Az új járattal akár évi 300 ezer utasa lehet a finn zászlóvivőnek a budapesti viszonylaton. Nem is rossz a tavalyi 170 ezerhez képest. A Finnair-nél a tavalyi sikeres év tudatában meglehetősen optimisták. Magabiztosságuk alapja egyfelől a kiterjedt ázsiai hálózatuk, melyre évek óta sikeresen szállítják a Ferihegy vonzáskörzetének utasait. A Finnair idén heti 38 járatot indít Helsinki-Vantaa bázisáról egyebek mellett Japán, Kína, Thaiföld irányába. Sőt, Japánban a legtöbb úti célt repülő európai légitársaság. De Kínában is már hétre nőtt a repült városok száma a májustól induló Nankinggal. A kifejezetten népszerű Bangkokba nyáron heti 16 járatuk közlekedik.
Az erős Ázsia mellett egyre inkább jön fel Lappföld, ahova szintén kiterjedt járathálózaton juthat el az élményturizmusra vágyó magyar utas. Aki járt már Lappföldön, annak nem kell a miérteket magyarázni. Aki meg még nem járt ott, az utazzon oda! Rovaniemi a Magyarországról indulók top 10-es listáján szerepel.
A Finnair és a Helsinki repülőterét üzemeltető Finavia közös munkájának eredményeként 900 millió eurót tolnak bele Vantaa fejlesztésébe. Az utasélmény és a kényelem növelésén túl a finn főváros repülőtere mellett szólnak még az áttekinthető méret és a gyors átszállási lehetőségek.
A Finnair bátran fejleszt és bővít; legutóbbi pénzügyi évét 170,4 millió eurós üzemi eredménnyel zárta. A bevételei 2,561 milliárd eurót tettek ki. Előbbi háromszoros, utóbbi 11%-os növekedés. A járatok kihasználtsága 79,8%-ról 83,3%-ra nőtt egy év alatt. Tavaly 11,9 millió utasuk volt. Ez szerintük 2030-ra 20 millióra nőhet.
Sikerüket a járathálózat fejlesztése, a közvetlen és emberi kiszolgálás mellett az „északi csavarban” látják, vagyis abban a hozzáadott értékben, amitől finnes a Finnair; a színek, fények, a formák, a hozzáállás mind Finnország egy kis szeletét teszik hozzá az utasélményhez — vallja Mikko Turtiainen, a Finnair kereskedelmi alelnöke.