Bezárt az izraeli külképviselet

A Magyar Turizmus Zrt. 2010. december 31-én bezárta tel-avivi külképviseletét, megköszönve Markovitz Judit képviseletvezető szakmai munkáját, akinek szerződése e nappal lejárt.

A társaság a továbbiakban – a 2011. évi, „Új vizeken” c. marketingtervében deklarált módon – az izraeli piacra irányuló marketingtevékenységét Budapestről koordinálva látja el. A nemzeti turisztikai marketingszervezet izraeli referense Boros-Vágvölgyi Zsófia, elérhetőségei: telefon: 06-1-488-8736, e-mail: [email protected]

A Magyar Turizmus Zrt-nek először 2000-től 2004-ig működött képviselete Izraelben, majd négy év szünet után 2008 decemberében nyitották meg újra az irodát.

Mint ismeretes, a Magyar Turizmus Zrt. 2011. évi marketingtervében az egyes küldőországokat két kategóriába – B2C, illetve B2B piacok – sorolta üzleti potenciál, trendek és utazási szokások szerint. Izraelt B2B piacként kezeli a társaság, azaz olyan országként, ahonnan a turisták kevesebben és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek. Az ilyen országokban – így Izraelben is – a nemzeti turisztikai marketingszervezet az utazásszervezők megnyerésére helyezi a hangsúlyt, és marketingtevékenysége során a szakmai értékesítés-ösztönzés kerül előtérbe.

Ennek keretében 2011-ben több tanulmányutat is szervez a társaság az izraeli turisztikai szakma képviselői számára, amelyek a magyarországi egészségturisztikai kínálat, valamint a budapesti és vidéki zsidó kultúra bemutatására fókuszálnak. Augusztusban hazánkba látogat az Izraeli Állami Televízió stábja is, hogy filmet készítsen hazánk zsidó kulturális örökségéről.

A szakmai tapasztalatok azt mutatják, hogy Izraelben pozitív kép alakult ki hazánkról. Az izraeliek számára Magyarország turisztikai vonzereje „minden egy helyen” jellegében rejlik (wellness, gyógyvizek, vásárlás, kultúra, gasztronómia), ráadásul mindez összekapcsolható a hazai zsidó kulturális örökséggel.

A KSH legfrissebb adatai szerint a 2010. január-októberi időszakban 45 ezer izraeli vendég több mint 148 ezer vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek és a vendégéjszakák számában egyaránt 22%-os növekedést jelent 2009 azonos időszakához képest.

A Magyar Turizmus Zrt. üzleti célja 2011-ben, az izraeli vendégek által a hazai kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számának 15%-os növelése a 2010. évi adatokhoz képest.


Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.