“A Határok Legyőzése” nevű háromnapos rendezvényen a Budapesti Kongresszusi Központban 800 kiállító vesz részt. Előadást tart majd Dr. Michael Frenzel, a TUI AG elnök-vezérigazgatója, Dr. Thomas Middelhoff, az Arcandor AG elnök-vezérigazgatója és Ernst Hinsken parlamenti képviselő, a Német Gazdasági Minisztérium turisztikai államtitkára is. A pénzpiaci válság világgazdasági és németországi hatásairól Norbert Braems, a Sal. Oppenheim bankház ügyvezető igazgatója beszél majd. A közgyűlés része immár negyedik éve a „DRV Német Utazási Irodák Napja”, amelynek keretében szakmai eszmecserékre és workshopokra nyílik alkalom, valamint most először gyakorlati tréningeket is szerveznek.
A sajtótájékoztatón az elnök a németek utazási szokásairól is beszélt. Kiemelte, hogy a pénzpiaci válság ellenére a németek utazási kedve változatlan: továbbra is utaznak, bár előfordulhat, hogy egy kategóriával alacsonyabb szállodában laknak vagy a tartózkodási idejük némileg rövidül, de az utazók számának csökkenésével a jövőben sem számolnak.
Németország Magyarország legfontosabb küldő piaca, annak ellenére, hogy a német turisták száma évek óta csökkenő tendenciát mutat. A legfrissebb adatok szerint 2008 első félévében 1,23 millió német turista érkezett az országba. Az összes szállodai éjszakák 23,7 százalékát a német vendégek adják, akik átlagosan 3,7 éjszakát töltenek hazánkban.
“Elsősorban a wellness üdülésekben és a konferencia turizmusban látok igazi potenciált” – válaszolt Laepple úr arra a kérdésre, amely a magyar turizmus kitörési pontjaira vonatkozott. Válaszába némi kritika is vegyült a wellness szállodák minőségével kapcsolatosan. Szerinte ugyanis a szállodák szolgáltatásainak minősége jelentősen eltérhet, ezért egy egységes kritérium rendszer lenne üdvözítő.
A Magyarországra érkező német turisták csökkenő számát Laepple úr nem találja drámainak. A németeknél a tengerentúli utazások népszerűsége növekszik a legdinamikusabban. Hazánk inkább mint a második vagy harmadik nyaralás úti célja jöhet szóba és ebben a kategóriában Magyarországnak az új, feltörekvő desztinációkkal is fel kell vennie a versenyt. Ezen kívül jelentős azon németek száma is, akik nem töltenek Magyarországon vendégéjszakát, így a szállodai statisztikákban sem szerepelnek. A németek körében valószínűleg a jövőben is Budapest és a Balaton marad a legnépszerűbb úti cél, melyek mellett a wellness és a kongresszusi turizmus promóciójában látnak a német szakemberek a legnagyobb fantáziát.