Az OTP veheti át a Malévet

Az Abramovics-részesedés végül az Aeroflotnál landolhat, a többségi magyar tulajdont pedig két magyar bank, az OTP és az MKB közös cége veheti át, ahogyan az tíz éve, az Alitalia-fiaskó után is történt.

Szorít az idő, ezért már az elmúlt hét végén Malév-csúcsot tartottak Moszkvában. A Napi értesülései szerint az orosz és magyar szakemberek - köztük Veres János pénzügyminiszter - a magyar nemzeti légitársaság megmentésének lehetőségeiről tárgyaltak. Annyi bizonyosnak látszik, hogy az orosz állam valamilyen formában tulajdonos lesz, és az is valószínű, hogy a Malévet az orosz Aeroflot szárnyai alá rendelik. A tőkehelyzet rendezéséről azonban még tovább egyeztetnek. A Malév pénteki közgyűlésével új fejezet nyílt a cég történetében. Bár a tőkehelyzet rendezése nem történt meg, távozott a cég igazgatóságának elnöke, Borisz Abramovics és fivére. Az orosz testvérpár alig másfél éves regnálása alatt szinte egy ígéretét sem tartotta be, így kerülhetett a Malév a jelenlegi nehéz helyzetbe. Ennek megoldásáról már hetek óta egyeztetnek a magyar és orosz szakemberek, mert úgy látszik, hogy a cég megmentése mindkét félnek egyaránt fontos.

A Malévet birtokoló Airbridge-ben 51 százalékos részesedéssel rendelkező Abramovics helyét vélhetően a hitelező Vnyesekonombank (VEB) foglalja el, az azonban még bizonytalan, hogy miként marad meg a magyar többségi - 51 százalékos - részesedés. Ez jelenleg két magánszemély - Kiss Kálmán és Költő Magdolna - tulajdonában van, de ha a cég meg akarja őrizni a nemzeti légitársaság címmel járó "kiváltságokat", akkor a magyar tulajdoni többségnek fenn kell maradnia.

A VEB, mivel nem légiközlekedési cég, vélhetően a másik orosz állami tulajdonban levő vállalkozásnak, az Aeroflotnak adja át a Malévet, a magyar magánszemélyek helyét pedig szintén hazai befektetők - vélhetően pénzintézetek veszik át - és szerephez jut az Eximbank is. Erre utal az, hogy az Eximbank igazgatóságának egy olyan előterjesztést készítettek, amely egy 30 millió eurós hitelt és egy 45 millió eurós garanciavállalást tartalmaz. Az előbbit maga a cég, az utóbbit pedig a magyar vevők kapnák. Utóbbiak kilétét egyelőre titok fedi, de vélhetően két magyar bank, az OTP és az MKB lép elő - mint azt tette 1999-ben az Alitalia-privatizáció kudarca után. Ezt a feltételezést erősítheti meg, hogy kettejük közös cége, az AirInvest a közelmúltban tőkeemelésről határozott. Az Eximbank igazgatósága értesüléseink szerint az elmúlt héten nem döntött az ügyben, mert ki akarták várni a moszkvai tárgyalások kimenetelét.

Az idő mindenesetre sürget. A Malév pénzügyi gondjai ugyanis már a napi működést veszélyeztetik. December elején például a cég menedzsmentjének arról kellett döntenie, hogy a repülőgépek lízingdíját fizetik-e ki vagy a dolgozók bérét. Ez utóbbi mellett döntöttek, de ezen felül is hatalmas adósságok terhelik céget. A közös-magyar-orosz cég létrehozása - a II. világháború után megalakult Maszovlethez majdnem hasonlóan - és működtetése vélhetően megoldást jelentene. A részletekről várhatóan egy hét múlva a Malév közgyűlésén tudhatunk meg többet. (Index)


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.