Elhaladt az idő az utazási irodák felett?

A Time magazin is elővette a témát: szükség van-e az utazási irodákra? 

Az angol nyelvű sajtóban a sort a Woman's Day magazin nyitotta, amely az utazási irodákat elavultnak nyilvánította, majd folytatódott a CareerCast.com írásával, amely szerint fölösleges az utazási szakma. Itthon blogger, olvasói levél egyaránt foglalkozott a témával, amelyet most a Time magazin is körüljárt. "Az utazási irodák visszavágnak, nem haszontalanok vagy idejét múltak, hangsúlyozzák" - írja a magazin.

A vitában az Amerikai Utazási Irodások Szövetsége (ASTA) elnök-helyettese is felvette a kesztyűt, Paul M. Ruden a CareerCast cikkét "egyszerre sértő és pontatlan" írásnak tartja. Véleménye szerint ráadásul azok az irodák, amelyek felhasználják munkájuk során a legújabb technológiákat, kiváló eredményeket érnek el: "Kutatások szerint 2012 végén 8000 utazási iroda működött az Egyesült Államokban 105 ezer alkalmazottal. Az irodák 143 millió tranzakciót hajtottak végre, és 86 milliárd dollár értékű repülőjegyet adtak el, ami az össz repjegyértékesítés 64%-a. Ennek a forgalomnak a fele realizálódott online utazási irodákban, a másik fele a hagyományos irodáknál. A 15 milliárd dolláros tengerhajózási piac forgalmának 64%-át, a 9 milliárd dollár forgalmú csomagtúra piacnak pedig a 66%-át az utazási irodák adják. Erre mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy kevés" - olvasható a cikkben. 

Az utazási irodások hazai érdekképviseleti szervezete, a MUISZ szintén hallatta a hangját nemrégiben az utazási szakmát érő méltatlan megnyilvánulások miatt. Kiemelték: az utaztatás szakképzett munkaerőigényes tevékenység, a munkafolyamatokhoz kapcsolódó üzemeltetési költségek és a jogszabályok által az utasok érdekében előírt bankgaranciák, felelősségbiztosítások költségei minimálisra csökkentik az idegenforgalmi vállalkozások pénzügyi eredményét. Az utazásszervezők és utazásközvetítők tevékenysége az esetek jelentős részében komoly hozzáadott értéket tartalmaz. Ennek egyik alapeleme a felelősségvállalás, másik az általában sok éves tapasztalaton alapuló szaktudás.

Nagyon sok ember számára jelent bizonytalanságot távoli, idegen nyelvű országokba utazni. A magyar utazási irodák – saját munkatársaik, illetve külföldi képviselőik vagy idegenvezetőik bevonásával – az elképzelhető legextrémebb helyzetekben és leglehetetlenebb időpontokban is utasaik rendelkezésére állnak. Sok esetben előfordult az is, hogy nem csak saját utasaiknak, hanem más – az utazásukat egyénileg lefoglalt – magyar állampolgároknak is segítséget nyújtottak vészhelyzetben.

Habár a Time írásában nem foglalnak állást, és mindkét felet megszólaltatják, a szakmában dolgozók közül többen érezték úgy, hogy el kell mondaniuk véleményüket, kommentálniuk kell az írást a lap weboldalán. Mi is szívesen fogadjuk a kommentárokat a témában cikkünk alatt!

Forrás: Time


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?