Az útvonalat a lettek által a világon először kereskedelmi forgalomba állított Bombardier CSeries300-as repüli április 29-től szezonális jelleggel. A járat a légitársaság második leghosszabb útvonala lesz. A több mint 4 000 kilométeres utat a Bombardier kompozit csodája 5 óra 15 perc alatt repüli meg közbenső leszállás nélkül.
Martin Gauss vezérigazgató arról tájékoztatott, hogy az airbaltic az első, Alma Atába repülő észak-európai légitársaság. Terveik szerint az új, egyelőre a nyári menetrendben közlekedő járattal szeretnék Rigán keresztül a Baltikumot és Skandináviát összekötni Kazahsztánnal.
Az airbaltic flottájában jelenleg 7 CS300-as szolgál. A típus a légitársaság Boeing 737-eseit váltja ki. Utóbbiakból (Boeing 737-300, 737-500) jelenleg még 11 darab repül airbaltic színekben. A meglévő 12 Bombardier Q400-assal kiegészülve a lett fuvaros flottáját kizárólag a kanadai gyár típusai alkotják majd.
A típus 2016 decemberi, rigai átadásáról a helyszínről tudósítottunk, hasonlóképpen a kistesó CS100-as első kereskedelmi repüléséről Zürichből.