Az online csalók elleni harc éllovasai: a légitársaságok 

Évente több mint 1,4 milliárd dollárt vesztenek a légitársaságok az online csalások miatt világszerte. Ez az online tevékenységükből származó bevétel 1,3 százaléka – állítja legújabb felmérésében a CyberSource Corporation.

Az IBUSZ a legmegbízhatóbb magyar iroda? 

A European Trusted Brands (ETB), azaz a Megbízható márka felmérést 2001-ben indította el a Reader’s Digest magazin. A kutatás a legnagyobb és legátfogóbb fogyasztói tanulmányok egyike Európában.

Csütörtökön országos sztrájk Franciaországban 

Több mint egymillió résztvevőre számítanak az országos sztrájkot hirdetett francia szakszervezetek és baloldali pártok csütörtökön. Az egynapos munkabeszüntetéssel Nicolas Sarkozy köztársasági elnök gazdaságpolitikája ellen tiltakoznak az erősebb állami védelmet követelő szervezetek.

Hátrányba kerül a cég, amelyik csökkenti üzleti utazásokra szánt büdzséjét? 

Jobban jár az a cég, amely a válságban növeli, nem pedig csökkenti utazási büdzséjét – derül ki abból a friss kutatásból, amit az APCO Insight készített a U.S. Travel Association megbízásából ez év februárjában 401 cégvezető megkérdezésével.

2011-ben jöhet a fellendülés 

A WTTC (World Travel & Tourism Council) azt javasolja az ágazat képviselőinek, emlékeztessék a politikusokat arra, hogy a turizmus az az ágazat, amely számos munkahelyet teremt, és hozzájárul a szegénység elleni harchoz. Ezt is érdemes számításba venni, amikor rövid vagy középtávú stratégiát készítenek.

A Kongresszusi Iroda felmérése a magyarországi rendezvénypiacról 

2008-ban - 119.500 fő részvételével - összesen 531 nemzetközi konferenciát, továbbá 57 nemzetközi kiállítást rendeztek meg hazánkban, ami közel 10 százalékos növekedést jelent 2007-hez képest. A szegmens 2008-ban is a magyarországi turizmus egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata volt – derül ki a Kongresszusi Iroda statisztikai felméréséből.

Turisztikai szempontból sikeres a V4 együttműködés 

A visegrádi együttműködés sikeres területe a turizmus, ahol az elmúlt öt évben eddig is számos közös lépés valósult meg. A közös programok lebonyolítására a tagállamok 2009-ben 305 ezer eurót fordítanak – ez hangzott el többek között azon a megbeszélésen, amelyen 2009. március 5-6-án Krakkóban a nemzeti marketingszervezetek vezetői és a V4-ek turisztikai állami irányításának vezető képviselői vettek részt.

Debrecen lehet a nemzetközi neutronszakma Mekkája? 

Egymilliárd eurós tudományos projekt kerülhet hazánkba. A működésének idején négy-ötezer vendégkutatót vonzó, már építésekor is új munkahelyek százait – közvetve ezreit – megteremtő Európai Neutronkutató Központnak Debrecen adhat otthont, ha sikerült meggyőznünk Európát, hogy ez a legalkalmasabb helyszín.

Beruháznak az egy-három csillagos német szállodák 

Érezve a budget-hotelek növekvő versenyét fokozott beruházásokba kezdtek a német egy- és háromcsillagos szállodák – derül ki egy új, a hamburgi Internoga vásárra készített felmérésből.

Az utazási irodák többsége GDS-t használ 

Jóllehet a GDS (Global Distribution System) népszerűsége csökkent az elmúlt kilenc évben, az utazási irodák nagy többsége még ma is ezt használja. Néhány szegmensben pedig – például a légközlekedésben – elsődleges médium maradt –állítja az ASTA a maga nemében egyedülálló, 2008-ra vonatkozó jelentésében. Ez ugyanis az egyetlen olyan anyag, amely az utazási irodák szemszögéből vizsgálja, hogyan és miért használják a GDS-t, milyenek szerződések és milyen trendek észlelhetők ezen a területen.

Még lejtmenetben az európai szállodák 

Januárban folytatódott a fogaltság, az árbevétel és a nyereség csökkenése az európai kulcspiacokon – derül ki a TRI Hospitality Consulting friss kutatásából.

Kevesebb és szerényebb rendezvények 2009-ben 

Akár 25-30 %-kal is csökkenhet az idén a céges rendezvények száma, és a költségvetésükön is érződik majd a gazdasági válság hatása. A rendezvényeket tervezők 85 %-a viszont szívesen fogadja a helyszínek és a rendezvényszervező cégek ajánlatát, s ehhez engedélyezett e-mail címet is adtak. A többi között ezt tartalmazza az a nagyszabású felmérés, amelynek során a hetedik éve rendezvényes kutatásokat folytató PROMO DIREKT Kft. 3 200 nagyvállalat vezetőivel készített interjút.

Előzetes adatok az ország turizmusáról 

A Központi Statisztikai Hivatal 2008. évi előzetes vendégforgalmi adatai alapján a Magyar Turizmus Zrt. elkészítette a Turizmus Magyarországon 2008 című magyar nyelvű leporellót. Az eredmények dióhéjban: 7,6 millió vendég, 19,8 millió vendégéjszaka, 2008-ban is bővülő belföldi turizmus.

Rekordszámú vendéglátóhelyen torkoskodhatunk 

Idén minden eddiginél több, rekordszámú, 1294 vendéglátóhely csatlakozott a Magyar Turizmus Zrt. által meghirdetett Torkos Csütörtök akcióhoz. A Társaság egészen február 24. 12:00-ig fogadta a vendéglátóhelyek jelentkezését. Az érdeklődők a www.menjunkenni.hu honlapon összegyűjtött, az akcióhoz csatlakozott vendéglátóhelyek listájából választhatják ki, hol fognak torkoskodni február 26-án.

Kulturális kutatás Budapestről 

A Kulturális Turizmus Évéhez illeszkedve Gustave Moreau kiállításának megtekintésével kötötte össze februári sajtóreggelijét a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht.

Mire jó az EDEN? 

A nálunk még csak nemrég debütál Kiváló Európai Desztináció díj már most bebizonyította, hogy megkülönböztető védjegyként használható és a nyertes desztináció számára az EU Bizottság által létrehívott hálózatépítési projektbe való bekapcsolódás révén, széleskörű nemzetközi tapasztalatszerzésre ad módot, mindezt a Bizottság finanszírozásában – derül ki egy szakértői kutatásból.

Csökken a magyarok szabadideje 

Folyamatosan csökken az emberek rendelkezésére álló szabadidő, és ebben a tekintetben nem is várható kedvező fordulat a jövőben – állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet Szabadidő-kutatása. Átlagosan a megkérdezettek fele elégedett a rendelkezésre álló szabadidő hosszával.

Öko-etno wellness-részleget nyit a Garten hotel Slavonski Brodban 

Horvátországban elsőként sörrel ápolják majd a vendégeket a Garten szálloda áprilisban megnyíló Wellness Garten nevű részlegében

Kulturális kutatás a BTH-tól 

Megkezdte munkáját a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. és a Művészetek Palotája által kezdeményezett kulturális munkacsoport. A 2009-es év első találkozóján ismertették a 2008-as kulturális kutatás eredményeit, és felvázolták az idei évre tervezett főbb akciókat.

A Fidesz válasza a miniszter értékelésére 

A súlyos gazdasági válsághelyzet hazánkban a turizmus területét is mélyen érinti. Megfelelő kormányzati intézkedések híján az utóbbi hónapokban mind a vendégforgalom, mind a turizmusból származó bevételek jelentősen csökkentek – emelte ki sajtótájékoztatójában Bánki Erik, az Országgyűlés Sport és Turisztikai Bizottságának elnöke.

Fiatal szakemberek a kultturizmusról 

A turizmus iránt elhivatott, fiatalokat tömörítő szervezet, a MATUR ifjúsági tagozata újabb érdekes programot kínál nemcsak fiatalok számára.

Kevesebbet költenek idén utazásra a magyarok 

A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából 2008. decemberben készült kutatás szerint a gazdasági válság a magyar utazók 62,4%-át befolyásolja döntésében: kevesebb pénzt fordítunk majd utazásra.

Beszéljenek a számok! 

A Turisztikai Világszervezet valamint a Magyar Turizmus Zrt. kutatásai alapján 2008-ban a nemzetközi turistaérkezések száma világszinten elérte a 924 milliót, ami 1,8%-os növekedésnek felel meg.

Üzleti turizmus: csökken a tartózkodási idő 

Tavaly 1,9-ről 1,5-re esett vissza az üzleti utazók átlagos szállodai tartózkodásának hossza – derül ki a HRG legfrissebb kutatásából. Ráadásul gyakran a korábban megszokottnál alacsonyabb kategóriájú hotelt választanak.

Változások az MT Zrt.-nél 

A Magyar Turizmus Zrt. Szervezeti és Működési Szabályzata január 1-jétől megváltozott, ennek megfelelően átalakult a társaság szervezeti rendszere.

Önkéntesek a nagyvilágban 

A harmadik világ megsegítése céljából sokan vásárolnak biokávét vagy organikus vászonnadrágot, mások adományt gyűjtenek a szegényeknek vagy a menekülteknek. Van, aki nem éri be ennyivel: évről évre útra kel, hogy nyaralása során önkéntesként kubikoljon, beteget ápoljon, vagy éppen gyereket tanítson egy távoli országban. A karitatív turizmus az idegenforgalom egyik rohamosan bővülő szegmense.

Az internetezők 42 százaléka online foglal repülőjegyet 

Repülési tapasztalat tekintetében az idősebbek vezetnek, derül ki az NRC Piackutató 10 ezer fő online megkérdezésével végzett felméréséből.

Mivel tölti a szabad idejét 10 millió magyar fogyasztó? 

A Magyar Fogyasztó Platform február 18-án MF Szabadidő címmel konferenciáját szervez a Magyar Telekom székházban.

Még mindig készpénzt viszünk külföldre 

Jelenleg minden második magyar kártyabirtokos használja plasztiklapját külföldön is, derül ki a MasterCard külföldi kártyahasználatról készített kutatásából. Azok körében, akik legalább évente kétszer utaznak, a bankkártyát használók aránya átlagosan 67%.

Felmérés: a többség ellenzi a ferihegyi sztrájkot 

A megkérdezettek többsége ellenzi a ferihegyi munkabeszüntetéseket, csak valamivel több mint egyharmad a támogatók aránya, a többiek pedig bizonytalanok a kérdésben - derült ki a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet csütörtökön nyilvánosságra hozott felméréséből.

Bukarestben jön az árháborúk éve 

A bukaresti szállodák már a tavalyi év utolsó három hónapjában megérezték a válság hatását.

A XXI. századi siker titka 

Több, mint 35 resort típusú szálloda részvételével készült a HSMAI's Resort Marketing Special Interest Group legújabb felmérése az online médiumokról. A kutatásból kiderült többek között, mi az az öt dolog, ami a sikeres online kampányhoz kell, illetve hogy milyen változások történtek az elmúlt években ezen a területen.

Tanulmány a kulturális turizmusról 

A Magyar Turizmus Zrt. a Kulturális Turizmus Évének „nyitányaként” is tematikus számot állított össze.

Mesterszak angolul is 

Az Oktatási Minisztérium engedélyével a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi kara angol nyelven is indíthat közgazdasági elemző mesterszakot.

Divatos úti célok a németeknél 

A FUR (Forschungsinstitut für Urlaub und Reisen) vizsgálataiban arra is kitért, hogy miképpen módosulnak az úticélok 2009-ben.

Utaznak-e idén a németek? 

2009-ben az elözö évekhez hasonlóan idén is a stuttgarti CMT-n ismertette a FUR (Forschungsinstitut für Urlaub und Reisen) a németek utazási hajlandóságát vizsgáló kutatásainak legújabb eredményeit.

Nehéz év vár a kaszinókra is 

Az előrejelzések szerint az idei év decemberére 2,9 százalékkal visszaesik a hotelekben működő kaszinók nyeresége az USA-ban, mert csökkennek a keresetek és nő a munkanélküliség. A többi szerencsejáték sem lesz sokkal szerencsésebb.

100 millió eurós támogatás határmenti beruházásokra 

A Magyarország-Románia Határon Átnyúló Együttműködési Program második pályázati felhívása keretében 105 millió euró szétosztása a tét a pályázók között.

Legjobb esetben stagnálásra számíthatunk 2009-ben 

Az utazási ágazat 1-2 százalékkal csökkenhet, mielőtt elkezdődik a fellendülés – állítja az ITB World Travel Trends nevű tanulmány. A küszöbön álló negatív fejlemények elsősorban Észak-Amerikát és Európát érintik, a turizmus szegmensei közül pedig az üzleti utaztatást. A 2010-re vonatkozó előrejelzések már kicsit bátorítóak.

Világcsoda lehet a Balaton 

Bolygónk 261 természetes képződményére lehet voksolni a világ hét természeti csodája szavazáson. A jelöltek között van a Balaton is.

Válság és CSR a turizmusban 

A negyedik ACTE (Association of Corporate Travel Executives)/KDS kutatás azt vizsgálja, hogyan hat a gazdasági válság a turizmus CSR (Corporate Social Responsibility – vállalati társadalmi felelősség) programjaira. Az eredményeket február közepén ismertetik a londoni Business Travel Show-n.

Utazás kreatív módon 

Közreadta az idei évre vonatozó prognózisát a Travel Leaders (a korábbi Carlson Wagonlit Travel Associates). A Travel Trend nevű évente megismételt kutatás, amelyet a cég 547 szakértőjének megkérdezésével végeztek tavaly november 20. és december 15. között, elég optimista következtetésre jutott.

A luxusút és a last minute-üdülés lesz idén a sláger 

Nő a szakadék a szegények és a gazdagok között az utazási piacon is – derül ki egy friss nemzetközi kutatásból.

Változások az MT Zrt.-nél 

A Magyar Turizmus Zrt. Szervezeti és Működési Szabályzata (SZMSZ) 2009. január 1-től megváltozott. A korábbi Szervezeti és Működési Szabályzatát az MT Zrt. Igazgatósága még 2006 decemberében fogadta el. Az azóta eltelt két év eseményei és tapasztalatai szükségessé tettek néhány módosítást, a megváltozott körülményekhez való hatékonyabb alkalmazkodás érdekében. A Társaság szervezeti átalakítását személyi változások is kísérik. Az átalakítás egyik elsődleges szempontja volt, hogy a vezetői szintek és a felsővezetők száma ne növekedjék.

Regionális turisztikai évzáró konferencia Gyulán  

December 10-én tartotta a Magyar Turizmus Zrt. a Dél-Alföld régió turisztikai évzáró konferenciáját Gyulán.

A felhasználók és a szolgáltatók is elégedettek az üdülési csekkel 

A Pécsi Tudományegyetem szakemberei kedden közzétették azon kutatásuk eredményét, amelyet a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány megbízásból végezetek. A kutatás arra irányult, hogy megvizsgálja az üdülési csekk felhasználásának az életminőségére gyakorolt hatását, illetve a hazai szolgáltatók elégedettségét.

Digitális kommunikáció 

Nagy sikerrel, közel száz résztvevővel zajlott le október 30-án a Turizmus Akadémia sorozat második konferenciája, amelyen az érdeklődők átfogó képet kaphattak az online vásárlási szokásokról, hasznos információkkal gazdagodhattak a digitális kommunikációról, a PPC-kampányokról és a keresőoptimalizálásról.

A helyzet fokozódik 

Novemberben hazánkban tartotta 58. éves közgyűlését a Német Utazási Szövetség (DRV). Az eseményre 800, vezető beosztású utazási szakember érkezett Budapestre. A német piacon továbbra is jók az esélyeink a wellness- és a konferenciaturizmus terén, de meg kell küzdenünk a feltörekvő desztinációkkal.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!