A rekonstrukció 15 hónapon át tartó munkálatai során, 154 km-nyi sínt, 320 000 tonna zúzott követ és 27 000 tonna betont használt föl a GYSEV Zrt. Az uniós támogatás mértéke 85 % volt. A 2009 szeptemberében megkezdett kivitelezésen megközelítőleg 300 ember dolgozott és összesen 116 km hosszú sínszakaszt érintett.
Jelen voltak
A felújított pályaszakaszt Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára, Dávid Ilona a GYSEV Zrt. elnök vezérigazgatója, valamint a kivitelező Savaria 2009 konzorcium részéről Homlok Zsolt, a Swietelsky vasúttechnika ügyvezető igazgatója és Mikics György a Thales Austria Gmbh. ügyvezető igazgatója adta át, a büki vasútállomáson megrendezett átadó ünnepségen.
Csak úgy száguld majd!
A fejlesztéseknek köszönhetően a dízelmozdonyok helyét a 2010/11-es menetrendtől kezdődően a villamos vontatás veszi át. Szombathely és Szentgotthárd között előreláthatólag 2011 nyarától kerülhet sor a 120km/h-s sebességemelésre, így a menetidők jelentősen csökkennek majd a felújított teljes pályán. A beruházás várhatóan 2012 decemberében zárul, addigra elkészül a soproni aluljáró, a szombathelyi felüljáró, és a GYSEV beszerez négy darab villamos motorvonatot.
Ilyen még nem volt
December 12-étől, az új menetrend életbe lépésének napjától, a pótló buszok helyett ismét vonatok szállítják az utasokat Szombathely és Szentgotthárd között a GYSEV vonalán. A szeptember 1-je óta tartó teljes vágányzár feloldása, a felújított pályaszakasz átadása érzékelhető menetrendi változásokkal jár együtt.
Az EU történetében ez volt az első olyan vasúti projekt a 2007–2013 közötti időszakban, amelyet az Európai Unió támogatásra érdemesnek ítélt, és jóváhagyott - tájékoztatta közleményében a GYSEV a Turizmus Online szerkesztőségét.