Továbbra is kikötnek Haitinál az óceánjáró luxushajók

A földrengés követően Haitiban kialakult káosz ellenére továbbra is kikötnek a karibi ország partjainál a Royal Caribbean amerikai társaság óceánjáró luxushajói, jelenlétük mindazonáltal élénk vitákat vált ki.

A Royal Caribbean tulajdonában áll egy magánsziget, Labadie a múlt keddi földrengés epicentrumától mintegy 150 kilométerre északra, ahol a vállalat hajói hetente háromszor kötnek ki. Kedden érkezett meg a Liberty of the Seas luxushajó, amely 3600 utast szállít a természeti csapás által teljesen megkímélt, földi paradicsomnak tűnő szigetre, ahol az utasok két napot töltenek. Az általuk élvezett luxuskörülmények éles ellentétben állnak a földrengés előtt is a nyugati félteke legszegényebb országának számító Haitiban uralkodó állapotokkal. A főváros, Port-au-Prince épületeinek fele romba dőlt, a katasztrófa 75 ezer halálos és 250 ezer sérült áldozatot követelt, legalább egymillióan hajléktalanná vált.

Egy héttel a földrengés után továbbra is nagyon súlyos a helyzet a karibi szigetfélen. Noha számtalan orvos-, illetve segélycsoport dolgozik a nap huszonnégy órájában gyakorlatilag a végkimerültségig, még mindig több ezer sérült vár kétségbeesetten az orvosi segítségre. A túlélők élelem után kutatnak, szórványosan továbbra is érkeznek hírek fosztogatásról, lövöldözésekről.

Lyan Sierra-Caro, az amerikai társaság szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a természeti csapás ellenére fenntartják a menetrendet: a Navigator of the Seas luxushajó hétfőn megérkezett a szigetre, ahol kedden a Liberty of the Seas, pénteken pedig a Celebrity of the Seas köt ki. A luxushajók jelenléte élénk vitákat keltett. A Labadie szigetén nemrégiben járt egyik utas a Cruise Critic blogon megjegyezte: nem tudja elképzelni, hogy hamburgerét majszolja a strandon és közben azokra gondol, akik (tőle nem is olyan távol) meghaltak, most majd szomjan halnak, vagy bele fognak halni sérüléseikbe. A Royal Caribbean közleményben azzal védekezett, hogy egymillió dolláros humanitárius segélyt ajánlott fel Haitinak, a Labadie szigetére tett luxusutakból befolyó bevételt pedig a földrengés károsultjainak megsegítésére fordítja. A társaság luxushajói segélyszállítmányokat is eljuttatnak a szigetfélre: rizst, tejport, ivóvizet és élelmiszert. Adam Goldstein, a cég elnöke saját blogján pedig hozzátette, hogy a partraszálló turisták által elköltött pénz a helyi árusok zsebébe vándorol. (MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?