„Folyamatosan keressük annak a módját, hogyan maradhatunk versenyképesek, miközben a legjobb szolgáltatásokat nyújtjuk az ügyfeleinknek. Több olyan újítást, amelyek segítségével érzékenyebben reagálhatunk a piacok változásaira, éppen a GDS-ektől lestünk el.” – mondta Chris Russo, az ASTA elnök-vezérigazgatója. A kulcsszó az összes GDS-hez kapcsolható területen a rugalmasság. Például a légi helyfoglalásnál szerződéskötéskor az utazási irodák számára ez komoly érv a szövetségekbe nem tartozó, nem hagyományos légitársaságok mellett. Említésre érdemes elmozdulás van a fix áras szerződésektől a „no-minimum” irányába és a hatékonyság-alapú szerződések felé. A legtöbb szerződést három évre kötik, de egyre több az egy vagy két évre szóló.
Néhány a kutatás megállapításai közül:
1. Az ASTA ügynökségeinek nagy része GDS-t használ, pedig azok népszerűsége 15 százalékkal esett 1999 óta.
2. Azok számára, akik használnak GDS-t, az elsődleges a Sabre.
3. A GDS az elsődleges foglalási módszer repülőjegyet és szállodai szobák foglalásánál, valamint az autóbérlésnél.
4. A válaszadók 54,6 százaléka alkalmanként összehasonlítja a GDS-es árat az interneten találhatókkal.
5. A válaszadók 40,4 százaléka azt mondja, hogy nincs terve a „minimum-árra”.
6. A válaszadók 60 százalékát ösztönzik arra, hogy többet foglaljon GDS-en át, mint amennyire szerződött.
7. A válaszadók csaknem felének (46,1 százalékénak) három éves GDS-szerződése van.
8. A válaszadók 58,6 százaléka tervezi, hogy megújítja GDS-szerződését, 26,4 százalékuk pedig még nem döntött erről.