2500 vendégéjszakát hozott a német Rheuma Liga

Egy éves a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete és a német Rheuma Liga rendkívül aktív és komplex együttműködése. A mintegy 200.000 aktív tagot számláló szervezet Németország egyik legmeghatározóbb, betegeket tömörítő egyesülete.

Felmérések alapján, a reuma megbetegedéssel küzdő tagok elsősorban a Liga ajánlásai alapján döntenek gyógyszerek és orvosi segédeszközök használatáról, de utazási döntésükre is egyértelmű hatással van a szervezet. Korábban az egyesület egyetlen beteget sem küldött szervezett formában Magyarországra.
Az MT Zrt. németországi képviselete és a Rheuma Liga együttműködése már az első évben szép eredményeket hozott, hiszen közvetlenül a Rheuma Ligának köszönhetően 2012-ben mintegy 2500 vendégéjszaka generálódott Hévíz, Sárvár és Zalakaros szállodáiban.

Magyarország az MT Zrt. németországi külképviseletén keresztül működik együtt a szervezettel. E tagságnak köszönhetően folyamatosak a közös projektek, így például a képviselet egymás után jelenik meg a Rheuma Liga rendezvényeken Németországban. Tavaly első alkalommal került sor, a PA Touristik utazásszervezővel közös szervezésben a Rheuma Liga vezetőinek tanulmányútjára, amely 2012-ben már közvetlen foglalásokat eredményezett. E sikeren felbuzdulva, ezen a héten mintegy 20 szervezeti döntéshozó látogat Magyarországra, és ismerkedik meg Zalakaros, Hévíz, valamint a környék turisztikai kínálatával. A tanulmányút kapcsán fontos kiemelni, hogy egyre több regionális döntéshozó vesz részt a magyarországi témákat bemutató előadásokon, így ez alkalommal már Hessen és Baden-Würtenberg vezetői is ellátogattak Magyarországra. A vendégek 3 napos továbbképzés keretében lesznek Magyarország „specialisták”.

Sztojanovits Kristóf, a Magyar Turizmus Zrt. németországi és svájci képviseletvezetője Zalakaroson köszöntötte a vendégeket, majd egy hosszabb előadás keretén belül mutatta be a résztvevőknek a hazai egészségturisztikai kínálatot, valamint külön kitért a fogorvosi turizmusban rejlő lehetőségekre is. A csoport tagjai közvetlenül felelősek a régiójukba tartozó tagok utaztatásáért, így a rendelkezésre bocsátott számos háttéranyag mellett közel fél órán keresztül érkeztek a részletekkel kapcsolatos kérdések is.

A KSH szálláshely-statisztikái alapján a német beutazó forgalom évek óta tartó csökkenését sikerült megállítani, sőt az egészségturizmus területen az év első felében kétszámjegyű volt a növekedés. Természetesen a sokéves csökkenés megállítása még nem elégséges, a 2011. év végén elkezdődött növekedés hosszú távú fenntartása a cél.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?