Szeptemberben is nőtt a szálláshelyek vendégforgalma

Már olvasható a KSH legújabb gyorstájékoztatója a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmáról.

2017. szeptemberben a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 7,3, a belföldi vendégeké 3,0%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 15%-kal emelkedett.

A szállodai szobák ára országos szinten 10%-kal, Budapesten 14%-kal magasabb volt, mint egy évvel korábban. 2017. szeptemberben az előző év azonos hónapjához képest: A külföldi vendégek száma 4,6, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 7,3%-kal (1,4 millióra) emelkedett.

A vendégéjszakában mért forgalom a kempingekben stagnált, a többi szállástípusban nőtt. Az összes külföldivendég-éjszaka közel hattizedét realizáló Budapesten 6,4%-os volt a bővülés. A Balatonnál 9,0%-kal több éjszakát töltöttek a külföldi turisták, mint az előző év azonos hónapjában. A belföldi vendégek száma 3,6, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 3,0%-kal bővült, és megközelítette az 1,1 milliót.

A Balaton és Dél-Dunántúl kivételével a turisztikai régiókban nőtt a vendégéjszakák száma. A belföldivendég-éjszakák több mint ötödét a Balatonnál, 17%-át a Budapest–Közép-Dunavidék régióban regisztrálták a kereskedelmi szálláshelyek.

A szállodák szobakihasználtsága 2,9 százalékponttal, 65,9%-ra nőtt. A szobaárak és a szálláshelyi szolgáltatások jelentős áremelkedése eredményeként a kereskedelmi szálláshelyek bevételei a vendégforgalomnál jóval dinamikusabban nőttek. Az összes bruttó árbevétel 15%-kal (44 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 16%-kal (27 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 7,6%-kal (8 milliárd forintra), az egyéb szolgáltatások bevétele 19%-kal (9 milliárd forintra) emelkedett. A külföldi szállásdíjbevétel 18%-kal, a belföldi 12%-kal magasabb volt az előző év szeptemberinél.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 5,8%-kal többet, 1,1 milliárd forintot költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. SZÉP-kártyával 2143 szálláshelyen, köztük 880 szállodában fizethettek a vendégek.

2017. szeptember 30-án az előző év azonos időpontjához képest:

Hazánkban az előző év azonos időpontjához közel hasonló számú, 3075 kereskedelmi szálláshely működött. A kiadható szobák száma 0,5%-kal csökkent, de így is meghaladta a 88 ezret.

2017. január–szeptemberben az előző év azonos időszakához képest:

Az első kilenc hónapban a kereskedelmi szálláshelyek 6,8%-kal több, összesen 23,5 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 8,7%-kal (11,8 millió), a belföldi vendégek 4,9%-kal több (11,7 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A szállodák szobakihasználtsága 3,8 százalékponttal, 60,5%-ra emelkedett. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 17%-kal több, 354 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. Ezen belül a szállásdíjbevétel 18%-kal nőtt, és meghaladta a 215 milliárd forintot.

Forrás: Vendég & Hotel


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?