Budapest bejárása turisztikai szakmai szervezetekkel

A Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikáért Felelős Helyettes Államtitkárság kezdeményezésére - fókuszálva egy budapesti városnéző út során felmerülő problémákra - közös buszos utazáson vettek részt 2013. május 10-én a turizmus szakma legjelentősebb képviselői. A szakmai szervezetek saját területeik problémáit bemutatva keresték meg a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikáért Felelős Helyettes Államtitkárságát, több szervezet a közlekedési és parkolási helyzet megoldását kérte. Dr. Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár azonnal felkarolta az ügyet, és megkeresésére a főváros is nyitottan és együttműködően reagált a budapesti városnéző utak minőségi javítására.

A pénteki közös buszos bejáráson Horváth Viktória, a tárca szakmai vezetője mellett a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége, a Magyar Beutaztatók Szövetsége, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a Magyar Idegenvezetők Szövetség képviselői és a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgató helyettese és munkatársai is részt vettek. A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ turisztikai divíziója Máté Gábor vezetésével a város buszos bejárása mellett fontosnak érezte a dunai program- és szállodahajós helyzet bemutatását és problémáik megismertetését is, így a résztvevőknek hajós bejárást is szervezett az érintett dunai szakaszon. 

Szentes Tamás főpolgármester-helyettes támogatását fejezte ki és kiemelt figyelemmel kezeli a kérdéseket, kéréseket és a rendelkezésére álló lehetőségek mentén minden szakmai segítséget biztosít, így az együttműködés a fővárossal több turisztikai témában is előremutató. Az út során a főváros képviselője tájékoztatta a résztvevőket több pozitív fejleményről. A szakmai szervezetek kérése alapján például a Hősök tere és a Vajdahunyad vára közé még idén zebra kerül kialakításra a tervek szerint, ezzel segítve a városi polgárok és a turisták közlekedését. Horváth Viktória üdvözölte, hogy a BKK intézkedett a buszparkoló kijelölése ügyében a Műcsarnok melletti területen, melyhez a tábla kihelyezése is megtörtént. A bejáráson több kérdés is tisztázódott, például, hogy a szállodahajók a jövőben sem lesznek Csepelre áthelyezve. 

A „Budapest bejárás” tapasztalatait Turisztikáért Felelős Helyettes Államtitkárság a fővárossal és a szakmai szervezetekkel kiértékeli, megvizsgálják a pontos kéréseket és kompetenciákat. Egyes ügyekben a kerületi polgármesterek segítségét és együttműködését is kérni fogják, és megkeresnek minden szervezetet, akik a gyakorlati problémák orvoslásában még részt vehetnek. 

A buszos utat - amelyre a buszt, a sofőrt és az idegenvezetőt Magyar Utazási Irodák Szövetsége biztosította - hajós dunai bejárás követte a Magyar Hajózási Országos Szövetség képviseletében Horváth István és Sztankó Attila vezetésével. A tanácskozás résztvevői így a helyszínen felmérhették és azonosíthatták a Duna használatával kapcsolatos problémákat is. 

A Turisztikáért Felelős Helyettes Államtitkárság a jövőben is nyitottan áll a szakmai szervezetek különböző kéréseihez, és kész segíteni abban, hogy az érintett felek között hatékony párbeszéd alakulhasson ki. Hiszen közös cél, hogy a főváros turizmusa mind a látogatók, mind az itt élők számára minél zökkenőmentesebb legyen.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?