hirdetés
hirdetés

Így utaznak az Európai Unió lakói

Az Európai Unió megbízásából készült legfrissebb Eurobarometer kutatás az európai lakosság turizmussal kapcsolatos attitűdjeit, preferenciáit és utazási szokásait vizsgálta.

hirdetés

Az eredmények szerint 2013-ban az unió állampolgárainak 70%-a vett részt legalább egyéjszakás utazáson, 2014-ben pedig 82% tervez hosszabb-rövidebb utazást. A kutatás arra is rávilágított, hogy az előző évekhez hasonlóan 2013-ban is a legtöbben saját országukon, illetve az Európai Unión belül maradtak, 2014-ben pedig az utazást tervezők 50%-a tervez belföldi, 42%-a egyéb EU-n belüli utazást.

Hogyan utaznak az Európai Unió lakói?

2013-ban az Európai Unió polgárainak 70%-a tett legalább egyéjszakás utazást, ami 2 százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. Legalább négyéjszakás utazást az európaiak 84%-a tett 2013-ban. Ezen legalább négyéjszakás utazások többségét belföldön töltötték (Görögország: 87%, Horvátország: 84%, Olaszország: 81%; Magyarország 70%-kal az ötödik a listában), vagy legalábbis az EU-n belül maradtak, ám arányuk kis mértékben csökkent az előző évhez képest. A legnépszerűbb desztináció Spanyolország volt (15%), amit Franciaország (11%), Olaszország (10%), Németország (7%) és Ausztria (6%) követett.

Tengerpart Lloret de Marban (Forrás: Wikipedia)
Tengerpart Lloret de Marban (Forrás: Wikipedia)


Sokan utaznak önállóan

Az Európai Unió lakosai tapasztalt, magabiztos utazók, akik szeretik maguk megszervezni utazásukat: a válaszadók 58%-a (2012-ben: 53%-a) az interneten keresztül szervezte meg legalább négynapos utazását, és az utazók 41%-a az utazás különböző elemeit legalább egyszer maga állította össze, nem utazási csomagként vásárolta meg.

Mások személyes tapasztalata is számít

Az internet népszerűségének növekedése ellenére továbbra is nagyon fontos a barátok és ismerősök véleménye. A „szájreklámot" az utazók 56%-a vette figyelembe, többen, mint az internetes oldalakat (46%), a válaszadók harmada tartja fontosnak a személyes tapasztalatot.

Nagy szálloda vs. rokonok

A legnagyobb arányban (44%) legalább egyszer 20 férőhelyesnél nagyobb szállodában vagy bérelt szálláshelyen szálltak meg, ezt követte a rokonok és barátok által biztosított szálláshely (43%), majd a 20 férőhelyesnél kisebb szálloda vagy egyéb bérelt szálláshely.

A tengerpart a legnépszerűbb

Az európai utazók elsősorban napfényre és tengerpartra vágynak: 2013-ban a legalább négyéjszakás utazáson részt vevők 46%-a ezért kelt útra (2012-ben: 40%). Gyakori motiváció a rokonok, barátok felkeresése (34%), a természethez kapcsolódó utazás (30%) és a kultúra (25%) is.

Elégedett utazók vagyunk

Az európaiak nagyra értékelik a természet szépségét, a jó időt, a kellemes szálláshelyeket és a vonzó kulturális és történelmi attrakciókat: a válaszadók 46%-a szívesen tér vissza a szép természeti környezetben fekvő, kellemes klímájú desztinációkba. A megkérdezettek több mint 96%-a elégedett volt az úti cél természeti tényezőivel, és az igénybe vett szálláshely biztonságával (95%), illetve színvonalával (95%) elégedettek aránya is magas volt.

Spanyolország idén is az élen

2014-ben is népszerű lesz a turizmus: a gazdasági nehézségek ellenére a válaszadók 77%-a nem mond le az utazásról, bár 33% kénytelen változtatni eredeti elképzelésein. A 2014-ben utazó válaszadók 42%-a hosszabb, 4-13 éjszakás utazást tervez, 32% ennél rövidebbet, 13 éjszakásnál hosszabb utazást 27% tervez. Elsősorban belföldi (50%), illetve Európai Unión belüli (42%) úti célt választanak. 2014-ben is Spanyolország számíthat a legtöbb turistára Európából (11%), illetve Olaszország (8%) és Franciaország (7%), ezt követi az USA és Kanada (5%), majd Németország, az Egyesült Királyság, Görögország és Ázsia egyenként 4%-kal.

Az Eurobarometer kutatásról

A Flash Eurobarometer kutatások az Európai Bizottság megbízásából készülő, eseti jellegű, tematikus felmérések. A telefonos interjúk lehetőséget adnak arra, hogy a Bizottság gyors válaszokat kapjon a megfelelő célcsoportra vonatkoztatva. A jelenlegi „Attitudes of Europeans Towards Tourism" kutatás során több mint 30 ezer 15 éves vagy idősebb személyt kérdeztek meg 2014 januárjában. A felmérésbe a 28 EU-tagország mellett bevonták Izlandot, Izraelt, Macedóniát, Montenegrót, Norvégiát, Szerbiát és Törökországot. (A fenti kivonat csak az EU-tagországok adatait tartalmazza.) Immár ötödik alkalommal ismételték meg a vizsgálatot, ami lehetőséget ad a rövid és középtávú tendenciák megfigyelésére, és lehetővé teszi, hogy nemcsak az Európai Bizottság, hanem valamennyi turisztikai szereplő megfelelően reagálhasson a turisztikai kereslet változásaira.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai