A válság ellenére is népszerű volt a verseny

Az idén immár negyedszer rendezte meg szerkesztőségünk a Kiadvány Trend-versenyt, amelyre közel száz pályamű érkezett a meghirdetett kategóriákban. A szakma és a nagyközönség az Utazás kiállításon, illetve a www.turizmusonline.hu oldalunkon szavazhatott. Az összesítés után kialakult végeredményt táblázatunkban olvashatják. A korábbi évekhez hasonlóan ismét felkértünk egy szakértői zsűrit, hogy értékelje a pályaműveket. A marketinges és turisztikai szakembereket felvonultató testület tagjai által adott pontszámok összesítése után kialakult a zsűri végeredménye.

Általános tapasztalatként megfogalmazható, hogy – bár az elvekben egyetértettek – a zsűri tagjainak véleménye gyakran homlokegyenest ellentétes volt egy-egy konkrét kiadvány esetében. Például a grafikus hét pontot adott valamire, ugyanerre művészeti vezetőnk csak négyet. Kétségtelen tehát, hogy még a szakmai zsűri véleményét is erősen meghatározta a szubjektivitás, persze művészi jellegű minősítésnél ez elkerülhetetlen. Román Balázs, a kreativ.hu marketinges szakportál főszerkesztője úgy véli, nagyon szoros volt az idei verseny, és nehéz volt a zsűri dolga. Véleménye szerint általánosságban a vizuális kiegyensúlyozottsággal volt gond. Akadtak persze jó és követendő példák. Sokan igyekeztek minden információt belezsúfolni kiadványukba, miközben a kevesebb több lett volna, mivel egy kiadvány célja elsősorban a figyelem felkeltése. „A négypontos betűben nem hiszek” – foglalta össze véleményét a szakember. Garai Gábor grafikus, aki a tavalyi zsűrizésben is részt vett, kiemelte, hogy az átlagos teljesítmény a tavalyinál jobb, de kevés volt a kiugróan jó pályamű.

Abban egyetértettek a zsűritagok, hogy nehéz feladat egy települést szépen bemutatni, főleg ahol nincsenek páratlan látnivalók. De frappáns szöveget és szép zsánerképeket bármilyen hétköznapi városról lehet készíteni. Az erőltetett „kreatívkodást” azonban el kell kerülni, és nem biztos, hogy a polgármester féloldalas fotójával érdemes sokkolni az olvasót rögtön az első belső oldalon. A megfelelő papírminőség is fontos, és az a lényeg, hogy a képek érzelmeket váltsanak ki a nézőből. Lépő András, lapunk művészeti vezetője ellenben kiemelte, hogy még a tömegnek szóló ajánlatoknál is bátrabban kellene alkalmazniuk a kiadványokat készítő szakembereknek a meghökkentő, akár furcsa megoldásokat, mivel éppen ezzel hívhatják fel magukra a figyelmet. Ligetvári Réka, az ENIT sajtóreferense szerint a legtöbben a tartalomra helyezték a hangsúlyt, míg a dizájnnal főleg az új társaságok igyekeztek kitűnni.

Köszönet illeti mindazokat a cégeket, amelyek benevezték kiadványukat, honlapjukat a megmérettetésre. Remélem, hogy a zsűri, illetve a nagyközönség szavazatai alapján sokan érzik úgy, szakmailag is elismerik munkájukat. Mindannyiuknak gratulálok a szerkesztőség nevében.

Kiadvány Trend 2009
Utazási irodai katalógus
Zsűri
1. hely Destination Management Company Quaestor Utazásszervező Kft.
2. hely TUI Prémium Nyár 2009 Magyar TUI Kft.
3. hely Tensi Nászutak, esküvők külföldön Tensi Kft.
3. hely Baraka 2009 Baraka Kft.
Nagyközönség
1. hely Tensi- Nászutak, esküvők külföldön Tensi Kft.
2. hely Budavár Tours 2009 Budavár Tours Kft.
3. hely Tengerparti üdülések 2009 Magyar Autóklub-Autoclub Travel
Szállodai prospektus
Zsűri
1. hely Buda Castle Fashion Hotel katalógus Buda Castle Fashion Hotel – Mellow Mood Group
2. hely Kempinski SPA Kempinski Hotel Budapest Zrt.
2. hely Árak 2009 Rogner Hotel & SPA Lotus Therme Rogner Hotel & SPA Lotus Therme
3. hely Prestige Ház Hévíz Prestige Ház Kft.
Nagyközönség
1. hely Kempinski SPA Kempinski Hotel Budapest Zrt.
2. hely Andrássy Kúria Hotel****Wine & SPA Andrássy Kúria Kft.
3. hely Prestige Ház Hévíz Prestige Ház Kft.
Non-profit kiadvány
Zsűri
1. hely Inspiráció Österreich Werbung Marketing Kft.
2. hely The North-Hungary Region Észak-Magyarország Regionális Fejlesztési Ügynökség
2. hely Veszprémi Turisztikai Egyesület Veszprémi Turisztikai Egyesület
3. hely Pécs Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI
Nagyközönség
1. hely Pécs Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI
2. hely Kehidakustány Kehidakustányi Vendégvárók Egyesülete
3. hely GYMS Megyei Turisztikai Kalauz Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat
Weboldal szervezetek
Zsűri
1. hely www.utisugo.hu InstantWeb Kft.
2. hely www.hajduszoboszlo.hu Hajdúszoboszló Polgármesteri Hivatal
3. hely www.salgotarjan-turizmus.hu Tourinform-Salgótarján
Nagyközönség
1. hely www.utisugo.hu InstantWeb Kft.
2. hely www.hajduszoboszlo.hu Hajdúszoboszló Polgármesteri Hivatal
3. hely www.yacht.hu Hotel Marina Port Kft.
Weboldal utazási irodák
Zsűri
1. hely www.tui.hu Magyar TUI Kft.
1. hely www.cityrama.hu Cityrama Kft.
1. hely www.entertravel.hu Travel Del Mar Utazási Iroda Kft.
2. hely www.tihanytourist.hu Tihany Tourist Kft.
3. hely www.uniquebudapest.hu Fama PR Kft.
3. hely www.fehervartravel.hu Fehérvár Travel Kft.
Nagyközönség
1. hely www.entertravel.hu Travel Del Mar Utazási Iroda Kft.
2. hely www.tui.hu Magyar TUI Kft.
3. hely www.fehervartravel.hu Fehérvár Travel Kft.
Weboldal szállodák
Zsűri
1. hely www.marmara.hu Marmara Hotel
2. hely www.rogner.hu Rogner Hotel & SPA Lotus Therme
3. hely www.yacht.hu Hotel Marina-Port Kft.
Nagyközönség
1. hely www.kehidatermal.hu Kehida Termál Kft.
2. hely www.ramadabalaton.hu Ramada Hotel&Resort Lake Balaton****
2. hely www.hotelcaramell.hu Hotel Caramell Kft.
3. hely www.villamedici.hu Villa Medici Kft.
Film, spot, dvd
Zsűri
1. hely Lotus Retro Veteránautó szépségveryeny plakátja Lotus Therme Kft.
2. hely Journey of Inspiration KLM
3. hely Észak-Magyarország-Az értékek régiója Észak-Magyarország RFÜ (NORDA)
Nagyközönség
1. hely Lotus Retro Veteránautó szépségverseny plakátja Lotus Therme Kft.
2. hely Ramada Resort – Aquaworld Budapest Aquaworld Zrt.
2. hely Észak-Magyarország: Az értékek régiója DVD film Észak-Magyarország RFÜ (NORDA)
3. hely Ráckeve a vizek városa DVD film Sophia Utazási Iroda
3. hely Téli ajánlataink plakát Ibusz Utazási Irodák Kft.

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.