A kapacitásbővítést, járatnyitást eddig bejelentett légitársaságokhoz kedden csatlakozott a görög Aegean is, mely Athénból egyelőre heti 4 alkalommal repüli majd a magyar fővárost. Az igények folyamatosan érkeznek, tudtuk meg.
Cikkünk írása idején itt tartózkodik a Ryanair, péntekhez hasonlóan különgéppel, a légitársaság saját Boeing 737-800-as típusával érkező tárgyaló delegációja. A légitársaság múlt héten bejelentett 31 járatára azonban nincs semmiféle megállapodása a Budapest Airporttal, nemhogy a résidőkről tárgyalnának. Mindeközben az ír fapados a Budapestről repülni kívánt repülőtereken már megszerezte a slotokat és bőszen vádolja a Budapest Airportot a késlekedésért. Mi több, a még nem létező járatokra már elkezdte árulni a jegyeket. A Ryanair bejelentett úticéljai 50 százalékban fedik egymást a Wizz Air-ével, komoly verseny alakulhat ki a fapados piacon.
Ugyanakkor még mindig itt van a Malévnak az a 27, részben monopolhelyzetű járata, melyek az átszálló forgalmat biztosították. Ezeket képtelen átvenni egy fapados, mivel az nem tagja szövetségnek, nem repül közös kóddal, nem biztosít átszállási lehetőségeket. Az üzleti utazók nem váltanak jegyet rá ezek miatt.
Nagyon sok még mindig a nyitott kérdés. Két intenzív hét következik a reptér életében, mire kialakul valamennyire a nyári menetrend - tájékoztatott Hardy. Ugyanakkor az események, a járatnyitások felgyorsultak olyan ütemben, hogy napról-napra csökken egy budapesti bázisú, full service, nemzeti légitársaság alapításának esélye - tette hozzá. A végén nem lesz hova járatot nyitni, a piacokat átveszik.