hirdetés

Erős eddig az idei év a szállodalánc óriásoknál

Sikeres fél éven van túl a világ két legnagyobb szállodalánca, az InterContinental és a Marriott. A forgalom Európában, Észak-Amerikában és a csendes-óceáni térségben is növekedett, adta hírül a Világgazdaság.

hirdetés

Kiadta első féléves eredményét az InterContinental Hotels Group, adta hírül a Világgazdaság. Nettó nyeresége az idei első fél évben 370 millió dollárra nőtt, ez 8 százalékos bővülés az előző év első feléhez képest. Az egy részvényre jutó bevétele (EPS) pedig 1,1 dollár lett, ami 27 százalékos bővülést jelent éves alapon.

Az eredményeket látva a szállodalánc 33 centnyi osztalékot fizetett részvényenként, tavaly ugyanekkor 30 cent volt az időközi osztalék. Pedig a negyedéves eredmények önmagukban nem lettek túl jók: az elérhető szobánkénti jövedelem (revpar) 1,5 százalékkal nőtt csak negyedéves összevetésben, míg az azt megelőző két negyedévben 2,7, illetve 2,5 százalékos volt a bővülés. A teljes első fél évben a revpar aránya 2,1 százalékkal emelkedett éves szinten.

A vállalat pénzügyi igazgatója, Paul Edgecliffe-Johnson elmondta: jó fél évet zárt a hotellánc, forgalmuk a Közel-Keleten ugyan visszaesett, de Európában lecsengett a tavalyi terrortámadások okozta pánik, és ott a bevételek ismét nőttek. Mindez azonban nem hatotta meg a befektetőket, a lassuló második negyedéves növekedés láttán a vállalat részvényeinek árfolyama a tőzsdenyitás után 4 százalékot esett.

A szobaszám tekintetében legnagyobb, tavalyi bevételei alapján pedig második legnagyobb hotellánc, a Marriott International negyedéves nettó profitja 414 millió dollár lett, ami kiemelkedő, 68 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest.

A globális revpar aránya 2,2 százalékkal emelkedett éves alapon úgy, hogy csak az elmúlt három hónapban 16 ezer szobával gazdagodott a hálózat. A negyedéves, tisztított EBITDA 834 millió dollár lett, ami 8 százalékos bővülés éves alapon. Arne Sorenson, a vállalat ügyvezetője azt mondta, a jó eredmények nagyban köszönhetők annak, hogy jó időben vették meg a Starwood Hotels & Resorts láncot. Emellett bevételeik jelentősen nőttek Európában és a csendes-óceáni térségben, a vezérigazgató külön kiemelte Londont, mint javuló piacot.

A teljes cikk itt található.

 

(forrás: Világgazdaság Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint jó ötlet az utazási irodák részéről a kínálatuk teljes áras megjelenítése?

Kiadónk társoldalai