A szakértők szerint az erősebb légitársaságok nyerhetnek hosszú távon az olajár szárnyalásából, írja a Portfolio.hu. Az üzemanyagárak szárnyalása közepette azok a légitársaságok, amelyek a legnagyobb készpénzállománnyal és a legalacsonyabb működési költségekkel rendelkeznek, mint például a Ryanair, vannak a legjobb helyzetben a Davy Stockbrokers pénzügyi szolgáltató cég elemzőinek véleménye szerint. Azonban a gyenge mérlegszerkezettel és a régebbi repülőgépekkel rendelkező vállalatok, mint például az Alitalia és a SAS Group, súlyos problémákkal szembesülhetnek. Világszerte a légiközlekedési szektor összesen 6,1 milliárd dolláros veszteséget szenvedhetnek el 135 dolláros olajár mellett a Nemzetközi Légi Közlekedési Szövetség becslései szerint. Több európai cég, köztük a Silverjet és az EuroManx már nem repül és mások, mint például az Air Berlin járatai számának csökkentését tervezi annak érdekében, hogy profittermelő képességén javítson. Ezen légitársaságok mellett a Vueling Airlines, a Clickair és a SkyEurope vannak a legnagyobb veszélynek kitéve. Az erősebb légitársaságok több utast vonzhatnak, így több lehetőségük van a jegyárak emelésére, miközben a versenytársak csődbe mehetnek vagy kivonhatnak repülőgépeket a forgalomból. Nagymértékű kapacitáscsökkenéseket várnak, illetve a gyengébb vállalatok átszervezésére, egyesülésére vagy eltűnésére számítanak az elemzők.
Csődveszélyben a légitársaságok?
A Ryanair, az Air France, a Lufthansa és az easyJet lehetnek azok az európai légitársaságok, amelyek túlélhetik az üzemanyagárak szárnyalását és a gazdasági növekedés lassulását, amely több céget is csődbe taszíthat a Davy Stockbrokers elemzőinek véleménye szerint.

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről
Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában
Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét
A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren
A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói
Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain
A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.

Emirates és Visit Hungary megállapodás
Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát
A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.

Járattörlések a belgiumi repülőtéren
A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen
A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.