hirdetés
hirdetés

Indul a nyári szezon a Velencei-tónál

A régió turisztikai eredményeinek ismertetésével és a térség legújabb turisztikai fejlesztéseinek bemutatásával nyitották meg az idei szezont a Velencei-tónál.

hirdetés

A térség országgyűlési képviselője, az Országgyűlés Kulturális- és Sajtóbizottságának elnöke, L. Simon László, valamint Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese június 4-i velencei sajtótájékoztatójukon gyümölcsöző együttműködésüket emelték ki. 

A képviselő szerint három éve a helyi TDM szervezetek és a fejlesztési tanács összefogott, hogy a térséget újrapozícionálják, kiemeljék a '70-es évek hangulatából, többek között elérjék, hogy a tó körbekerékpározható legyen, és a turisták ne csak egy napra jöjjenek.

A fejlesztésekről szólva elmondta, hogy mintegy kilenc kilométer hosszú kerékpárút építése kezdődik meg júniusban a Velencei-tó déli partján. A 730 millió forintos fejlesztés várhatóan az idén befejeződik. Ezen kívül több új híd épül és több helyen közvilágítást is létesítenek a kerékpárutak mellé. A távlati tervek szerint további kilenc szakasszal és 32,6 kilométerrel bővítenék a Velencei-tó körüli kerékpárút-hálózatot.

A Vízi Sportiskola (VVSI) déli telephelyének 2,2 milliárd forintos teljes felújítása ősszel kezdődhet meg, az északi evezőspálya építészeti tervei is készen vannak.

- A fiatalok a jövő utazói, az ő utazási szokásaiknak megalapítása a cél – mondta Horváth Gergely. - Fel kell újtani a kikötőket és minőségi szálláshelyeket kell létrehozni, amelyek lehetnek apartmanok, vagy kempingek is, nemcsak többcsillagos szállodák - tette hozzá. A statisztikai adatok szerint tavaly Gárdonyban és Velencén tizenegy kemping, nyolc szálloda, 288 magánszálláshely és 8 strand várta a vendégeket.

- A magyar turizmus 2011-ben elérte a 2007-2008-as szintet, tavaly már rekordévet könyvelhetett el és az első negyedéves adatok alapján idén akár újabb rekordot dönthet - mondta.

A Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a belföldi utazók mind szélesebb rétegét szeretnék megszólítani több napra szóló termékcsomagok kidolgozásával, kommunikálva az időjárástól független, egész évben elérhető programokat, kikapcsolódási lehetőségeket. Az elektronikus médiában, valamint az interneten jelenleg is zajlik közös kampány. Az MT Zrt. júniusi, Zsongás kampányában kiemelt figyelmet szentelnek a Velencei-tónak. Az országos akcióban a vizuális elemek egyike is a Velencei tó. A „nem csak vízpart” szlogen is arra hívja fel a figyelmet, hogy a tó nemcsak nyáron, hanem egész évben várja az aktív pihenésre vágyókat. 

Bódi Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai