hirdetés
hirdetés

Hazai szállodafejlesztések hat nagymenő szemével

A HOTCO-n szakmai panelbeszélgetés keretében két szállodatulajdonos-üzemeltető és fejlesztő csoport, egy ingatlanfejlesztő egy ingatlan befektető és egy kivitelező cégcsoport osztotta meg véleményét és a szállodaingatlan fejlesztéssel kapcsolatos stratégiáját - tájékoztatta lapunkat a Mellow Mood.

hirdetés

Sameer Hamdan a Mellow Mood Hotels alapító társtulajdonosa kihangsúlyozta, hogy a szállodaipar, amely, első látásra szerelemmé vált, továbbra is meghatározó a cégcsoport életében, bár tudatosan, mindig is diverzifikáltan invesztáltak kereskedelmi és iroda ingatlanokba is. Ez a stratégia most sem változik, függetlenül a szállodaiparban betöltött szerepüktől, amely megkövetelte, hogy saját üzemeltetési céget hozzanak létre. Az esetükben először üzemeltetőként léptek a piacra, majd erre a tudásra és tapasztalatra építve váltak szállodaingaltan tulajdonossá és fejlesztővé, mára már 17 szálloda fejlesztésével, amelyek közül a megfelelő pillanatban többtől meg is váltak. A hostel üzletágból indulva, mára már három, négy és a Párisi Udvar 6 éven át tartó rekonstrukciója és átalakítása után a luxus kategóriában is jelen vannak.

2 in 1 szálloda

Noah Steinberg, a WING Zrt. elnök-vezérigazgatója, abban hisz, hogy minden esetben az ingatlan lokációja, amely meghatározza annak legmegfelelőbb hasznosítási lehetőségét. Ez a stratégia vezette a WING-et a szállodaingatlan fejlesztéshez, amelyben az eddig megszerzett tapasztalatokra építve további elköteleződés van folyamatban a jelenlegi Liberty fejlesztés kapcsán, ahol egy irodaház mellett az úgynevezett duális brand keretében egy épületben két szálloda márka is helyet kap az ACCOR által üzemeltetésre kerülő ibis és Tribe szállodák megnyitásával. A magyarországi fejlesztői és tulajdonosi tapasztalatok, hiszen még nem szálltak ki a szállodai beruházásaikból, elősegítik a WING-et, hogy a már lengyelországi hangsúlyos jelenlétükkel helyszíntől függően dönthessenek szállodafejlesztésekről akár a régió más országaiban is. A szállodai beruházásaik sem térnek el az egyéb ingatlan szektorban megfogalmazott üzleti stratégiájuktól. Az értékteremtés a történelmi cash flow maximalizálásával kerül megvalósításra, amely kilépési pozícióba hozza őket. Ez a pozíció adja meg azt a komfort helyzetet, hogy eldönthessék eladják-e, vagy tovább tartsák a hozamalapú beruházásaikat. Érdekes módon első budapesti szállodafejlesztésüknél azért választották az üzemeltetési szerződéses formát, mert nem kaptak értékelhető bérleti konstrukciót. Értékteremtésük sikerének ez a kockázatvállalás az egyik sikere, amely magasabb hozamot biztosított még a pandémia alatt is reptéri szállodájuknál.    

A mediterrán régióban erősít az Indotek
Az Indotek minden esetben opportunista döntések eredményeképpen lép be az ingatlanszektor egyes típusaiba, elsősorban a vásárolj olcsón, teremts hozzáadott értéket és lépj ki filozófia által vezérelve. Hagyományosan a radar alatti, nem látványos ingatlanokra összpontosítva érték el sikereiket és építették fel az Indotek-et ma már az egyik legmeghatározóbb szállodaberuházóvá a budapesti ingatlanpiacon.  Sokak számára meglepő lehetett a budapesti Sofitel, majd a Gellért megvásárlása. Mindkettő jelenleg teljes felújítás és újra pozicionálás előtt áll. Az ikonikus helyszínek és a Gellért patinája biztosítja az alapokat, amely az értékteremtés alapja. Természetesen ez eltér az alapfilozófiától, hiszen nagy kockázattal és beruházással jár a siker megteremtése az ötcsillagos és luxus ingatlanok esetében, de az akvizíciós fókusz, a nagy volumen vonatkozásában a szokatlannak tűnő stratégia mentén az olcsó üdülőszállodák megszerzésére épül, osztotta meg a stratégiát Hornok Krisztián, az Indotek Group tranzakciós igazgatója. Ez az irány a mediterrán térségre szorítkozik és a cégcsoport jelenlegi 3000 szobás összkapacitásának megtöbbszörözése ebben a régióban várható.

Két luxusfejlesztés is folyamatban
A DVM Group a kivitelezői oldalon tett szert páratlan tapasztalatra, a történelmi épületek szállodává alakításának eredményeképpen, továbbá egyéb újépítésű szállodafejlesztések megvalósításával. Bár a cégcsoporton belül, a Horizon esetében kiemelkedő fejlesztői tapasztalatra tett szert a DVM Group, mégis a piaci lehetőségek alapján a kivitelezésben találták meg a szerepüket a budapesti szállodafejlesztési piacon. A Marriott ikonikus lifestyle márkája, a W és a luxus St. Regis, korábbi Buddha Bar Hotel, átépítése a jelenlegi zászlóshajós munkájuk. Massányi Tibor, a DVM ügyvezető partnere szerint talán csak a kórházfejlesztések komplikáltabbak a szállodaingatlan kivitelezénél. Ezek a tapasztalatok párosítva a történelmi épületek legmodernebb technológiával történő felszerelésével mára alapkövetelmény, amellyel a nemzetközi szállodaláncok és vendégköreik elvárásának is meg kell feleljenek. Egy megbízható és időben teljesíteni képes kivitelező az értékteremtéshez nagyban hozzá tud járulni, hiszen ezzel tervezhetővé válik a pre-opening időben történő megkezdése és hatékonysága, amennyiben nem csúszik az átadás, mert ez euró milliós többletköltségeket jelenthet a bevételkieséssel kombinálva.

Új brand a magyar piacon
A norvég-lengyel tőkével indított és a pandémia alatt is sikerekkel bizonyított Puro Hotels, történelme során először Budapestet választotta nemzetközi terjeszkedése helyszínéül. Ez annak köszönhető, hogy szemben a lengyelországi városokkal, amely talán Krakkó és részben Gdanszk kivételével, elsősorban üzleti turizmusra épül, Budapesten meghatározó szerepet tölt be a szabadidős turizmus. Przemyslaw Wieczorek, a Puro Hotels igazgatóságának elnöke és a fejlesztések felelőse maximálisan hisz a saját lifestyle márkájuk alatti üzemeltetéssel elért értékteremtésben. Ez segítette a ki a cégcsoportot a pandémia időszakában, amely egyes szállodái bámulatos RevPAR indexet is el tudtak érni törzsvendégeiknek köszönhetően. A budapesti után, Prága az elsődleges célpont, hogy 10-éves távlatban a CEE legismertebb lifestyle szállodamárkájaként elért eredményeire alapozva az EU nyugati térségében is megvesse lábát a Puro Hotels.   
Sameer Hamdan hozzászólása a HOTCO 2022 szálloda befektetési konferencia szakmai résztvevőinek tapsviharát váltotta ki, amikor az értékteremtés részeként kiemelte, hogy ma egy sikeres tulajdonos-üzemeltető szállodavállalat elképzelhetetlen anélkül, hogy saját szakember gárdájának kinevelését ne biztosítsa. A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel (MATE) közös összefogásban MATE-Mellow Mood Akadámiát nyitottak, hogy elejét vegyék annak a kényszernek, hogy Ázsiából vagy egyéb térségből kelljen munkaerőt biztosítaniuk az alapvető pozíciók betöltésére is.   


Gomola Marius, a HOTCO alapítója és a Horwath HTL magyarországi ügyvezetője összegezte, hogy a szállodaipar egészséges fejlődéséért, mindent meg kell tenni, hogy széleskörben legyen jelen a belföldi és nemzetközi tőke úgy a szállodaingatlan, mint az üzemeltetés és a diverzifikált vendég igényeket kielégítő márkanevek formájában, amelyek elősegítik Budapest és az ország turizmusának fejlődését és jelenlétét a disztribúciós felületeken. A HOTCO-t záró ingatlanfejlesztői panel is rámutatott azokra a példákra, hogyan lehet piaci alapon sikereket elérni, hiszen olyan értéknövekedéseket, mint a szálloda szektor, egyetlen kereskedelmi ingatlan osztály sem tud eredményezni, amennyiben a megfelelő stratégiák kerülnek megvalósításra.   
            
 

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Figyelem - új mailcímek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy email-címeink megváltoztak. Közleményeiket, híreiket, meghívóikat a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  és a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email-címekre várjuk. Központi email-címünk: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

A korábbi email-címeinkre küldött tartalmak nem jutnak hozzánk. Kérjük, az új email-címekre frissítsék a listáikon a nevünk mellett az adatokat. Köszönjük!

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk