A Facebookig terjed a hazai szállodák közösségi marketingje

Vajon hogy teljesítenek a magyar szállodák a közösségi médiában? - ezt elemzi a Facebooktippek.hu oldalon megjelent cikkében Lévai Richárd, online marketing tanácsadó.

A szakember azt vizsgálta, hogy azok a hazai hotelek, amelyek odafigyelnek online jelenlétükre (jó helyezésük van a Google találati listáján, AdWords kampányt futtatnak, felkerültek a Tripadvisor toplistájára), mennyire használják tudatosan a közösségi marketinget. 20 ilyen szállodának vizsgálták a Facebook kommunikációját, Google+, Twitter és YouTube jelenlétét. Megkeresték őket Foursquare-en, a Triapdvisor-ban és megnézték az Instagram hashtagjeiket is. Vagyis az összes olyan fontos online közösségi helyet figyelték, ahol az utazni vágyók információt kereshetnek, tapasztalatokat oszthatnak meg, vagy ahol a fogyasztó olyan fotóval, ajánlattal, véleménnyel találkozhat, ami alapvetően változtatja meg az utazással kapcsolatos szándékát.

A szállodákról készült toplista nem reprezentatív, azonban jól illusztrálja azt, hogy a hazai szállodák mennyire foglalkoznak a közösségi marketinggel, állítja a szakember.

A lista első felébe a weboldal közösségi integrációja, Facebook kommunikáció, Twitter, Google+ és YouTube került: 

A másik táblázatban a Foursquare, Tripadvisor és Instagram jelenlét és az eredmények találhatók: 

 

Az elemzés szerint a hotelek weboldalai általában már fel vannak készítve közösségi kapcsolatokra. Vagyis vannak rajtuk linkek, amik a hotelek közösségi oldalaira vezetnek, vagy más pluginek, amik integrálják a közösségi jelenlétet a weboldalba. Facebookon a legtöbb hotel jelen van, egyre komolyan veszik.

A YouTube, a Google+ és a Twitter jelenlétük általában elhanyagolt a hazai szállodáknak, pedig a YouTube a második legfontosabb kereső, a Google+ a keresőoptimalizálás szempontjából fontos csatorna, a Twitter pedig a külföldi vendégek miatt hasznos felület.

A legtöbb szálloda nem kezeli a Foursquare-en és a Tripadvisoron róla megjelenő kommentárokat. Azért is furcsa, hogy a szolgáltatók ezt a két közösségi felületet elhanyagolják, mert vendégeik óriási mennyiségben produkálnak bejelentkezéseket és nagyon sok véleményt írnak ezekre a felületekre.

A nagy szállodaláncoknál gyakran előfordul, hogy egyetlen Twitter vagy YouTube csatornát használnak a többtucat, különböző országban/országrészben található szállodákhoz, ami szintén nem túl praktikus. Ha egy vendég egy budapesti szállodáról szeretne több információt kapni, akkor összezavarhatják a soproni vagy a prágai tudnivalók.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?