Marad a növekedés az orosz piacról

A Malév leállása utáni helyzettel foglalkozó korábbi cikkünkben beszámoltunk az Oroszországi Utazási Irodák Szövetségének (ATOR) aggodalmáról, hogy az orosz utasok a Moszkva-Budapest útvonalon versenytárs nélkül maradt Aeroflot magasabb jegyárai miatt elpártolnak fővárosunkról. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint azonban az orosz vendégéjszakák számában az idei év elején nem volt visszaesés, sőt, jelentős növekedés látszik a tavalyi azonos időszakhoz képest. 

Ezt a növekedést érzik a piac egyik legjelentősebb orosz beutaztatójánál, a Robinson Toursnál is, ahol az orosz beutazó vendégek száma az idei első 3-4 hónapban szintén dinamikusan nőtt tavalyhoz képest.

"A Malév a Robinson Tours legnagyobb partnere volt, sajnálatos dolog, hogy kiesett" - mondta el lapunknak Jakócs Áron, az utazási iroda ügyvezetője, aki hozzátette, a Robinson Toursnak azonban összességében sikerült az utasigényeket másképpen, kielégítően megoldania.

Újabb piacok nyíltak meg

A tavalyi évben a tavasztól őszig tartó nyári szezonban összesen heti 20 járat járt Budapest és Moszkva között, amiből 11-et az Aeroflot, 9-et a Malév üzemeltetett. Az idei szezonban az orosz légitársaság járatbővítésével 14, azaz napi két járat maradt a viszonylaton, egy esti és egy reggeli. A Malév jellemzően 110-120 fős gépekkel repült a két főváros között. Az Aeroflot viszont nagyobb, konfigurációtól függően akár 50-60-nal több utast szállító gépeket közlekedtet az útvonalon.

„Ha figyelembe vesszük, hogy a Malév utasainak közel 40 százaléka a magyar turizmus szempontjából kevéssé lényeges, átszálló utas volt, a mostani járatszám pedig a több ülés miatt tulajdonképpen szinte heti 15-16 járattal ér fel, a jelenlegi kapacitás pótolja a forgalmat.” – véli Jakócs Áron.

Az ügyvezető szerint a napi reggeli és esti járatokkal új lehetőségek is nyíltak a magyar utazási irodák előtt. Az Aeroflot összehangolt menetrendjének köszönhetően 33 orosz nagyváros és 11 FÁK ország utasai érhetik el könnyebben Budapestet, akik így Moszkvában átszállnak ugyan, de végállomásként Magyarországra érkeznek.

Ha ehhez hozzáadjuk a Bécsen, Prágán keresztül érkező utasokat is, nem meglepő a növekedés, teszi hozzá.

Nemzeti légitársaságunk csődjével Szentpétervár elérése vált nehezebbé, ahova közvetlen járattal nem, csak moszkvai átszállással lehet eljutni. A Robinson Tours a szentpétervári "Fehér éjszakák" programját is az Aeroflottal, moszkvai átszállással oldotta meg. Valamint Ukrajnában Odessza az a desztináció, ahova jelenleg nem indul közvetlen járat.

Rugalmasság az Aeroflottól

Jakócs Áron szerint az olcsóság nem ad éppen pozitív imázst egy országnak, főleg az orosz utasok szemében nem. Szerinte Magyarország turizmusa szempontjából nem hátrány, ha a nagyon olcsó jelző és az olcsó ajánlatokat kereső utasok lemorzsolódnak és a tehetősebb, nagyobb költéssel rendelkező réteg érkezik hazánkba. Példaként említette Prágát, ahol az elmúlt években egy városlátogató csomag fejenként 70-80 euróval drágult, ezzel párhuzamosan pedig jelentősen emelkedett az orosz utasok száma. Az áremelés ellenére a nagyobb igények miatt nőtt az utaslétszám.

Valóban magasabbak az Aeroflot jegyárai, azonban az ügyvezető szerint a légitársaság nem él vissza a kialakult monopolhelyzetével, hanem olyan árakat diktál, amelyek eleve a normálisnak tekinthetők lettek volna. Tapasztalata szerint a légitársaság a partneri és piaci igényekre nagyfokú rugalmassággal reagál.

„Az Aeroflot már régen nem az a légitársaság, ami egykor volt” - hangsúlyozza Jakócs Áron. Az egyik legfiatalabb gépparkkal rendelkezik, fedélzeti kiszolgálása, cateringje európai színvonalú. Nem véletlenül lett 2011-ben Kelet-Európa legjobb légitársasága a Skytrax szerint.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.