A szakértők szerint az erősebb légitársaságok nyerhetnek hosszú távon az olajár szárnyalásából, írja a Portfolio.hu. Az üzemanyagárak szárnyalása közepette azok a légitársaságok, amelyek a legnagyobb készpénzállománnyal és a legalacsonyabb működési költségekkel rendelkeznek, mint például a Ryanair, vannak a legjobb helyzetben a Davy Stockbrokers pénzügyi szolgáltató cég elemzőinek véleménye szerint. Azonban a gyenge mérlegszerkezettel és a régebbi repülőgépekkel rendelkező vállalatok, mint például az Alitalia és a SAS Group, súlyos problémákkal szembesülhetnek. Világszerte a légiközlekedési szektor összesen 6,1 milliárd dolláros veszteséget szenvedhetnek el 135 dolláros olajár mellett a Nemzetközi Légi Közlekedési Szövetség becslései szerint. Több európai cég, köztük a Silverjet és az EuroManx már nem repül és mások, mint például az Air Berlin járatai számának csökkentését tervezi annak érdekében, hogy profittermelő képességén javítson. Ezen légitársaságok mellett a Vueling Airlines, a Clickair és a SkyEurope vannak a legnagyobb veszélynek kitéve. Az erősebb légitársaságok több utast vonzhatnak, így több lehetőségük van a jegyárak emelésére, miközben a versenytársak csődbe mehetnek vagy kivonhatnak repülőgépeket a forgalomból. Nagymértékű kapacitáscsökkenéseket várnak, illetve a gyengébb vállalatok átszervezésére, egyesülésére vagy eltűnésére számítanak az elemzők.
Csődveszélyben a légitársaságok?
A Ryanair, az Air France, a Lufthansa és az easyJet lehetnek azok az európai légitársaságok, amelyek túlélhetik az üzemanyagárak szárnyalását és a gazdasági növekedés lassulását, amely több céget is csődbe taszíthat a Davy Stockbrokers elemzőinek véleménye szerint.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.