Tovább nőhet a norvég turisták száma hazánkban

Január 10-én az oslói "Travel Match" B2B workshoppal kezdődött az észak-európai turisztikai szakma új éve. A rendezvény keretében az Oslo Kongresszusi Központ termeiben felállított asztaloknál 100, a világ minden részéből érkezett nemzeti képviselet és szolgáltató várta üzleti megbeszélésekre a szervezők által verbuvált norvég üzleti partnereket, közölte lapunkkal a Magyar Turizmus Zrt.

15 perces rotációban mindenkinek 16 találkozóra volt alkalma, a szünetekben pedig kötetlen beszélgetésre azokkal, akikkel esetleg nem sikerült a számítógépes "matchmaking" keretében találkozni. Magyarországot a Magyar Turizmus Zrt. részéről Székely György észak-európai képviseletvezető képviselte, az MT Zrt. szervezésében pedig további 5 hazai szolgáltató – a Danubius Hotels, a Dynamic Tours, az ETS Hungary, a HTI Travel, valamint a Ramada Resort/Aquaworld – vett részt a szakmai találkozón kedvezményes tarifával.

A rendezvény napján jelent meg a legnagyobb norvég napilap, az Aftenposten egész oldalas ajánló cikke Európa néhány kiemelt gasztronómiai élményéről, köztük első helyen a budapesti Rosenstein vendéglőről, amelyet az alábbi címmel ajánl a norvég utasok figyelmébe: „Itt meg kell állnod egy étkezésre! ...Valóban ivott Károly herceg fehérbort a Rosensteinben?”, majd így jellemzi a vendéglőt: „...egy nem hivalkodó, de kellemes hely a világ legjobb gulyásával, nagyszerű lecsóval, báránybordával és Károly herceg kedvenc somlói juhfark borával...”. A cikket követő oldalon pedig egy magyar fogászati klinika invitálja az olvasót a "Reiselivsmessen" kiállításon található standjának meglátogatására. Ugyancsak az Aftenposten lap írta meg néhány hete oknyomozó cikkében, hogy a norvégok számára Magyarország az első számú egészségturisztikai úti cél: 2012-ben mintegy 5 ezer norvég páciens költött fogászati kezelésre közel 200 millió norvég koronát (kb. 8 milliárd forint) a magyarországi fogászati klinikákon.

A 2012-ben is örvendetesen bővült norvég piac a partnerek várakozásai szerint idén is töretlenül fejlődik majd. November végéig közel 139 ezer norvég vendégéjszaka realizálódott hazánk kereskedelmi szálláshelyein, ami 27,2%-os növekedést jelent az előző évhez mérten. A magyar turizmus szempontjából a 2013-as év vonatkozásában fontos fejlemény, hogy növekszik a légitársaságok által kínált kapacitás: a Norwegian 7-ről 9-re emeli a nyári menetrendi időszakban az Oslo-Budapest járat heti frekvenciáját, ugyanakkor új szereplőként megjelenik az útvonalon az SAS is, heti 6 járattal. A lettországi Air Baltic pedig a Hévíz-Balaton reptérre indít járatot Rigából májustól, kitűnő átszállási lehetőséggel több norvég város felől is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?