszlávia részeként is népszerű turisztikai célterület volt Horvátország, függetlenné válása óta pedig tovább erősítette a turizmusban betöltött pozícióját - Marin Skenderovic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség magyarországi képviseletének vezetője volt a februári Vendég & Hotel Business Klub díszvendége.
A GastroArt - Electrolux Élménykonyhában megtartott rendezvényen Marin Skenderovic nyitóelőadásában elmondta, hogy 1985 meghatározó év volt a horvát turizmusban, amikor több mint 20 millió vendégéjszakát regisztráltak az akkor még Jugoszlávia részét képező szövetségi köztársaságban. A fejlődés ezután folyamatos volt egészen a délszláv háború kitöréséig. A béke beköszöntét követően egy ideig stagnált a turizmus, a fordulat évét 1995 jelentette, amikor komolyan kezdtek foglalkozni a turisztikai marketinggel, amelynek eredményeképpen 2013-ban rekordévet ünnepelhettek.
Tavaly összesen 13 millió vendéget regisztráltak déli szomszédunknál, ami 5,6 százalékos növekedést jelent, ezen belül a külföldiek 11,5 millióan voltak, 6,3 százalékkal többen, mint 2012-ben. A horvátországi vendégéjszakák száma 76 millió volt, ami 4,2 százalékos növekedés, ebből a külföldiek majdnem 66,3 millió éjszakát maradtak, 4,8 százalékkal többet a tavalyi adatnál. A magyarok körében továbbra is elsőszámú külföldi úti cél Horvátország, amit számadatok is bizonyítanak. 2012-ben 360,2 ezer magyar turista látogatott Horvátországba, és ott 1 millió 964 ezer vendégéjszakát töltött el.
Marin Skenderovic azt is elmondta, hogy 2013-ban 350 millió kunából gazdálkodtak, ebből 166 millió kunát marketingre, míg 66 millió kunát a külképviseleti hálózat fenntartására fordítottak.
Az1992-ban alapított Horvát Idegenforgalmi Közösségnek világszerte 20 irodája van. A budapesti kirendeltség 1997-ben nyitotta meg kapuit. Több sikeres plakátkampány köthető a szervezethez, amely a tavalyi évben 7000 perc tévés és rádiós megjelenést kapott a médiában. Több study tour-t is szerveztek Horvátországba, amelyeken 200 magyar újságíró is részt vett az elmúlt években.
Forrás: Turizmus Online