A fapadosok 2010-ben 6,9 százalékkal tudták növelni európai légtérben közlekedő járataik számát az egy évvel korábbihoz képest.
A növekedés földrajzi megoszlása érdekes képet mutat; elsősorban Németországra, Olaszországra, Törökországra és Ukrajnára összpontosul.
Az Eurocontrol 2011-ben további 3,6%-os forgalomnövekedést vár. A viszonylag szerény mértékű emelkedés a vulkáni hamunak és annak köszönhető, hogy a válság után a légitársaságok még mindig a megfelelő kapacitás beállításával vannak elfoglalva.
Csökkent a késések mértéke; 2009-ben átlagosan 2,7 percet késtek a járatok, ez tavaly 1,6-ra esett vissza. A járattörlések száma összesen 175 ezret tett ki, mely magasabb az előző évinél megint csak a hamufelhő miatt.
A jövő: bármi lehet
Az Eurocontrol hosszú távú előrejelzése szerint 2030-ig az évi átlagos növekedés 1,6-3,9% között mozog majd. Ez által az időszak végére a kontinensünk fölött közlekedő gépek száma 13,1 és 20,9 milliárd között lehet. A növekedés erőteljesebb lesz Kelet-Európában. Jobban fognak teljesíteni az Európán kívülre induló járatok, mint a kontinensen belüliek. Törökországból indul majd az Európán túlra induló járatok többsége, a német légtér pedig a legforgalmasabb lesz.
Az Eurocontrol ugyanakkor figyelmeztetett: a repülőtéri kapacitás nem tart lépést a forgalom növekedésével; akár 0,7-5 millió járat hiúsulhat meg, mely a kereslet 5-19%-át jelenti.