Vendégforgalom - eddig nagyjából úgy állunk, ahogy tavaly

A kereskedelmi szálláshelyek által regisztrált vendégéjszakák száma január-októberben 0,2%-kal nőtt, és összesen 27,2 millió volt. A külföldi vendégek 1,0%-kal több, a belföldi vendégek 0,5%-kal kevesebb (13,5 millió, illetve 13,7 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken az előző év azonos időszakához képest.

2019. októberben az előző év azonos hónapjához képest:

  • A külföldi vendégek száma 9,2, a vendégéjszakáké 10%-kal nőtt. A szálláshelyekre érkezett 546 ezer vendég 1,3 millió vendégéjszakát töltött el. Utóbbiak száma mindegyik szállástípusban emelkedett. A vendégéjszakák kétharmadát Budapest–Közép-Duna-vidék régióban töltötték a külföldi vendégek, 9,3%-kal többet, mint az előző év azonos hónapjában.
  • A belföldi vendégek száma 3,4%-kal bővült, a vendégéjszakáké 0,8%-kal kevesebb volt. A vendégszám 551 ezer, az eltöltött vendégéjszakák száma 1,2 millió volt. Utóbbi mutató értéke a szállodákban, panziókban és a kempingekben csökkent, a közösségi szálláshelyeken és az üdülőházakban nőtt. A szálláshelyek a vendégéjszakák 18%-át a Balatonnál regisztrálták, ahol a bővülés mértéke 7,2% volt. A belföldivendég-éjszakák számának csökkenéséhez hozzájárult, hogy az előző évben az október 23-ai ünnep 4 napos hosszú hétvégére esett, ebben az évben viszont október 23-a szerda volt.

 

  • A szállodák szobakihasználtsága 64,9% volt.
  • Az összes bruttó árbevétel folyó áron 9,8%-kal (51 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 9,9%-kal (30 milliárd forintra) emelkedett.

 

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok összességében 2,5 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken, ami 64%-os növekedést jelent.

2019. október 31-én az előző év azonos időpontjához képest:

  • 46-tal kevesebb, 2854 kereskedelmi szálláshely 84 ezer szobával és 249 ezer férőhellyel működött.

    2019. január–októberben az előző év azonos időszakához képest:

  • A kereskedelmi szálláshelyek által regisztrált vendégéjszakák száma 0,2%-kal nőtt, és összesen 27,2 millió volt. A külföldi vendégek 1,0%-kal több, a belföldi vendégek 0,5%-kal kevesebb (13,5 millió, illetve 13,7 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.
  • A szállodák szobakihasználtsága alig változott, 62,6% volt.
  • A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 8,2%-kal több, 471 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.

Forrás: Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?