Hamarosan nyit Európa legmodernebb légi kikötője

Már három éve épül, de jövőre megnyílik a Berlin Brandenburgi repülőtér.

A német egyesülés előttről jól ismert Berlin Schönefeld reptér helyére tervezett légikikötőre ma már az építők sem nagyon ismernének rá. A repülőtér területét 970 hektárral összesen 1 470 hektárra növelték. A két fel- és leszálló pálya közé épített, új hat emeletes terminálépület évi 27 millió utas kezelését biztosítja majd. A tervek szerint a repülőtér 2012. június 3-án már üzemelni fog.

A repülőtéren a korábbi északi leszállópályát elbontják, és a korábbi déli pálya, melyet 3.600 méterre bővítenek, lesz az új brandenburgi északi pálya. A déli pályát 4.000 méteresre tervezik, 60 méteres szélességben és 130 cm-es mélységben. Az alapja 40 cm-es beton keverék, melyre 25 cm-es hydraulikus tartófelület, illetve 15 cm-es cement burkolat kerül. Ez a környezetbarát konstrukció, egyéb tartóssági, előnyökön kívül, még lehetővé teszi, a leszállás kor keletkezező futómű zaj csökkentését is.

A terminál tervezésénél, az úgynevezett „one roof concept” érvényesül, azaz egy tető alól szolgálják ki a német belföldi, az európai és a tengerentúli forgalmat is. Ezzel a módszerrel komolyan lerövidül a transzfer idő, hiszen az átszálló utasoknak nem kell terminált váltani. Az előzetes számítás szerint a csúcsforgalom idején, egyszerre 6 500 érkező/induló vagy átszálló utast tudnak majd kezelni. Az előzetes tervek szerint az új repülőtérről 52 ország 164 városát lehet elérni, a forgalmat 80 légitársaság bonyolítaná. A tervezők számoltak a jövőbeli forgalomnövekedéssel is: megnyílásával Brandenburg lesz az egyetlen olyan repülőtér Európában, ahol a kapacitás, igény esetén, valamivel több mint a kétszeresére bővíthető, évi 45 milliós utasforgalmat tudnak majd kiszolgálni.  A Berlin Brandenburg repülőtér megnyitása a német repülőterek rangsorát és a fontossági sorrendjét is átrendezheti.

A Berlin Brandenburg vasúton és közúton is jól megközelíthető lesz. A három peronos vasúti állomásról úgy a belvárosba, mint az országon belüli vagy a nemzetközi célállomásokra is el lehet jutni. 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.