A földön spórol az easyJet

Az easyJet a világ légitársaságai közül elsőként vezeti be legmodernebb, a gépek földi közlekedéséhez használt Zöld Elektronikus Taxizási Rendszert (EGTS) - közölte az easyJet a Turizmus Online-nal.

Az easyjet legtöbb repülőgépe viszonylag kis távolságot tesz meg a levegőben, ezért a gépek fogyasztásának 4 százalékát a kifutón történő taxizás teszi ki. Átlagosan a repülők egy utazás során 20 percet töltenek a felszállópálya és a parkoló terület közötti földi közlekedéssel, amely az easyJet esetében évente 6482000 megtett kilométert és óriási benzinfogyasztást jelent.

Jelenleg a repülőgépek mozgatta kerekek elektromechanikus indítókarral vannak felszerelve. Ezzel szemben az easyJet által támogatott EGTS rendszer lehetővé teszi a gépek számára, hogy a motor járatása nélkül taxizzanak. A jövő repülői ehhez a manőverhez már egy olyan generátort fognak használni, ami a fő kerekek mozgatásához szükséges energiával látja el a motort úgy, hogy annak nem kell üzemelnie. Az innovatív, egyedi erőforrású elektronika- és rendszervezérelők teljes irányítást biztosítanak a pilóta számára a taxizás közbeni gyorsulásban, irányításban és fékezésben. Az új rendszer csökkenti – vagy akár teljesen kiiktathatja - a repülőgép álló helyzetbe állításához vagy kimozdításához szükséges vontatást.

Az EGTS rendszer tesztfázisa 2013-ban kezdődik. A két fejlesztő cég, a Honeywell és Safran 2016-ra tervezi az új, zöld taxizási rendszer széleskörű elterjesztését és a repülőgépek modernizálását. A Safran és Honewell cégek a világ vezető repülőtechnikai cégei, melyek folyamatosan innovatív technológiák kifejlesztésén munkálkodnak.

Az EGTS elterjedésével óriási mennyiségű üzemanyagot spórolhatnak meg a légitársaságok, továbbá környezetvédelmi szempontból is hatalmas előrelépés lenne a rendszer széleskörű alkalmazása: így a repülőgépek károsanyag-kibocsátása is jelentősen mérséklődne.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.