A Turkish szárnyalása

Az öt éve látványosan fejlődő Turkish Airlines a Lufthansa és az Air France-KLM vetélytársává kíván válni.

Míg Európa nagy légitársaságai a 2009-es válságos évben tekintélyes veszteséget halmoztak fel, addig a Turkish ugyanolyan tekintélyes, 43 millió eurós nyereséget halmozott fel. A 2005-ben történt igazgatóváltás óta, amikor Temel Kotil vette a cég vezetését, a Turkish megnégyszerezte utasai számát. A légitársaság 2009-ben 18 millió utast szállított 36 belföldi járatán, 25,1 milliót nemzetközi járatain.

Levend Arisoy a társaság magyarországi igazgatója a Napi Turizmusnak elmondta: csak a nemzetközi útvonalaikon 31 millió utast várnak idén. Levend Arisoy tájékoztatott: a Turkish fejlődésének egyik kulcsa, hogy a légitársaság gyűjtő-elosztó repülőtere, az isztambuli Atatürk, légifolyosók keresztmetszetében fekszik. Az Európa és a Közel-Kelet metszéspontjában fekvő repülőtér az utóbbi években 400 százalékos forgalomnövekedést produkált. Ugyanakkor nagyon fontos a cég üzletpolitikájában az utas igényeihez igazított megfizethető minőség - teszi hozzá Arisoy.

Mint megtudtuk 2009-ben magyarországi forgalmuk 47%-a repült point-to-point Isztambulba, míg az 53%-os többség átszálló utas, elsősorban Bangkok, Hong-Kong, Újdelhi, Dubai vagy Irán felé. A point-to-point utasok száma 10 százalékot emelkedett 2010 első negyedévében 2009-hez képest, míg összességében, a transzfer utasokkal együtt 25%-os növekedésről beszélhetünk a kapacitás bővítése nélkül. Ugyanakkor tervbe van véve a kapacitás bővítése: a téli menetrend életbelépésével a heti 7 budapesti járat 10-re bővül, majd 2011 nyarára 14-re.

Temel Kotil a német Handelsblattnak nyilatkozta, hogy a 49%-ban állami tulajdonú légitársaságból igazi „nagypályás” játékost kíván csinálni. A Turkish a Lufthansával vagy az Air France-KLM-mel szándékozik ringbe szállni. Szintén a Handelsblattnak nyilatkozva Kotil kifejtette: a belföldi utasforgalom dinamikus növelése mellett szintén a fejlődés egyik kulcsa a külföldi terjeszkedés.

A célok közt szerepel évi tíz új járat beindítása. A járatok Afrikában és Ázsiában erősítenék a légitársaság pozícióit. Év végéig járatok indulnak többek közt Saigonba, Washingtonba, Los Angelesbe, Shirazba, Dhaka-ba és Bászrába.

A Turkish nem csupán járatnyitásokkal kíván terjeszkedni, hanem légitársaságok felvásárlásával is. 2008-ban szerzett 49%-os részesedést a boszniai B&H légitársaságban. Ugyanebben az évben indult az Austrian Airlines (AUA) felvásárlásért vívott versenyben. Az AUA-t végül a Lufthansa szerezte meg. Utóbb azonban többször is felmerültek hírek, melyek szerint a Turkish Airlines megvenné a LOT, lengyel légitársaságot, mely a Turkishez hasonlóan szintén Star Alliance tag. A Handelsblatt információi szerint sikeres tranzakció esetén Varsó komoly, nemzetközi elosztó repülőtérré válhat. Szintén szóba került többször a veszteséges szerb JAT megszerzése, de Handelsblatt tudósítása szerint akár a CSA és a Malév megvételét is fontolóra veheti a Turkish Airlines. (Napi Turizmus/MTI)


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.