Sasokat festenek a gépek farkára

Arab befektetőt kap, nevet és dizájnt vált a szerb JatAirways. A gépek farkát hamarosan sasok díszítik. 

Az Etihad Airways bejelentette, hogy 49 százalékos részesedést szerez a 86 éves múltra visszatekintő szerb Jat Airways légitársaságban.

Az Egyesült Arab Emirátusok nemzeti légitársasága öt éves menedzsment-szerződést kötött a szerb állammal a szerb nemzeti szállító üzemeltetésére. A megállapodás eredményeként az egykori jugoszláv légitársaság Air Serbia néven működik tovább.

Mind az Etihad, mind a szerb kormány vállalta, hogy 40-40 millió dollárt invesztál a cégbe, illetve szükség esetének fejenként további 60 millió dollárt hajlandó beruházni.

Belgrád és Abu Dhabi között idén októberben indul az Air Serbia első közvetlen járata, miközben idén június óta az Etihad már napi járatot működtet a két főváros között.

A két ország közötti gazdasági kapcsolatok gőzerővel fejlődnek az utóbbi időben, jelentős mértékben a kétoldalú – mezőgazdasági, védelmi, technológiai és turisztikai - megállapodásoknak köszönhetően. A 2012-ben a két ország közötti kereskedelmi forgalom a háromszorosa volt az előző évinek.

Az Air Serbia gépeinek farkára a szerb címer és a szerb zászló színei lesznek felfestve. A tervek között szerepel számos útvonalon a járatok közös járatszám alatti működtetése. A Jat mostani 33 úti célja így további 12 desztinációval bővül, ezek közé tartozik Abu Dhabi, ahová eleinte hetente négyszer repül majd a szerb légitársaság, később napi gyakorisággal közlekedik majd a járat.

Néhány nappal ezelőtt az is nyilvánosságra került, hogy Budapestre is indít járatokat ősztől a szerb légitársaság, így az Etihad járathálózata még könnyebben elérhető lesz a magyar utazóközönség számára. Az Etihad így belép a régiónk és a Távol- , illetve Közel-Kelet között jelenleg elsősorban a Qatar Airways, a Turkish Airlines, valamint a nagy európai szállítók (Lufthansa, Air France-KLM) és az Emirates által uralt piacra. A magyar Sólyom Airways esetleges megjelenése tovább bonyolíthatja majd ezt a képet. 

A Jat Airways jelenlegi flottájában szolgáló 10 Boeing 737-300-as repülőgépet kivonják a menetrendszerinti forgalomból, és első körben lízingelt, keskenytörzsű gépekkel váltják fel. Hosszabb távon 10 új keskenytörzsű gépet rendel majd a légitársaság.

Nem az Air Serbia lesz az Etihad első külföldi tőkebefektetése: az airberlinben közel 30%-os, az Air Seychelles-ben 40%-os, a Virgin Australiában 10,5%-os, az Aer Lingusban 2,99%-os részesedéssel rendelkeznek, legutóbb az indiai Jet Airways 24%-ának felvásárlására jelentettek be igényt, ez utóbbi még kormányzati jóváhagyásra vár.

Az Air Serbia vezérigazgatójává a húsz éves nemzetközi szakmai tapasztalattal és szerb-ausztrál kettős állampolgársággal rendelkező Dane Kondicot nevezték ki. Kondic korábban vezető beosztásban dolgozott a Malaysia Airlines-nál és a Qantasnál, a Sabre-nél és a Travelportnál.

Az Air Serbia újramárkázása mögött nem egy komoly nemzetközi ügynökség, hanem egy 25 éves újvidéki grafikushallgató, Tamara Maksimovic áll. Tamara 2011-es diplomamunkájában a Jat márka grafikai megújítására tett javaslatot. Az ötletek egy része visszaköszön az Air Serbia-gépeken. 


Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?