Az online marketing finomságai

Világszerte több mint 2 milliárd fő, Magyarországon minden második ember használja ma aktívan az internetet. Az utazásokat is egyre többen tervezik és szervezik online módon – derült ki az Edutus Főiskolán tartott konferencián.

Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára a turizmuspolitika aktuális kérdéseiről és a 2020-ig tartó turizmusfejlesztési stratégiáról beszélt. Kiemelte: a források 60%-át vállalkozásfejlesztésre kell fordítani. A 2020-ig érvényes Nemzeti turizmusfejlesztési koncepciót hamarosan társadalmi vitára bocsátják. Ennek jövőképe szerint 2020-ban Magyarország Európa egyik legnépszerűbb desztinációjává válik. Szeretnék, ha a turizmus nemzetgazdasági hozzájárulása megduplázódna 10 év alatt, és ha az ezen a területen dolgozó bejelentett munkavállalók száma szintén megduplázódna 2025-ig. Cél, hogy a turisztikai üzleti környezet versenyképességének tekintetében Magyarország a világ első 30 országa között legyen 2025-ig.

Horváth Viktória a tervek közé sorolta 6-10 kiemelt fejlesztési program (például budapesti konferencia központ), 8-10 regionális gyógyfürdő, 3-5 nemzetközi hírű komplex gyógyhely, 100 országos jelentőségű projekt kidolgozását és megvalósítását. Célkitűzés továbbá, hogy megújuljon a turisztika jogi környezete, hogy kiépüljön egy stabilan működő TDM-rendszer, valamint hogy a belföldi turisztika alapmutatói egyharmaddal növekedjenek 2020-ig. A Magyarországra látogató külföldi turisták átlagos költésének megkétszerezése és tartózkodási idejének másfélszeresére növelése is cél. Szeretnék, ha Budapest tartósan Európa első10, Közép-Európa első 3 desztinációja között lenne. A Balatonnal kapcsolatban az a cél, hogy Európa 5 legjobb üdülő desztinációja között szerepeljen. A SZÉP Kártyával kapcsolatban Horváth Viktória elmondta: a 2012-es évet 71 milliárd forintos feltöltéssel zárták, ebből 44 milliárd folyt vissza az ágazatba.

Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai igazgatója ismertette a társaság 2013-ra szóló marketingtervét, amelyben nagy hangsúlyt kapnak az online felületek, főleg a külföldi kommunikációban. Itthon egyelőre marad a klasszikus médiaeszközök túlsúlya. Egyre többen használják az internetet, ha utazással kapcsolatban gyűjtenek információt. A markáns online jelenlétbe illeszkedik a Zrt. megújult portálja, a külföldi oldalakat tömörítő honlap és a mobil applikációs megjelenések.

Maráczi szerint a szolgáltatóknak ma már kevesebb beleszólásuk van abba a képbe, ami kialakul róluk, a hangsúly most az utazók véleményén van, akik egyre több felületen tudják megosztani véleményüket, tapasztalataikat. A szolgáltatók minőségi szolgáltatással tudják pozitív irányba befolyásolni a róluk kialakult képet. Az MT Zrt. marketingtervében továbbra is elsődleges Magyarország, mint desztináció népszerűsítése, a belföldi utazás presztízsének továbberősítése. Folytatódnak a stratégai termékkampányok, az évszakokhoz igazodó hangulati kampányok. Mintegy 90 kiállításon vesz részt idén a magyar stand, az installációkon továbbra is a víz lesz a fő motívum. Idén a study tour-ok keretében több bloggert és online médiumot invitálnak hazánkba. A szakmai kapcsolatok idén is fontos szerepet kapnak - Maráczi a balatoni TDM szövetséggel elkezdett munkát emelte ki, és egy átfogó Balaton-kutatást, amelyről hamarosan hírt adnak. A konferencia második részében a megváltozott fogyasztói szokásokról és az online marketingeszközök turizmusban betöltött szerepéről hallhattunk. A turisztikai szakmának tisztában kell lennie azzal, hogy a turisták utazásaik során sokféle technikai eszközt használnak az információ-szerzéshez. Elengedhetetlen, hogy a turisztikai vállalkozások megismerjék az online marketing lehetőségeit, és ezeket használják is.

Érdekes adatokat hoztak bizonyítékul:

- Az internethasználók száma globálisan meghaladta a 2 milliárd főt.

- Egy 2011-es felmérés szerint Magyarországon a 15 évesnél idősebb népesség 61%-a rendelkezik internet hozzáféréssel, a 30 éven aluliak számára a világháló a legfontosabb információforrás.

- Magyarországon 4,4 millió felhasználója van a Facebooknak.

- Hazánkban havi rendszerességgel 1,8 millió fő lép be mobileszközről a Facebook-ra.

- Egy kutatás szerint, egy szűkebb csoport elérése esetén a Facebook-os kampányok 90%-os pontossággal találják meg ezt a csoportot, szemben egy átlagos internetes kampány 35%-ával.

- Az utazók fele az utazás előtt belájkolja az úti céllal kapcsolatos oldalakat, hogy friss információkhoz jusson.

- Az utazók 2/3-a már az utazás előtt megosztja ismerőseivel az utazásra vonatkozó terveit. A pihenés alatt 70%-uk ír bejegyzést, vagy tölt fel képet.

- A TripAdvisor felmérése szerint a legtöbben nem a telefonálás, hanem az információszerzés miatt viszik magukkal mobiljukat az utazásukra.

- Egy átlagos internethasználó kb. 4 másodperc alatt dönti el, hogy marad-e az adott honlapon, vagy sem. A videóknál 10 másodperc áll rendelkezésre az érdeklődés felkeltésére.

- Általános kifejezések (utazás, wellness) helyett érdemes speciális kifejezéseket és kulcsszavakat (wellness hétvége X településen) használni a netes hirdetésekben, így lehet elérni azokat a potenciális vásárlókat, akik már tudják, mit akarnak.

A témával foglalkozik Közösségi médiás és mobilkommunikációs problémamegoldó-tréningünk, amelyről további információk ezen a linken érhetők el.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.