Sasokat festenek a gépek farkára

Arab befektetőt kap, nevet és dizájnt vált a szerb JatAirways. A gépek farkát hamarosan sasok díszítik. 

Az Etihad Airways bejelentette, hogy 49 százalékos részesedést szerez a 86 éves múltra visszatekintő szerb Jat Airways légitársaságban.

Az Egyesült Arab Emirátusok nemzeti légitársasága öt éves menedzsment-szerződést kötött a szerb állammal a szerb nemzeti szállító üzemeltetésére. A megállapodás eredményeként az egykori jugoszláv légitársaság Air Serbia néven működik tovább.

Mind az Etihad, mind a szerb kormány vállalta, hogy 40-40 millió dollárt invesztál a cégbe, illetve szükség esetének fejenként további 60 millió dollárt hajlandó beruházni.

Belgrád és Abu Dhabi között idén októberben indul az Air Serbia első közvetlen járata, miközben idén június óta az Etihad már napi járatot működtet a két főváros között.

A két ország közötti gazdasági kapcsolatok gőzerővel fejlődnek az utóbbi időben, jelentős mértékben a kétoldalú – mezőgazdasági, védelmi, technológiai és turisztikai - megállapodásoknak köszönhetően. A 2012-ben a két ország közötti kereskedelmi forgalom a háromszorosa volt az előző évinek.

Az Air Serbia gépeinek farkára a szerb címer és a szerb zászló színei lesznek felfestve. A tervek között szerepel számos útvonalon a járatok közös járatszám alatti működtetése. A Jat mostani 33 úti célja így további 12 desztinációval bővül, ezek közé tartozik Abu Dhabi, ahová eleinte hetente négyszer repül majd a szerb légitársaság, később napi gyakorisággal közlekedik majd a járat.

Néhány nappal ezelőtt az is nyilvánosságra került, hogy Budapestre is indít járatokat ősztől a szerb légitársaság, így az Etihad járathálózata még könnyebben elérhető lesz a magyar utazóközönség számára. Az Etihad így belép a régiónk és a Távol- , illetve Közel-Kelet között jelenleg elsősorban a Qatar Airways, a Turkish Airlines, valamint a nagy európai szállítók (Lufthansa, Air France-KLM) és az Emirates által uralt piacra. A magyar Sólyom Airways esetleges megjelenése tovább bonyolíthatja majd ezt a képet. 

A Jat Airways jelenlegi flottájában szolgáló 10 Boeing 737-300-as repülőgépet kivonják a menetrendszerinti forgalomból, és első körben lízingelt, keskenytörzsű gépekkel váltják fel. Hosszabb távon 10 új keskenytörzsű gépet rendel majd a légitársaság.

Nem az Air Serbia lesz az Etihad első külföldi tőkebefektetése: az airberlinben közel 30%-os, az Air Seychelles-ben 40%-os, a Virgin Australiában 10,5%-os, az Aer Lingusban 2,99%-os részesedéssel rendelkeznek, legutóbb az indiai Jet Airways 24%-ának felvásárlására jelentettek be igényt, ez utóbbi még kormányzati jóváhagyásra vár.

Az Air Serbia vezérigazgatójává a húsz éves nemzetközi szakmai tapasztalattal és szerb-ausztrál kettős állampolgársággal rendelkező Dane Kondicot nevezték ki. Kondic korábban vezető beosztásban dolgozott a Malaysia Airlines-nál és a Qantasnál, a Sabre-nél és a Travelportnál.

Az Air Serbia újramárkázása mögött nem egy komoly nemzetközi ügynökség, hanem egy 25 éves újvidéki grafikushallgató, Tamara Maksimovic áll. Tamara 2011-es diplomamunkájában a Jat márka grafikai megújítására tett javaslatot. Az ötletek egy része visszaköszön az Air Serbia-gépeken. 


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.