Az első fecskék

A marketingben régóta ismert a co-branding fogalma. A megfelelően kiválasztott, együtt megjelenő márkák erősítik egymás imázsát. A hazai idegenforgalomban eddig alig alkalmazott módszer bevezetésével a közelmúltban két légitársaság is megpróbálkozott.

Idén a nyár végén illetve ősszel két légitársaság és két bank döntött úgy, hogy közös hitelkártya kibocsájtásával összekapcsolja márkáját. Augusztus 1-jétől igényelhető a Malév - Citibank hitelkártya, október 18-ától pedig a Lufthansa és a Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) közös hitelkártyája. A plasztiklapok birtokosai - a klasszikus hitelkártyás szolgáltatások igénybe vétele mellett - vásárlásaikkal gyűjtheik a légitársaságok mérföldjeit. "A Citibank a klasszikus hitelkártyák piacán piacvezető, ismertsége viszont a hagyományostól eltérő értékesítési stratégiája miatt csak 30 százalék körül mozgott. Úgy láttuk, új távlatokat nyithat egy olyan hiánypótló termék, amely plusz szolgáltatásainak köszönhetően jól eladható, a Malév ismertsége pedig segítheti a Citi jobb megismerését is" - mondta Juhász Attila, a Citibank marketingkommunikációs vezetője. Az elérni kívánt ügyfelek száma több tízezer. Bár a kártyát csak néhány hete lehet igényelni, elégedettek az eredményekkel.

Ezt persze borítékolni lehetett: a termék nagyon komoly médiatámogatást kapott; aki Budapestről vagy ide repül Malév-géppel, az ki sem kerülhette. A hagyományos médiamegjelenések mellett kommunikálják backlight plakátokon Ferihegyen, hirdetik a Horizonban, hoszteszek szórólapokat osztogattak a repülőtéren. Stratégiai együttműködést kötöttek utazási irodákkal, így megjelenhetnek azok hirdetési felületein. "A Citibank mindig a direkt értékesítés híve volt, így próbál minél több ügyfelet szerezni, nem pedig új fiókok nyitásával, mint a legtöbb bank. Ezért nagy szerepet kap a Citibank Online internetes és a CitiPhone Banking telefonos kiszolgáló rendszer" - foglalja össze stratégiájuk lényegét Juhász. A bank nem jár teljesen ismeretlen terepen; 1999-ben már volt co-branding együttműködése az akkori Westellel, amely beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Ezután a Generali és a SMART pontokat gyűjtő Shell partner-hitelkártya következett. A Citibank további társmárkás együttműködéseket is tervez.

Szárnyakat kapnak

A közös megjelenés Németh Krisztina, a Malév kommunikációs vezetője szerint előnyös a légitársaságnak és a törzsutasainak is, hiszen plusz szolgáltatáshoz juttatják ügyfeleiket, bár az eltelt idő kevés az eredmények értékeléséhez. A Lufthansánál már két éve felvetődött a társkártya magyarországi bevezetésének gondolata, de akkor késett a Swiss-integráció lebonyolítása miatt. A Lufthansának globálisan több társmárkás együttműködése is van. Idénre érett be annyira a dolog, hogy tendert írtak ki az érdeklődő bankok számára. "Azért választottuk éppen az MKB-t, mert hozzánk hasonló módon viszonyul az ügyfeleihez. Mindkettőnknek fontos a minőségi szolgáltatás és az ügyfelek elégedettsége" - - magyarázza Tamás Andrea, a Lufthansa regionális marketingmenedzsere. A Lufthansa kampányában szeptember közepétől már kommunikálta a kártyát, és vannak is érdeklődők. A közös megjelenés célja az ügyfelek számának növelése, illetve annak biztosítása, hogy a légitársaság törzsutas programja, a Miles & More tagjai plusz szolgáltatáshoz jussanak.

Mi a co-branding?

A marketingben régóta ismert a co-branding (társmárka) fogalma. A megfelelően kiválasztott, együtt megjelenő márkák erősítik egymás imázsát. Szerencsés, ha a két márka filozófiája hasonló vagy jól kiegészíti egymást. A közös fellépés lehetővé teheti többek között a márka ismertségének növelését, a piaci részesedés növelését és újabb célcsoportok megszólítását. Spanyolországban és Indiában például a VIVA TV és egy bank bocsátott ki speciális, közösen márkázott bankkártyát. A VIVA megbízásából készített tanulmány szerint ez már jövőre Magyarországon is megvalósulhat. A VIVA a megkülönböztető jegyeket teszi hozzá a bank által alkotott termékhez, elsősorban a márkanevét, amely a bank számára is nagyon fontos fiatalok között a "legcoolabb" imázzsal bír.

A világ egyik legnagyobb co-brandingjének éppen az American Airlines - Citibank együttműködés számít. Magyarországon az eddig viszonylag legjobban ismert társmárkás megjelenések között a Multipont vagy a SuperShop pontgyűjtő kártyákat lehet említeni, amelyek több márkát kapcsolnak össze. Előbbi esetében a partnerek az OTP, a Mol és a Fotex-csoport üzletei, utóbbi esetében pedig a Kereskedelmi és Hitelbank, az OMW, a Plus, a Kaiser's és az OBI.


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.