Ki lett a világ legjobb idegenvezetője?

A brit Wanderlust turisztikai magazin 2005-ben alapította a "Világ legjobb idegenvezetője" díját, amely az egyetlen globális díj, amely a túravezetők, idegenvezetők munkáját ismeri el. 

Az idei évben rekordszámú jelölés érkezett a világ minden részéről. A megmérettetésre minden évben olyan túravezetőket nevezhetnek be az utasok, akik felejthetetlenné tették az utazásukat. 2013-ban 1000 nevezést kaptak. A zsűri közülük válogatta ki a döntőbe kerülő neveket, majd választotta ki, hogy ki kapja az arany, az ezüst és a bronz fokozatot.

A harmadik helyre az Etiópiában dolgozó Dario Ghirlanda, a Wild Frontiers idegenvezetője került. Az olasz és etióp szülőktől származó Dario hét évesen költözött Etiópiába. Tapasztalt idegenvezető, négy nyelven beszél folyékonyan, turisztika végzettsége van. Méltatásából kiderül, azért nem jó vele utazni, mert olyan magasra rakja a lécet a többi idegenvezető számára, hogy azok nem fogják tudni megugrani. Megfékezhetetlenségéről, vidámságáról, tisztelettudásáról, kedvességéről, no meg anyukája olasz sütijeiról szóló beszámolók egyaránt sokat nyomtak a latba.

A világ második legjobb idegenvezetője az Egyiptomban dolgozó Hossam Moussa lett, aki az Interpid Travel kollégája. Számos pozitív értékelés érkezett róla, amelyek szerint idegenvezetőként profi, barátságos, jó szervező, rengeget tud hazájáról, amelyre mérhetetlenül büszke, és az utasoknál is sikerül elérnie, hogy beleszeressenek Egyiptomba. Hossam Moussa diplomáját a Helwan Egyetemen szerezte, Kairó legjobb szállodáiban dolgozott, majd 2009-ben lett idegenvezető, hogy másokkal is megoszthassa Egyiptom iránti rajongását. 

2013-ban a világ legjobb idegenvezetője a Nepálban dolgozó Deana Zabaldo, a Mountain Madness utazási iroda munkatársa lett. Habár Deana San Franciscóban él, Nepál a második otthona. Sok éve vezet már túrákat Nepálban, folyékonyan beszéli a nyelvet, mélységeiben ismeri a helyi kultúrát, vallási szokásokat. Amellett, hogy idegenvezet, egy non-profit szervezetet is igazgat, amely a helyi lakosokat segíti. Utóbbinak köszönhetően szoros kapcsolatot ápol a lakosokkal, akik közeli bepillantást engednek neki világukba, erre más idegenvezetőknek valószínűleg nem adódik lehetőségük. Az utasok jellemzése szerint természetes, barátságos személyiség, szórakoztató történetmesélő, az ázsiai kultúra és történelem ismerője. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?