A Horvát Idegenforgalmi Közösség hazai vezetője, Marin Skenderović elmondása szerint idén augusztus végére már több mint 400 ezer magyar vendég töltött 2.2 millió vendégéjszakát Horvátországban, ami meghaladja az előző év összes magyar vendégforgalmát. Folyamatos a növekedés a beutazásokban, hiszen a magyarok már szezon előtt és után is szívesen látogatják a szomszédos országot. A növekedéshez hozzájárulnak a promóciós és marketingtevékenységek, de néhány, magyarok által szintén kedvelt egyéb desztinációk politikai és társadalmi problémái is arra sarkallják őket, hogy a nyaralás helyszínének kiválasztásánál inkább Horvátország mellett döntsenek. Emellett az utóbbi években a magyarok többet költenek a drágább és színvonalasabb nyaralásra is.
Szállodahajó és mobilotthonok
A horvátok pedig mindig próbálnak valami újjal előállni, amibe az is beletartozik, hogy az infrastruktúrájukat folyamatosan fejlesztik. A turisták igényei igen sokrétűek, ezért ők igyekeznek ezeket kielégíteni: az ide utazók 50%-a apartmant, míg 25%-uk a kempingeket, szintén 25%-uk pedig a szállodákat keresi fel. A mostani workshopon megjelentek a drágább és nagyobb szállodák is, hogy programjaikat, csomagajánlataikat ismertessék. Ilyen például a Crvena Luka Adriatic Kamp, ahol mobilotthonokban szállhatnak meg a természet kedvelői, vagy a Katarina Line szállodahajó, amely a legszebb partmenti falvakban, városokban köt ki, ahol a vendégek barangolhatnak és megkóstolhatják a legfinomabb horvát ételeket és borokat. A Bluesun Hotels & Resorts az ország öt részén 13 szállodával és egy kempinggel szolgál, melyek a turisták igényeit minden szempontból kielégítik, hiszen minden hotelük a tengerpart közvetlen közelében helyezkedik el, ahol mind az aktív, mind a nyugodt pihenésre vágyó vendégek, valamint a gyerekes családok is rengeteg izgalmas programból választhatnak. Horvátország déli részén a munka és a szórakozás együttesét is csomagokba foglalták, így az üzletemberek akár összeköthetik a munkát és a családi nyaralást.
A workshopra érkező magyar cégek képviselői a desztinációs kínálatuk bővítése érdekében keresték fel a megjelent horvát vállalatokat, igyekeznek meghosszabbítani a szezont és akár a téli időszakra is kiterjeszteni, hiszen az advent Zágrábban is gyönyörű. A főváros főterén, a Jellasics téren korcsolyapálya várja a gyerekeket, a felnőttek pedig a hatalmas, fűtött sátrakban élvezhetik a kolbászok és forralt borok ízét, de zenei és egyéb művészeti programokat is rendeznek, amelyek gazdag kínálatukkal a karácsonyi hangulatot idézik meg. Rengeteg utazási iroda kínálatából választhatjuk az egy vagy több napos autóbuszos utazást, akár körutazás keretében is, ahol a nagyobb városok adventi vásárait látogathatjuk meg.
A horvát workshopnak a Hotel Mercure Budapest City Center adott otthont.