A kulináris élvezeteké a főszerep az MTÜ őszi kampányában

A felfedezés nem ér véget a nyárral! A belföldi utazás ősszel is sok élményt kínál, így az évszakra jellemző menüket, vagy a Szent Márton nappal kapcsolatos programokat. Egyebek mellett erről szól a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) új kampánya, amelyhez számos szakmai szervezet csatlakozott. 

Az MTÜ az idei nyár folyamán több hónapos integrált kommunikációs kampányban hívta fel a figyelmet Magyarország rejtett kincseire, értékeire.

Az MTÜ megvizsgálta, mit vesznek tekintetbe a magyar utazók, amikor utazást terveznek. Az eredmények alapján a bor- és gasztronómiai élménykínálat sokszínűsége, a helyi látványosságokkal és speciális programokkal együtt befolyásolják a döntést – évszaktól függetlenül.

Ezt támasztja alá, hogy a kutatás eredményei szerint a belföldi turisták közül egyre többen keresnek fel borászatokat, pincészeteket és vesznek részt borkóstoláson: 2016-ban már a megkérdezettek 16 százaléka említette ezt, mint a rövidebb belföldi utazásaik során kedvelt tevékenységet. A hosszabb időre utazóknak pedig már közel ötöde látogat meg szőlőbirtokokat és pincészeteket és vesz részt borkóstoláson.

Arra a kérdésre, hogy mi késztetné a rövidebb időre utazókat legalább 4 éjszakás, azaz hosszabb belföldi utazásra, jelentős, mintegy 26 százalékos volt a borturizmust, a borutak fejlesztését is megemlítők aránya. Az MTÜ kutatásából az is jól látszik, hogy az 1–3 éjszakára belföldre utazók esetében van egy jelentős csoport, akik több programot, látnivalót igényelnének.

Az utazási élmény fontos része tehát a helyi gasztronómiai kínálat – köztük a bor – felfedezése is, ezért indul az MTÜ kampánya az Őszi menük hetei elnevezésű kezdeményezéssel, amelyet számos neves, szakmai szervezet támogat.

Az MTÜ a kampány során együttműködik a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával, a Stílusos Vidéki Éttermiséggel, a Pannon Gasztronómiai Akadémiával, a Magyar Bocuse d’Or Akadémiával, a Magyar Vendéglátók Ipartestületével, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetséggel, valamint a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével is.

A csatlakozott vendéglátóipari egységek az őszre jellemző fogásokkal várják a vendégeket, amelyek elkészítéséhez az ajánlásként összeállított „őszi kosárból” választhatják ki tetszés szerint a kiváló, hazai hozzávalókat. Az így készült ételek tökéletes kiegészítőjeként bemutatkozik a hazai borvidékek színes kínálata is. Az eseménysorozat csúcspontja november 11., Szent Márton napja, az újbor és a libaételek ünnepe.

2017. október 17. és november 15. között a csatlakozott szállodák és éttermek minden 18 év feletti vendégnek borkóstoló-jegyet kínálnak, amelyek a kampányban résztvevő pincészetekben válthatók be egy ajándék pohár borra. A pincészetek a kóstolójeggyel érkező látogatóknak helyben mutatják be boraikat.

A szállodák pedig a vendégek számára összeállított őszi ajánlataikban különleges előnyöket biztosítanak (pl. ingyenes késői kijelentkezést, vagy egyéb kedvezményes áron kínált pluszszolgáltatást).

Az MTÜ – a nyárihoz hasonlóan – átfogó, integrált kampányt folytat: a klasszikus médiaeszközök (például televízió, rádió, közterületi és sajtómegjelenések) mellett hangsúlyos szerepet szán a digitális kommunikációnak is, kampányoldalt indít hellomagyarorszag.hu címen, emellett közösségi média aktivitásokat, valamint influenszerek bevonását tervezi. Így a kampányban szerepet vállalnak Széll Tamás és Szulló Szabina séfek is.

A kampányhoz természetesen videó is készült. A koncepció az alapgondolatot hangsúlyozza: az élmények nem érnek véget a nyárral. A kisfilm 4 kiemelt borvidéken – Tokaj, Villány, Badacsony, Sopron – forgott annak érdekében, hogy átadja az ősz szívet melengető hangulatát. A film zenéje megegyezik a nyári kampányvideóéval, amelyből önálló dal is született.

A Magyar Turisztikai Ügynökség, látva a dal sikerét, úgy határozott, hogy az őszi kampányban is megtartja azt. Annál is inkább, hiszen Fodor Máriusz és Kama művének üzenete is állandó érvényű, csakúgy, mint a hazai élmények.

Az ügynökség célja továbbá, hogy megmutassa, nem csak nyáron érdemes bejárni Magyarországot, illetve a kiemelt turisztikai desztinációk ismertségének növelése, a bor- és gasztroturizmus népszerűsítése, valamint a magyar bor imázsának emelése, a borvidékek megismertetése is.

Részletes információ az egyes helyszínek őszi ajánlatairól, az Őszi menük heteiről, a kóstolójegyről, valamint a kampányhoz csatlakozott éttermekről, pincészetekről és hotelekről a hellomagyarorszag.hu oldalon találhatóak.

A kampányvideó alább nézhető meg:

{youtube|id=tj_Xo4T2sJ8}


Újra magyar lesz a Boci csoki és a Melba kocka

Újra magyar lesz a Boci csoki és a Melba kocka 

Megvásárolja a Boci, a Melba és a Párizsi kocka védjegyeit a Cerbona a Nestlétől.
Több mint száz nemzetközi borszakértő a hazai boros csúcstalálkozón

Több mint száz nemzetközi borszakértő a hazai boros csúcstalálkozón 

Több mint száz külföldi szakember ismerkedhet a magyar borral az idei Hungarian Wine Summit nemzetközi szakmai csúcstalálkozón.
Siemens-innováció:  ételmaradékból meleg víz

Siemens-innováció: ételmaradékból meleg víz 

A cég támogatásával valósul meg a hulladékból energiát előállító zöld megoldás.
Délutánba nyúló reggeli egy luxusszállodában

Délutánba nyúló reggeli egy luxusszállodában 

A Matild Palace-ban jellegzetes helyi finomságokat és a nemzetközi villásreggeli-klasszikusokat kóstolhatunk.
Borok a húsvéti sonka mellé

Borok a húsvéti sonka mellé 

A legmeghatározóbb fogás az ünnep során a húsvéti sonka, de megválasztani mellé a megfelelő bort.
Két magyar pezsgő a világelitben

Két magyar pezsgő a világelitben 

Az egyik exkluzív termék, kizárólag a Michelin-csillagos Babel Budapest étterem számára készült.
Ünnepel a Balatoni Kör

Ünnepel a Balatoni Kör 

Tíz éves születésnapját ünnepli a Balaton közepén, egy hajón megalakult társaság.
Sakura ünnep a fedélzeten

Sakura ünnep a fedélzeten 

Az Emirates különleges tradicionális japán fogásokkal idézi meg a szigetország cseresznyefa virágzásához kapcsolódó hagyományait.
Vasárnap megnyílik a SÜTIUTCA

Vasárnap megnyílik a SÜTIUTCA 

A Csányi utcában 12 kültéri installációban mutatják be a kortárs zsidó kulturális és gasztronómiai életet.
Törzshely a Pesti Broadway-n

Törzshely a Pesti Broadway-n 

Március 23-a este, egyetlen karszalag megvásárlásával részt vehetünk a Színházak Éjszakája összes eseményén.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.