A Turkish szárnyalása

Az öt éve látványosan fejlődő Turkish Airlines a Lufthansa és az Air France-KLM vetélytársává kíván válni.

Míg Európa nagy légitársaságai a 2009-es válságos évben tekintélyes veszteséget halmoztak fel, addig a Turkish ugyanolyan tekintélyes, 43 millió eurós nyereséget halmozott fel. A 2005-ben történt igazgatóváltás óta, amikor Temel Kotil vette a cég vezetését, a Turkish megnégyszerezte utasai számát. A légitársaság 2009-ben 18 millió utast szállított 36 belföldi járatán, 25,1 milliót nemzetközi járatain.

Levend Arisoy a társaság magyarországi igazgatója a Napi Turizmusnak elmondta: csak a nemzetközi útvonalaikon 31 millió utast várnak idén. Levend Arisoy tájékoztatott: a Turkish fejlődésének egyik kulcsa, hogy a légitársaság gyűjtő-elosztó repülőtere, az isztambuli Atatürk, légifolyosók keresztmetszetében fekszik. Az Európa és a Közel-Kelet metszéspontjában fekvő repülőtér az utóbbi években 400 százalékos forgalomnövekedést produkált. Ugyanakkor nagyon fontos a cég üzletpolitikájában az utas igényeihez igazított megfizethető minőség - teszi hozzá Arisoy.

Mint megtudtuk 2009-ben magyarországi forgalmuk 47%-a repült point-to-point Isztambulba, míg az 53%-os többség átszálló utas, elsősorban Bangkok, Hong-Kong, Újdelhi, Dubai vagy Irán felé. A point-to-point utasok száma 10 százalékot emelkedett 2010 első negyedévében 2009-hez képest, míg összességében, a transzfer utasokkal együtt 25%-os növekedésről beszélhetünk a kapacitás bővítése nélkül. Ugyanakkor tervbe van véve a kapacitás bővítése: a téli menetrend életbelépésével a heti 7 budapesti járat 10-re bővül, majd 2011 nyarára 14-re.

Temel Kotil a német Handelsblattnak nyilatkozta, hogy a 49%-ban állami tulajdonú légitársaságból igazi „nagypályás” játékost kíván csinálni. A Turkish a Lufthansával vagy az Air France-KLM-mel szándékozik ringbe szállni. Szintén a Handelsblattnak nyilatkozva Kotil kifejtette: a belföldi utasforgalom dinamikus növelése mellett szintén a fejlődés egyik kulcsa a külföldi terjeszkedés.

A célok közt szerepel évi tíz új járat beindítása. A járatok Afrikában és Ázsiában erősítenék a légitársaság pozícióit. Év végéig járatok indulnak többek közt Saigonba, Washingtonba, Los Angelesbe, Shirazba, Dhaka-ba és Bászrába.

A Turkish nem csupán járatnyitásokkal kíván terjeszkedni, hanem légitársaságok felvásárlásával is. 2008-ban szerzett 49%-os részesedést a boszniai B&H légitársaságban. Ugyanebben az évben indult az Austrian Airlines (AUA) felvásárlásért vívott versenyben. Az AUA-t végül a Lufthansa szerezte meg. Utóbb azonban többször is felmerültek hírek, melyek szerint a Turkish Airlines megvenné a LOT, lengyel légitársaságot, mely a Turkishez hasonlóan szintén Star Alliance tag. A Handelsblatt információi szerint sikeres tranzakció esetén Varsó komoly, nemzetközi elosztó repülőtérré válhat. Szintén szóba került többször a veszteséges szerb JAT megszerzése, de Handelsblatt tudósítása szerint akár a CSA és a Malév megvételét is fontolóra veheti a Turkish Airlines. (Napi Turizmus/MTI)


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.