Sasokat festenek a gépek farkára

Arab befektetőt kap, nevet és dizájnt vált a szerb JatAirways. A gépek farkát hamarosan sasok díszítik. 

Az Etihad Airways bejelentette, hogy 49 százalékos részesedést szerez a 86 éves múltra visszatekintő szerb Jat Airways légitársaságban.

Az Egyesült Arab Emirátusok nemzeti légitársasága öt éves menedzsment-szerződést kötött a szerb állammal a szerb nemzeti szállító üzemeltetésére. A megállapodás eredményeként az egykori jugoszláv légitársaság Air Serbia néven működik tovább.

Mind az Etihad, mind a szerb kormány vállalta, hogy 40-40 millió dollárt invesztál a cégbe, illetve szükség esetének fejenként további 60 millió dollárt hajlandó beruházni.

Belgrád és Abu Dhabi között idén októberben indul az Air Serbia első közvetlen járata, miközben idén június óta az Etihad már napi járatot működtet a két főváros között.

A két ország közötti gazdasági kapcsolatok gőzerővel fejlődnek az utóbbi időben, jelentős mértékben a kétoldalú – mezőgazdasági, védelmi, technológiai és turisztikai - megállapodásoknak köszönhetően. A 2012-ben a két ország közötti kereskedelmi forgalom a háromszorosa volt az előző évinek.

Az Air Serbia gépeinek farkára a szerb címer és a szerb zászló színei lesznek felfestve. A tervek között szerepel számos útvonalon a járatok közös járatszám alatti működtetése. A Jat mostani 33 úti célja így további 12 desztinációval bővül, ezek közé tartozik Abu Dhabi, ahová eleinte hetente négyszer repül majd a szerb légitársaság, később napi gyakorisággal közlekedik majd a járat.

Néhány nappal ezelőtt az is nyilvánosságra került, hogy Budapestre is indít járatokat ősztől a szerb légitársaság, így az Etihad járathálózata még könnyebben elérhető lesz a magyar utazóközönség számára. Az Etihad így belép a régiónk és a Távol- , illetve Közel-Kelet között jelenleg elsősorban a Qatar Airways, a Turkish Airlines, valamint a nagy európai szállítók (Lufthansa, Air France-KLM) és az Emirates által uralt piacra. A magyar Sólyom Airways esetleges megjelenése tovább bonyolíthatja majd ezt a képet. 

A Jat Airways jelenlegi flottájában szolgáló 10 Boeing 737-300-as repülőgépet kivonják a menetrendszerinti forgalomból, és első körben lízingelt, keskenytörzsű gépekkel váltják fel. Hosszabb távon 10 új keskenytörzsű gépet rendel majd a légitársaság.

Nem az Air Serbia lesz az Etihad első külföldi tőkebefektetése: az airberlinben közel 30%-os, az Air Seychelles-ben 40%-os, a Virgin Australiában 10,5%-os, az Aer Lingusban 2,99%-os részesedéssel rendelkeznek, legutóbb az indiai Jet Airways 24%-ának felvásárlására jelentettek be igényt, ez utóbbi még kormányzati jóváhagyásra vár.

Az Air Serbia vezérigazgatójává a húsz éves nemzetközi szakmai tapasztalattal és szerb-ausztrál kettős állampolgársággal rendelkező Dane Kondicot nevezték ki. Kondic korábban vezető beosztásban dolgozott a Malaysia Airlines-nál és a Qantasnál, a Sabre-nél és a Travelportnál.

Az Air Serbia újramárkázása mögött nem egy komoly nemzetközi ügynökség, hanem egy 25 éves újvidéki grafikushallgató, Tamara Maksimovic áll. Tamara 2011-es diplomamunkájában a Jat márka grafikai megújítására tett javaslatot. Az ötletek egy része visszaköszön az Air Serbia-gépeken. 


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.