Az OTP veheti át a Malévet

Az Abramovics-részesedés végül az Aeroflotnál landolhat, a többségi magyar tulajdont pedig két magyar bank, az OTP és az MKB közös cége veheti át, ahogyan az tíz éve, az Alitalia-fiaskó után is történt.

Szorít az idő, ezért már az elmúlt hét végén Malév-csúcsot tartottak Moszkvában. A Napi értesülései szerint az orosz és magyar szakemberek - köztük Veres János pénzügyminiszter - a magyar nemzeti légitársaság megmentésének lehetőségeiről tárgyaltak. Annyi bizonyosnak látszik, hogy az orosz állam valamilyen formában tulajdonos lesz, és az is valószínű, hogy a Malévet az orosz Aeroflot szárnyai alá rendelik. A tőkehelyzet rendezéséről azonban még tovább egyeztetnek. A Malév pénteki közgyűlésével új fejezet nyílt a cég történetében. Bár a tőkehelyzet rendezése nem történt meg, távozott a cég igazgatóságának elnöke, Borisz Abramovics és fivére. Az orosz testvérpár alig másfél éves regnálása alatt szinte egy ígéretét sem tartotta be, így kerülhetett a Malév a jelenlegi nehéz helyzetbe. Ennek megoldásáról már hetek óta egyeztetnek a magyar és orosz szakemberek, mert úgy látszik, hogy a cég megmentése mindkét félnek egyaránt fontos.

A Malévet birtokoló Airbridge-ben 51 százalékos részesedéssel rendelkező Abramovics helyét vélhetően a hitelező Vnyesekonombank (VEB) foglalja el, az azonban még bizonytalan, hogy miként marad meg a magyar többségi - 51 százalékos - részesedés. Ez jelenleg két magánszemély - Kiss Kálmán és Költő Magdolna - tulajdonában van, de ha a cég meg akarja őrizni a nemzeti légitársaság címmel járó "kiváltságokat", akkor a magyar tulajdoni többségnek fenn kell maradnia.

A VEB, mivel nem légiközlekedési cég, vélhetően a másik orosz állami tulajdonban levő vállalkozásnak, az Aeroflotnak adja át a Malévet, a magyar magánszemélyek helyét pedig szintén hazai befektetők - vélhetően pénzintézetek veszik át - és szerephez jut az Eximbank is. Erre utal az, hogy az Eximbank igazgatóságának egy olyan előterjesztést készítettek, amely egy 30 millió eurós hitelt és egy 45 millió eurós garanciavállalást tartalmaz. Az előbbit maga a cég, az utóbbit pedig a magyar vevők kapnák. Utóbbiak kilétét egyelőre titok fedi, de vélhetően két magyar bank, az OTP és az MKB lép elő - mint azt tette 1999-ben az Alitalia-privatizáció kudarca után. Ezt a feltételezést erősítheti meg, hogy kettejük közös cége, az AirInvest a közelmúltban tőkeemelésről határozott. Az Eximbank igazgatósága értesüléseink szerint az elmúlt héten nem döntött az ügyben, mert ki akarták várni a moszkvai tárgyalások kimenetelét.

Az idő mindenesetre sürget. A Malév pénzügyi gondjai ugyanis már a napi működést veszélyeztetik. December elején például a cég menedzsmentjének arról kellett döntenie, hogy a repülőgépek lízingdíját fizetik-e ki vagy a dolgozók bérét. Ez utóbbi mellett döntöttek, de ezen felül is hatalmas adósságok terhelik céget. A közös-magyar-orosz cég létrehozása - a II. világháború után megalakult Maszovlethez majdnem hasonlóan - és működtetése vélhetően megoldást jelentene. A részletekről várhatóan egy hét múlva a Malév közgyűlésén tudhatunk meg többet. (Index)


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.