Az utazási irodák többsége GDS-t használ

Jóllehet a GDS (Global Distribution System) népszerűsége csökkent az elmúlt kilenc évben, az utazási irodák nagy többsége még ma is ezt használja. Néhány szegmensben pedig – például a légközlekedésben – elsődleges médium maradt –állítja az ASTA a maga nemében egyedülálló, 2008-ra vonatkozó jelentésében. Ez ugyanis az egyetlen olyan anyag, amely az utazási irodák szemszögéből vizsgálja, hogyan és miért használják a GDS-t, milyenek szerződések és milyen trendek észlelhetők ezen a területen.

„Folyamatosan keressük annak a módját, hogyan maradhatunk versenyképesek, miközben a legjobb szolgáltatásokat nyújtjuk az ügyfeleinknek. Több olyan újítást, amelyek segítségével érzékenyebben reagálhatunk a piacok változásaira, éppen a GDS-ektől lestünk el.” – mondta Chris Russo, az ASTA elnök-vezérigazgatója. A kulcsszó az összes GDS-hez kapcsolható területen a rugalmasság. Például a légi helyfoglalásnál szerződéskötéskor az utazási irodák számára ez komoly érv a szövetségekbe nem tartozó, nem hagyományos légitársaságok mellett. Említésre érdemes elmozdulás van a fix áras szerződésektől a „no-minimum” irányába és a hatékonyság-alapú szerződések felé. A legtöbb szerződést három évre kötik, de egyre több az egy vagy két évre szóló.

Néhány a kutatás megállapításai közül:

1. Az ASTA ügynökségeinek nagy része GDS-t használ, pedig azok népszerűsége 15 százalékkal esett 1999 óta.

2. Azok számára, akik használnak GDS-t, az elsődleges a Sabre.

3. A GDS az elsődleges foglalási módszer repülőjegyet és szállodai szobák foglalásánál, valamint az autóbérlésnél.

4. A válaszadók 54,6 százaléka alkalmanként összehasonlítja a GDS-es árat az interneten találhatókkal.

5. A válaszadók 40,4 százaléka azt mondja, hogy nincs terve a „minimum-árra”.

6. A válaszadók 60 százalékát ösztönzik arra, hogy többet foglaljon GDS-en át, mint amennyire szerződött.

7. A válaszadók csaknem felének (46,1 százalékénak) három éves GDS-szerződése van.

8. A válaszadók 58,6 százaléka tervezi, hogy megújítja GDS-szerződését, 26,4 százalékuk pedig még nem döntött erről.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.