A gazdasági krízis illetve a dráguló üzemanyagdíj volt többek közt az oka annak, hogy a Delta Airlines jelentősen csökkentette járatai számát, majd ezt követően felvásárolta a konkurens Northwest Airlinest, létrehozva ezzel a világ legnagyobb légitársaságát. Az American Airlines is folyamatosan szünteti meg a nem telített járatait. A légitársaságot főleg az állandó, magasabb osztályba foglaló ügyfeleik tartják fent. Ezek főleg üzletemberek, akiknek munkájukból adódóan szükséges utazniuk. A megszorítások ellenére további járatcsökkentések várhatóak. Ez azt jelenti, hogy kevesebb időpont közül választhatnak az utasok s a járatok hamar telítettek lesznek.
A tengeren innen sem rózsás a helyzet. A spanyol Iberia utasforgalma is kb. 6 %-ot esett, az első félévben ez meglátszott a légitársaság részvényeinek árfolyamán is, mely fél százalékot zuhant. Az ázsiai légitársaságok is megszenvedték a recessziót, ám úgy néz ki sikerül kilábalniuk a válság okozta nehézségekből. A tőzsdén a Singapore Airlines 2,4 százalékkal, a China Airlines 3,4 százalékkal, a Korean Air Co. 2,78 százalékkal nőtt.
A hazai társaságoknak a válság ellenére nőtt a forgalmuk. A Malév, a nemrégen még elbocsátásairól, járattörléseiről híres társaság új üzletpolitikájával, a fapados légitársaságokkal versenyképes árakon árulja jegyyeit. Ezzel jelentős sikereket könyvelhettek el a tavalyi évhez képest is. Ezt bizonyítja az is, hogy a társaság új gépek vásárlását is tervezi. Az egyre népszerűbb, szintén magyar érdekeltségű Wizzair is csökkentett árain átlag 8 %-kal. Többek között ez is hozzásegítette a jelentős fellendüléshez. A SkyEurope csődje is további utasokat és lehetőségeket hozott a Wizzairnek. Az év végéig kb 27 %-os növekedés várható az eladásban a légitársaságnál a tavalyihoz képest - tájékoztatta a Napi Turizmust Czvek jános, a Pelikan.hu portál értékesítési vezetője.