A számok mögött a jól teljesítő magyar gazdasági mutatók, Magyarország egyre erősödő turisztikai vonzereje és a budapesti repülőtér erőteljes légitársasági marketing tevékenysége a magyarázat, aminek köszönhetően egyre több új légitársaság érkezik Magyarországra, a régiek pedig sorban emelik a járatszámokat vagy a kapacitást.
Kevés híján majdnem hárommillió utas indult és érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér termináljairól az év első három hónapjában. Egészen pontosan 2 982 365 fő vette igénybe utazásához a budapesti repülőteret, ami 16,9 %-kal több, mint tavaly ilyenkor. Ezt a kivételes teljesítményt a földrész repülőtereit tömörítő szakmai szervezet, az ACI Europe (Repülőterek Nemzetközi Tanácsa, Európai tagozat) is külön sajtóközleményben emelte ki. Statisztikáik szerint ezzel a gyors növekedési ütemmel Budapest az európai repülőterek top ligájába került, jócskán megelőzve Európa számos nagy elosztó repülőtérének növekedését is.
A gyors növekedés áprilisban sem torpant meg, hiszen az elmúlt hónapban regisztrált 1 236 268 budapesti utas továbbra is 16 %-os bővülést jelent a tavalyi év negyedik hónapjához képest. Ebben a hónapban indította el napi ötödik járatát Varsóba a LOT lengyel légitársaság, a német Lufthansa napi ötről hatra emelte a Frankfurtba közlekedő járatai számát, amelyeket legtöbbször a nagyobb kapacitású Airbus A321-sel teljesítenek. Az új járatok közül érdemes megemlíteni a Ryanair észak-spanyolországi santanderi járatát, illetve a Wizz Air norvégiai Stavangerbe repülő gépeit. A német airBerlin légitársaság csődje nyomán nem maradt légi összeköttetés nélkül a német főváros sem: az easyJet mellett a Wizz Air és a Ryanair is repül ezen az útvonalon.
„A budapesti forgalom további növekedésére számítunk a nyári utazási szezonban, hiszen csak most, a hónap elején három új tengerentúli járat csatlakozott az Air Canada Rouge torontói desztinációjához; a LOT lengyel légitársasággal heti négy alkalommal lehet New Yorkba és kétszer Chicagóba repülni, az American Airlines pedig naponta közlekedik Budapest és Philadelphia között.” – jegyezte meg Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. A járatfejlesztésekért is felelős szakember elmondta azt is, hogy az idén március végétől októberig tartó nyári utazási szezonban sikerült másfél millióval több utas-férőhelyet hozni Budapestre. Az utazás kényelmét pedig nagymértékben növeli, hogy nyárra elkészülnek a belső felújítások a 2A és a 2B területén, augusztus elején pedig átadják a forgalomnak a nem-schengeni járatokat kiszolgáló, 2B oldali utasmólót.
Éppen a növekvő forgalom támasztotta követelmények miatt indította el két évvel ezelőtt a Budapest Airport a BUD 2020 névre keresztelt ötéves repülőtér-fejlesztési programját, melynek keretében több mint 160 millió eurót (50 milliárd forint) fordít infrastruktúra-fejlesztésre. Ennek részeként épül a 2B oldalon a több mint tízezer négyzetméteres új utasforgalomi terület, zajlik az 1. futópálya (13R/31L) betonjának és műszerezettségének továbbfejlesztése, tavaly elkészült a DHL Express és a TNT új logisztikai bázisa, átadták a repülőtéri szállodát. Az idén nyáron megkezdődik a 2. Terminál mellé tervezett Cargo City építése, decemberben elindul egy többemeletes parkolóház kivitelezése és megkezdődött a 3. Terminál tervezéséhez szükséges koncepció kidolgozása.