Az MTÜ az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti: a találkozón majdnem száz szakmai partner vett részt. A magyarországi szolgáltató szektor képviselői, utazási irodák, szállodaláncok mellett turisztikai szövetségek - a Magyar Utazási Irodák Szövetsége, a Magyar Beutaztatók Szövetsége -, valamint a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ képviselői is tárgyalásokat folytattak a Ctrip képviselőivel.
A közlemény szerint Máté Kristóf, az MTÜ értékesítésért felelős igazgatója a fórum megnyitóján kiemelte: több mint 35 százalékkal 371 ezerre nőtt a kínai vendégéjszakák száma 2017-ben Magyarországon. Budapestre ugyanekkor pedig 178 ezer kínai vendég érkezett, amivel Kína a TOP10 küldőország között szerepel a fővárosnál.
Kane Hszü, a Ctrip ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hogy a kínai lakosság 10 százaléka rendelkezik útlevéllel, ami 130 milliónyi potenciális utazót jelent, a kínai turisták száma évről-évre nő. Az adataik szerint az utazók jelentős többsége 20-49 év közötti, egyéni utazó, akik jellemzően az 500 legnagyobb kínai vállalat képviselői is egyben - mondta.
A Ctrip kutatási igazgatója, Andrew Hszie elmondta, hogy a kínai turisták 76,5 százaléka ázsiai, 9,3 százaléka európai, 8,7 százaléka észak-amerikai úti célt keresett fel 2017-ben. Európa a nyári hónapokon kívül holdújévkor (februárban) számíthat nagyobb kínai beutazó forgalomra - mondta, hozzátéve: Európában jellemzően hosszabb időt, 10-12 napot töltenek, és egyszerre több országot látogatnak meg.
A Ctrip jelenleg Ázsia legnagyobb és a világ második legnagyobb online utazási ügynöksége. A cégcsoportot a Nasdaq 2003 óta jegyzi, munkatársaink száma meghaladja a 30 ezret. A Ctrip Customized Travel jelenlegi szolgáltatói hálózata több, mint 1000 várost és 107 országot fed le.
A találkozó célja volt, hogy további magyar szolgáltatókkal bővüljön a Ctrip portfóliója. Az MTÜ és a Ctrip 2017 novemberben kötött stratégiai megállapodást.
Forrás: MTI