Nagy hegyek, almabor és szinglik

Stájerország túl szép ahhoz, hogy pár nappal letudjuk - tartja a mondás. Sőt, úgy tűnik, hogy a hosszabb tartózkodás tudatosult is a magyar utazóközönségben, mivel a tavalyi vendégéjszakák száma - 110 334 - 10,5%-kal növekedett stájer „sógorainknál” - derült ki csütörtökön a Steiermark Tourismus budapesti sajtótájékoztatóján.

És, hogy mivel lehet ott tartani a magyar turisták növekvő táborát (tavaly 32 644-en utaztunk a keleti osztrák tartományba), az elég sokrétű. Mindenekelőtt hegy, hegy és hegy, még a nyári szezonban is, melyről a csütörtöki esemény leginkább szólt. Azt tudjuk, hogy télen sokan utazunk síelni a stájer hegyekbe, de mi van, ha nincs hó. Akkor lehet szerezni a via ferrata szülőhelyeként számon tartott Ramsau am Dachstein régióban lehet szerezni via ferrata igazolványt. Na, ilyen eddig nem volt. Vészhelyzetekre is felkészítő elméleti képzésen átesve akár 1200 méteres falon is felmászhatunk. A Gesäuse régióban pedig 1-3 napos fotós oktatáson vehetnek részt az utazók. 

Eddig a hegy, jöjjön a has! Ínyenctúrák bringán, Kelet-Stájerosrszágban - jól hangzik. De négy napos torkoskodás nincs „ingyen”; a 160 kilométeres gasztrokörúton - sajtbarlang, pálinka 2900 méternyi szintet kell abszolválni. Rendben, elektromos bringán. Folytassuk borral! Egy születésnap mindig ok a poharazgatásra; 230 évesek a létüket II Józsefnek köszönhető stájer vidéki borozók - Buschenschank -, melyekkel 8 borúton ismerkedhetünk. Ha valakinek a borozók klasszikus, nehéz étkekkel teli fatányérosa azért nem jön be, mert nem eszik húst, se búsúljon; idén újdonságként vegetáriánus és vegán ételeket is kínálnak. Az ínyenckedés a tartományi főváros Grazban is folytatódik. Például a 700 vendéget kiszolgáló „Ínyencfőváros hosszú asztala”, vagy kulináris városnéző túrákon. 

Szintén újdonság, hogy betekintést nyerhetünk idén 20 biogazdaságba. Lesz ott almabor, tökmagolaj, illetve kicsit visszatérve a borokhoz, a bioborok is kiemelt figyelmet kapnak idén. Hogy miért e sok eszem-iszom? Mert a stájerek úgy találják, hogy mi magyarok szeretjük a hasunkat, mi több, ínyencek vagyunk. 

Bizonyára még a szinglik is azok, akiket úgy tűnik, hogy a stájer turisztikai marketing nem hordának, hanem potenciális turistának tekint, így idén számos programot dolgoztak ki számukra. Például a mennybe repítik őket gyrokopterrel a kapfenbergi reptérről. És még számos egyéb program; jöhetnek kutyás, gyerekes és örök szinglik. Utóbbiak számára még egy kézikönyvet is kiadnak a stájerek. Csak csajoknak - 7 barátnőnek egy héten keresztül - wellnesst és masszázst kínálnak. El ne feledjük, nem csak szingliknek, Stájerország termálfürdőivel, 180 éves fürdőhagyományaival is igyekszik megnyerni a magyar utazóközönséget.

Csajozás vagy pasizás után pedig lehet alá lehet szállni Altaussee sóbányáiba, ahol a Hitlerék az elrabolt műkincseket őrizték, míg a szövetségesek rá nem bukkantak. A földalatti túrák apropója a George Clooney főszereplésével itt forgatott film, a Műkincsvadászok. Az úti élmények adta kincsekkel megrakodva pedig ki ne hagyjuk a száguldás megszállottai az idén 11 év szünet után visszatérő, a spielbergi Red Bull Ringen megrendezésre kerülő Forma 1 osztrák futamát.

A csütörtöki sajtótájékoztatón mutatkozott be a hazai közönségnek a Steiermark Tourismus új vezetője, Erich Neuhold. A stájer turisztikai marketingszervezet helyi születésű új igazgatója korábban az Österreich Werbung nemzetközi piacokért felelős részlegét vezette. Neuhold a Turizmus Online érdeklődésére elmondta, hogy Magyarország a németek után a stájerek második számú küldőpiaca. Megtudtuk, hogy bár honfitársaink téli-nyári megoszlása 65% a tél javára, de feljövőben a nyár. És hogyan, mivel fogható meg a magyar utazó? „A magyarok szeretik élvezni az életet, fontos a kitűnő étel és a kényelmes szállás; ezt nálunk meg is kapják” - ismertette Neuhold. Hozzátette: nem a fő szempontunk a túrázás. De vajon szempontunk lehet-e az idén kiemelten marketingelt termál turizmus? Az igazgató elismerve, hogy bár Magyarországgal ezen a téren valódi kihívás versenyre kelni, a stájerországi tartózkodás meghosszabbításaként, érdekességként vonzók lehetnek számunkra. „Murau a magyarok első számú kedvence. Ezt követi a dachsteini régió. Azonban az 1-2 éjszakás grazi városlátogatások feljövőben vannak” - sorolta Neuhold a népszerű helyeket. „Szeretnénk, ha a tartományi fővárosban is egyre több időt töltenének a magyarok” - mondta Erich Neuhold összhangban a Steiermark Tourismus 2020-ig szóló marketingstratégiájával, mely vendégek tartózkodási idejének meghosszabbítását tűzte ki célul.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?