A Turkish szárnyalása

Az öt éve látványosan fejlődő Turkish Airlines a Lufthansa és az Air France-KLM vetélytársává kíván válni.

Míg Európa nagy légitársaságai a 2009-es válságos évben tekintélyes veszteséget halmoztak fel, addig a Turkish ugyanolyan tekintélyes, 43 millió eurós nyereséget halmozott fel. A 2005-ben történt igazgatóváltás óta, amikor Temel Kotil vette a cég vezetését, a Turkish megnégyszerezte utasai számát. A légitársaság 2009-ben 18 millió utast szállított 36 belföldi járatán, 25,1 milliót nemzetközi járatain.

Levend Arisoy a társaság magyarországi igazgatója a Napi Turizmusnak elmondta: csak a nemzetközi útvonalaikon 31 millió utast várnak idén. Levend Arisoy tájékoztatott: a Turkish fejlődésének egyik kulcsa, hogy a légitársaság gyűjtő-elosztó repülőtere, az isztambuli Atatürk, légifolyosók keresztmetszetében fekszik. Az Európa és a Közel-Kelet metszéspontjában fekvő repülőtér az utóbbi években 400 százalékos forgalomnövekedést produkált. Ugyanakkor nagyon fontos a cég üzletpolitikájában az utas igényeihez igazított megfizethető minőség - teszi hozzá Arisoy.

Mint megtudtuk 2009-ben magyarországi forgalmuk 47%-a repült point-to-point Isztambulba, míg az 53%-os többség átszálló utas, elsősorban Bangkok, Hong-Kong, Újdelhi, Dubai vagy Irán felé. A point-to-point utasok száma 10 százalékot emelkedett 2010 első negyedévében 2009-hez képest, míg összességében, a transzfer utasokkal együtt 25%-os növekedésről beszélhetünk a kapacitás bővítése nélkül. Ugyanakkor tervbe van véve a kapacitás bővítése: a téli menetrend életbelépésével a heti 7 budapesti járat 10-re bővül, majd 2011 nyarára 14-re.

Temel Kotil a német Handelsblattnak nyilatkozta, hogy a 49%-ban állami tulajdonú légitársaságból igazi „nagypályás” játékost kíván csinálni. A Turkish a Lufthansával vagy az Air France-KLM-mel szándékozik ringbe szállni. Szintén a Handelsblattnak nyilatkozva Kotil kifejtette: a belföldi utasforgalom dinamikus növelése mellett szintén a fejlődés egyik kulcsa a külföldi terjeszkedés.

A célok közt szerepel évi tíz új járat beindítása. A járatok Afrikában és Ázsiában erősítenék a légitársaság pozícióit. Év végéig járatok indulnak többek közt Saigonba, Washingtonba, Los Angelesbe, Shirazba, Dhaka-ba és Bászrába.

A Turkish nem csupán járatnyitásokkal kíván terjeszkedni, hanem légitársaságok felvásárlásával is. 2008-ban szerzett 49%-os részesedést a boszniai B&H légitársaságban. Ugyanebben az évben indult az Austrian Airlines (AUA) felvásárlásért vívott versenyben. Az AUA-t végül a Lufthansa szerezte meg. Utóbb azonban többször is felmerültek hírek, melyek szerint a Turkish Airlines megvenné a LOT, lengyel légitársaságot, mely a Turkishez hasonlóan szintén Star Alliance tag. A Handelsblatt információi szerint sikeres tranzakció esetén Varsó komoly, nemzetközi elosztó repülőtérré válhat. Szintén szóba került többször a veszteséges szerb JAT megszerzése, de Handelsblatt tudósítása szerint akár a CSA és a Malév megvételét is fontolóra veheti a Turkish Airlines. (Napi Turizmus/MTI)


Járatindítás két angliai célállomásra

Járatindítás két angliai célállomásra 

A Jet2.com új járatokat indít az East Midlands Repülőtérre és Newcastle-be.
Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben

Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben 

A Budapesti Békéltető Testülethez beadott kérelmek tekintetében kiugróan magas volt a járatkésésekkel és -törlésekkel kapcsolatos panaszok száma.
MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége!

MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége! 

Nagy felháborodást váltott ki a napokban az egyik internetes oldalon felröppent hír.
Hamarosan  változik a ferihegyi reptér közlekedése – ne a megszokott rutin alapján vezessen!

Hamarosan változik a ferihegyi reptér közlekedése – ne a megszokott rutin alapján vezessen! 

Nemcsak az autósok, hanem a busszal érkezők és azzal távozók is terelő útvonalon közlekednek.
Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”,  csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk

Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk 

A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje – FRISSÍTVE
Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken

Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken  

2025. február 5-én, szerdán a poggyászkezelők tiltakozása miatt részleges sztrájkokra lehet számítani az olaszországi repülőtereken.
Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára

Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára 

 A bérlet többféle utazási lehetőségeket kínál.
Kiderült, melyik a legpocsékabb hangulatú holland vasútállomás

Kiderült, melyik a legpocsékabb hangulatú holland vasútállomás  

Ezt a versenyt akár nálunk is megrendezhetnénk. Több jelölt is jogosult lehetne arra, hogy felkerüljön a dobogó tetejére.
Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit

Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit 

2027-től indít Európában új folyami hajózási szolgáltatást indít a Royal Caribbean Group.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz

Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz 

Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.