Sok év után centrumbusszal Ferihegyről a Belvárosba

Annyi év kihagyást követően újra lesz közvetlen buszjárat a Ferihegy és a pesti belváros között. Munkatársunktól

Az ismert, repülőtéri minibuszokat üzemeltető vállalat újraindítja a 2002-ben még a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság korábbi menetrendszerinti repülőtéri buszjáratát. Akkoriban értetlenség övezte a járat megszűntét, bár az üzemeltetők szerint veszteséges volt.

Ezt elfogadva inkább azzal volt baja az utazó közönségnek, ami ma is aggodalmat vált ki sokunkból: a Ferihegy kiemelt szerepéhez és a nagyvárosnak tűnő Budapesthez képest a repülőtér-városközpont viszonylaton relatíve korlátozott a kulturált tömegközlekedési módozatok száma. Ha valaki nem a „kék” metró vonalán, vagy a repülőtér közelében lakik, egy ferihegyi kimenet akár annyi időt is igénybe vehet, mint Budapesttől Frankfurtig elrepülni, a legváltozatosabb járműveken. Vagy taxin.

Száz vasutat, ezeret, de legalább egy reptérit!

Az igazi megoldás, hasonlóan a magukat európainak tartó nagyvárosokhoz és repülőterekhez, a gyorsvasút lehetne. Se szeri, se száma az erre vonatkozó elképzeléseknek, de az utóbbi 20 évben sem történt semmi ez ügyben. Ha csak azt nem soroljuk a „valami” kategóriájába, amit megállóhelyként az 1-es terminálnál tákoltak néhány éve. Azon, ahogy mára kinéz, ugyanúgy kéne sajnálkoznunk, mint az ott megálló szervelvények némelyikén, illetve azon, hogy a Ferihegy forgalmának oroszlánrészét bonyolító 2-es terminálokhoz a mai napig nem lehet eljutni vasúttal.  A SkyCourt megépültével várhatóan bővül az utasforgalom, de a küllemében egyre európaibbá váló Ferihegy 2-n ki tudja mikor szállhatunk ki egy igényes vasúti szerelvényből egy igényes állomáson. Addig is - városhoz való közelség ide vagy oda, az embernek a reptérre kiverekedve magát joggal marad az érzése, hogy viszontagságos út után érkezik egy távoli szigetre, aminek semmi köze Budapesthez. És akkor még nem beszéltünk a reptéri vasút meglévő és lehetséges fővárosi kiindulási pontjairól...

Sűrűség és méret

A buszjárat január 3-tól óránként közlekedik majd reggel 9 és délután 4 óra, majd este 9 és 11 között. A busz 1000 forintért hoz be a Madách térig és visz ki onnan a két terminál valamelyikére. A busz méretéről egyelőre annyit tudni, hogy igény szerint választják majd ki a megfelelő járművet - mondta el Antal Mihály a cég operatív vezetője. 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.