Szuperintelligens város lehet Budapest

Az előrejelzések szerint 2020-ig több, mint 15 milliárd intelligens eszköz kapcsolódik majd egymáshoz világszerte.

Ez azt jelenti, hogy nem csak az emberek közötti elektronikus kommunikációban, hanem az ipari és szolgáltatói szektorban is kialakul az olyan intelligens eszközök használatának az igénye, amelyek minden időpillanatban kommunikálhatnak egymással, egymást irányítják, átalakítva ezzel a végfelhasználók életét és a vállalkozások tevékenységét. A Nokia Siemens Networks (NSN) magyar mérnökei által fejlesztett Machine to Machine (M2M) alkalmazásoknak köszönhetően éveken belül egy - a jelenleginél jóval kényelmesebb és biztonságosabb - szuperintelligens környezetben élhetünk majd.

A kommunikációs technológiák és alkalmazások gyorsan és viszonylag rövid időn belül teljesen átszabhatják a mindennapi életünket. Az intelligens szolgáltatások és okos eszközök piacát a hatékonyság iránti igény hajtja az egészségügy, az ipar, az energiaszolgáltatás, a közlekedés, a kiskereskedelem, az őrzés-védelem, az informatika és az építőipar területén is.

Az M2M (Machine-to-Machine) kommunikáció (más néven a 'tárgyak vagy intelligens eszközök internete') olyan technológia, ahol az eszközök összeköttetésben vannak egymással, adatokat osztanak meg saját állapotukról vagy tevékenységükről. Az M2M kommunikációnak köszönhetően nem csak az üzletvitel egyszerűsödik és válik jóval költséghatékonyabbá, hanem segítségével egyszerűbbé, kényelmesebbé és biztonságosabbá is válik életünk. A Nokia Siemens Networks K+F divíziójának magyar mérnökei olyan intelligens-rendszereket fejlesztenek, amelyek mind az energiaellátás, mind az egészségügy mind pedig a tömegközlekedés területén jelentős változásokat hozhatnak a felhasználók számára. A fejlesztések alapján Budapest pár éven belül szuperintelligens várossá válhat, amelyben okos eszközökön keresztül olyan kényelmi szolgáltatással segítik a felhasználókat amelyekkel tetemes mennyiségű időt és pénzt takaríthatnak meg.

A becslések szerint 2014-ig a mobiltelefonos rendszerhez kapcsolódó M2M megoldásokra költő vállalkozások megközelítőleg 250 millió - az egész világon telepített - eszközzel elérik a 35 milliárd eurós forgalmat. A számítások szerint, ha a tendencia nem változik, az M2M 2020-ra mintegy 280 milliárd eurós piacot képvisel majd. Az alkalmazásfejlesztést támogatják az Európai Unió ösztönző szabályozásai is. Magyarország 2011 júniusában csatlakozott az európai egységes vészhívó-rendszer létrehozását szolgáló eCall törekvéshez. A közlekedési eszközökben elhelyezett eCall rendszer nemcsak az utasok, hanem a járművek által is aktiválható készülék, amely automatikus vészhívást indít. Az új technológia bevezetésének köszönhetően a városi területekre 40%-kal, vidékre mintegy 50%-kal gyorsabban érkeznek meg a mentőcsapatok. Amint kihelyezésre kerülnek az eCall eszközök, évente több száz életet menthetnek meg és több tízezer esetben csökkentik a sérülések következményeit. Az eCall része az Európai Útbiztonsági Akciótervnek, amelynek célja, hogy 2020-ra 50%-kal csökkentse a közúti elhalálozások számát.

Szeptember 13-16 között a Nokia Siemens Networks négy napos roadshow keretében mutatja be magyar nagyvállalatok és a kormányzati szektor számára a világ számos pontján jól működő M2M piaci megoldásokat és azon magyar fejlesztéseket, amelyeknek köszönhetően nálunk is robbanásszerű fejlődés várható az M2M kommunikáció terén.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?