A szakértők szerint az erősebb légitársaságok nyerhetnek hosszú távon az olajár szárnyalásából, írja a Portfolio.hu. Az üzemanyagárak szárnyalása közepette azok a légitársaságok, amelyek a legnagyobb készpénzállománnyal és a legalacsonyabb működési költségekkel rendelkeznek, mint például a Ryanair, vannak a legjobb helyzetben a Davy Stockbrokers pénzügyi szolgáltató cég elemzőinek véleménye szerint. Azonban a gyenge mérlegszerkezettel és a régebbi repülőgépekkel rendelkező vállalatok, mint például az Alitalia és a SAS Group, súlyos problémákkal szembesülhetnek. Világszerte a légiközlekedési szektor összesen 6,1 milliárd dolláros veszteséget szenvedhetnek el 135 dolláros olajár mellett a Nemzetközi Légi Közlekedési Szövetség becslései szerint. Több európai cég, köztük a Silverjet és az EuroManx már nem repül és mások, mint például az Air Berlin járatai számának csökkentését tervezi annak érdekében, hogy profittermelő képességén javítson. Ezen légitársaságok mellett a Vueling Airlines, a Clickair és a SkyEurope vannak a legnagyobb veszélynek kitéve. Az erősebb légitársaságok több utast vonzhatnak, így több lehetőségük van a jegyárak emelésére, miközben a versenytársak csődbe mehetnek vagy kivonhatnak repülőgépeket a forgalomból. Nagymértékű kapacitáscsökkenéseket várnak, illetve a gyengébb vállalatok átszervezésére, egyesülésére vagy eltűnésére számítanak az elemzők.
Csődveszélyben a légitársaságok?
A Ryanair, az Air France, a Lufthansa és az easyJet lehetnek azok az európai légitársaságok, amelyek túlélhetik az üzemanyagárak szárnyalását és a gazdasági növekedés lassulását, amely több céget is csődbe taszíthat a Davy Stockbrokers elemzőinek véleménye szerint.
Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között
Közvetlen járatpár indul júniusban Budapest és Kuvaitváros között.
2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál
A Wizz Air közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
Gigaméretű napelempark a római reptéren
Európa legnagyobb napelemparkja kezdte meg működését a római Fiumicino Repülőtéren.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.