Bejött a vendégeknek az önirónia

Rettenetes híre van az interneten az amszterdami Hans Brinker Budget Hotelnek, amire a hotel szándékosan rá is játszik hirdetéseivel. Habár a világ legrosszabb szállodájának aposztrofálják magukat, özönlenek a vendégek.

Piszkos szobák, ételmérgezések – elég ok arra, hogy az emberek távol tartsák magukat egy ilyen szállodától. A Hans Brinker Budget Hotel azonban épp ezzel a taktikával csábítja az utazókat. A világ legrosszabb hotelje címmel büszkélkedő szálloda nem tervez változásokat.

A szálloda már 16 éve működik. A szállóvendégek a közömbös személyzetre, a rettenetes reggelikre, a piszkos törülközőkre panaszkodnak leggyakrabban, de előfordultak már a szállodában poloskák is. Az ágynemű rendszerint szakadt, az ágyon pedig az előző vendég haját is megtalálhatja, aki egy kicsit jobban szétnéz. A hotel azonban majdnem mindig teltházas. A tulajdonos ugyanis nem ferdít, az igazat írja szolgáltatásaik minőségéről. A turisták pedig hitetlenkedve özönlenek a hotelbe, hogy megtapasztalják: viccről van szó, vagy a valóságról, írja a bumm.sk.

Az egész üzlet egy egyszerű kampánnyal kezdődött – a „Világ legrosszabb hotelje” című kiadvánnyal, mely a luxushotelek túlzó, közhelyes kiadványainak paródiája. A plakátokon felbukkan például egy ablak, mely egy téglafalra néz. A képen a következő felirat olvasható: „Rosszabb már nem lehet”. A plakáton látható másik fotón az függönyök már be vannak húzva, a következő megjegyzéssel: „Azért mi igyekszünk”.

Aki a Brinker hotelben foglal szállást, tudja, mire vállalkozik – mondja Dave Bell menedzser, akit egyáltalán nem zavarnak a negatív reakciók. „Úgy fogjuk fel, hogy épp a negatív értékelések a jók a Brinker számára” – tette hozzá.

„A hotel nem vállal felelősséget az ételmérgezésekért, az idegösszeomlásokért, a koleráért és a rühért” – áll a hotel honlapján, mely rozsdás ágyakkal és börtönkényelemmel büszkélkedik. Egy éjszaka 22,5 euróba kerül a szállodában, egy szobán viszont nyolc vendég osztozik. Minden szobának van fürdője és illemhelye is, működésük azonban „kétséges”.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?