A Turkish szárnyalása

Az öt éve látványosan fejlődő Turkish Airlines a Lufthansa és az Air France-KLM vetélytársává kíván válni.

Míg Európa nagy légitársaságai a 2009-es válságos évben tekintélyes veszteséget halmoztak fel, addig a Turkish ugyanolyan tekintélyes, 43 millió eurós nyereséget halmozott fel. A 2005-ben történt igazgatóváltás óta, amikor Temel Kotil vette a cég vezetését, a Turkish megnégyszerezte utasai számát. A légitársaság 2009-ben 18 millió utast szállított 36 belföldi járatán, 25,1 milliót nemzetközi járatain.

Levend Arisoy a társaság magyarországi igazgatója a Napi Turizmusnak elmondta: csak a nemzetközi útvonalaikon 31 millió utast várnak idén. Levend Arisoy tájékoztatott: a Turkish fejlődésének egyik kulcsa, hogy a légitársaság gyűjtő-elosztó repülőtere, az isztambuli Atatürk, légifolyosók keresztmetszetében fekszik. Az Európa és a Közel-Kelet metszéspontjában fekvő repülőtér az utóbbi években 400 százalékos forgalomnövekedést produkált. Ugyanakkor nagyon fontos a cég üzletpolitikájában az utas igényeihez igazított megfizethető minőség - teszi hozzá Arisoy.

Mint megtudtuk 2009-ben magyarországi forgalmuk 47%-a repült point-to-point Isztambulba, míg az 53%-os többség átszálló utas, elsősorban Bangkok, Hong-Kong, Újdelhi, Dubai vagy Irán felé. A point-to-point utasok száma 10 százalékot emelkedett 2010 első negyedévében 2009-hez képest, míg összességében, a transzfer utasokkal együtt 25%-os növekedésről beszélhetünk a kapacitás bővítése nélkül. Ugyanakkor tervbe van véve a kapacitás bővítése: a téli menetrend életbelépésével a heti 7 budapesti járat 10-re bővül, majd 2011 nyarára 14-re.

Temel Kotil a német Handelsblattnak nyilatkozta, hogy a 49%-ban állami tulajdonú légitársaságból igazi „nagypályás” játékost kíván csinálni. A Turkish a Lufthansával vagy az Air France-KLM-mel szándékozik ringbe szállni. Szintén a Handelsblattnak nyilatkozva Kotil kifejtette: a belföldi utasforgalom dinamikus növelése mellett szintén a fejlődés egyik kulcsa a külföldi terjeszkedés.

A célok közt szerepel évi tíz új járat beindítása. A járatok Afrikában és Ázsiában erősítenék a légitársaság pozícióit. Év végéig járatok indulnak többek közt Saigonba, Washingtonba, Los Angelesbe, Shirazba, Dhaka-ba és Bászrába.

A Turkish nem csupán járatnyitásokkal kíván terjeszkedni, hanem légitársaságok felvásárlásával is. 2008-ban szerzett 49%-os részesedést a boszniai B&H légitársaságban. Ugyanebben az évben indult az Austrian Airlines (AUA) felvásárlásért vívott versenyben. Az AUA-t végül a Lufthansa szerezte meg. Utóbb azonban többször is felmerültek hírek, melyek szerint a Turkish Airlines megvenné a LOT, lengyel légitársaságot, mely a Turkishez hasonlóan szintén Star Alliance tag. A Handelsblatt információi szerint sikeres tranzakció esetén Varsó komoly, nemzetközi elosztó repülőtérré válhat. Szintén szóba került többször a veszteséges szerb JAT megszerzése, de Handelsblatt tudósítása szerint akár a CSA és a Malév megvételét is fontolóra veheti a Turkish Airlines. (Napi Turizmus/MTI)


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.