A LESZ szerint a nyári csúcsforgalom idején érezhetően megnő a több forrásból eredő légszennyezettség mértéke a Ferihegyi Repülőtér repülőgép-beállóhelyein. A LESZ megfigyelései alapján repülőgépek szárnyain elhelyezkedő nyílásokon keresztül távozik a kerozin gőze, az elavult, dízelmotoros áramfejlesztők kipufogógázai, és a kiszolgáló-gépkocsik égéstermékei egyaránt hozzájárulnak a gyakran szédítő elegyhez. A szennyezés miatt a szakszervezet meglátása szerint évekre visszamenőleg járhat kártérítés dolgozók százainak. Sőt, úgy vélik, egészségkárosítás miatt a büntetőjogi felelősség kérdése is felmerülhet.
A Budapest Airport 2006 folyamán elkészíttette az érintett területek légszennyezettségi méréseit. Ezt BA is megerősítette a Napi Turizmus számára, a LESZ szerint ennek eredményeit azonban a menedzsment a LESZ és előd-szakszervezeteinek többszöri határozott kérése ellenére sem hozta nyilvánosságra. A munkavállalók ezt követően kérték az illetékes ombudsmanhoz fordultak. Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos 2007 februári nyilatkozata értelmében a repülőtér működtetésével összefüggő légszennyezési vagy zajártalomra vonatkozó adatok nyilvánosak, megismerésüket a kibocsátó cégnek biztosítania kell. Állításuk szerint az adatokba azonban a jelenlegi, német tulajdonost képviselő menedzsment sem biztosított betekintést, amikor a szakszervezet erre felszólította. Nem hivatalos forrásból az érdekképviselet bevallása szerint úgy értesült, hogy a káros anyagok koncentrációja az egészségügyi határértékeknek több kategóriában is a sokszorosa volt.
A Napi Turizmusnak Hardy Mihály a BA vállalati kapcsalotokért felelős igazgatója a LESZ közleményéra reagálva röviden kifejtette, hogy a szakszervezetek fogást próbálnak keresni a BA-n, állításaik nem minden pontban felelnek meg a valóságnak. Szerkesztőségünk szerdán a BA környezetvédelemért felelős illetékesét nem sikerült elérni. Az üggyel hétfőn újra foglalkozik a Napi Turizmus.