KSH: márciusi vendégéjszakaszám 64,6 százalékkal csökkent

Márciusban a külföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 68,1 százalékkal, a belföldi vendégek által eltöltöttek 61,0 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest, együttesen 64,6 százalékkal csökkent a forgalom, áll a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közleményében.

A külföldi vendégek száma 73,6 százalékkal, a belföldieké 63,5 százalékkal csökkent, összesen 68,3 százalékkal kevesebb vendég éjszakázott a szálláshelyeken.

A kereskedelmi szálláshelyek bruttó árbevétele 59,7 százalékkal kevesebb volt, 14,2 milliárd forintot tett ki, a szállásdíjbevételek 61,2, a vendéglátásból eredő bevételek 61,6 százalékkal estek vissza.

Márciusban 2101 kereskedelmi szálláshely működött, túlnyomó részben csak a hónap első felében, míg tavaly márciusban 2656 egység tartott nyitva.

A KSH jelentésében kiemelte: márciusban a kereskedelmi szálláshelyek egy része a koronavírus-járvány okozta intézkedések következtében felfüggesztette a tevékenységét, és egyes esetekben az adatszolgáltatásuk is elmaradt.

Ezért a tárgyhavi adatok így a korábbi időszakok adataival csak korlátozottan összehasonlíthatók. A korlátozott információs bázis miatt az összefoglaló (STADAT) táblákban a szállodák részletes árbevétel- és kapacitáskihasználtság-mutatói, a tájékoztatási adatbázisban pedig a kapacitáskihasználtságra és a bevételekre vonatkozó adatok márciustól kezdődően nem elérhetők.

A jelentés szerint a külföldi vendégek száma márciusban jelentősen csökkent mindegyik szállástípusban és régióban. A vendégéjszakában mért forgalom Európából a 2019. márciusi érték harmada, Ázsiából és Amerikából kevesebb mint a negyede volt. Az orosz és az ukrán vendégéjszakák száma az átlagosnál kisebb mértékben, mintegy a felére esett vissza. A legfontosabb küldő országunkból, Németországból 61,7 százalékkal kevesebb éjszakát regisztráltak a szálláshelyek.

A belföldi vendégek száma 166 ezer, az eltöltött vendégéjszakák száma 381 ezer volt márciusban.

A vendégéjszakák száma egyik régióban sem érte el a 2019. márciusi forgalom felét, Budapest-Közép-Duna-vidéken és a Tisza-tónál a harmadát sem.

Az első negyedévben kereskedelmi szálláshelyek 18,7 százalékkal kevesebb, 4,1 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 17,7, a belföldi vendégek 29,7 százalékkal kevesebb (2,1 millió, illetve 2,0 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 11,4 százalékkal csökkent, és 82,3 milliárd forintot tett ki az első negyedévben.

Forrás: KSH / MTI


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?