Budapest Airport – MUISZ: élet a Malév után

A budapesti repülőtér mellett az utazási irodák és a tour-operátorok is alaposan megérezték a Malév csődjének negatív hatásait, mindannyian egyetértettek abban, hogy a kedvezőtlen tendenciák még sokáig éreztetik hatásukat és alaposan átrendezik a magyarországi piacot. Az idegenforgalmi szakemberek az 1. Terminál bezárása utáni helyzetben tájékozódtak a repülőtéren az idén nyári utazási szezon kilátásairól.

A Budapest Airport továbbra is mindent megtesz azért, hogy a magyar idegenforgalmi szakma a lehető legkevésbé érezze meg a Malév-csőd negatív hatásait, de ezen a téren korlátozottak a repülőtér lehetőségei. Erről beszélt a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége vezetőinek Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója. Mint elmondta, a Budapest Airport rendkívül nehéz pénzügyi helyzetbe került a Malév-csőd okozta veszteségek miatt, ráadásul az idén kivetett repülőtéri telekadó 330 %-ra emelése csak tovább tetézte a terheket. Mindkét fél egyetértett abban, hogy további hathatós és gyors megoldást várnak a szaktárcától pl. kétoldalú légügyi egyezmények által szabályozott, jelentős idegenforgalmi bevételt ígérő útvonalakon, mint pl. az orosz, ukrán, izraeli és törökországi irányokban.

Kam Jandu bejelentette, hogy 2013-ban a Budapest Airport a Magyar Turizmus Zrt.-vel és a BTDM Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft.-val közösen házigazdaként vesz részt a földrész legrangosabb nemzetközi légiközlekedési találkozójának, a Routes Europe konferenciának a megrendezésében. Ezt egy héttel ezelőtt jelentették be Tallinban és adták át a jelképes stafétabotot a Budapest Airportnak. A MUISZ képviselőivel abban is egyetértettek, hogy a Malév csődje miatt jelentősen romlottak a magyar főváros nemzetközi konferencia-rendezési esélyei, aminek hatásait az ún. MICE-turizmus még csak következő években érzi meg igazán. Mind a MUISZ, mind a Budapest Airport szorgalmazza, hogy elsősorban Spanyolország, Nagy-Britannia, Franciaország, Németország és Skandinávia piacain lenne fontos a magyarországi konferencia-lehetőségek aktív marketingje és azt is rendkívül fontosnak tartják, hogy az eddiginél jelentősebb összegek álljanak rendelkezésre külföldi turisztikai marketingtevékenységre.

A több idegenforgalmi terület képviselői nevében Molnár Gabriella MUISZ-elnök és Dr. Simon András, a MUISZ közlekedési szakterületi érdekképviselője tett fel szakmai kérdéseket. Felvetésükre elhangzott, hogy a 2. Terminálon alkalmazott gyalogos ki- és beszállítás valóban eltér a korábbi repülőtéri rendszertől, azt a Ryanair kifejezett kérésére – a hatóságokkal egyetértésben – vezette a Budapest Airport, ez a módszer más légitársaságok számára is nyitott, ha kérik. A Budapest Airport az őszre egy könnyűszerkezetes, az időjárás viszontagságai ellen védő, fedett várócsarnok megépítését tervezi, ahol a gépek közelében várakozhatnak a beszállására váró utasok. A repülőtér képviselői azt is megerősítették, hogy az 1. Terminálról történt átköltözés után valamennyi légitársaság a publikált tarifarendszer szerint fizeti a biztonsági ellenőrzési és utaskezelési díjakat. A deklarált kedvezményeket is egyformán vehetik igénybe a légitársaságok.

Az idei szezonban is a kialakult és kölcsönösen elfogadott rendszer szerint folytatódik a voucher-ek átadása az utasoknak a 2B Terminálon, amelynek emeletén valamivel több hely áll majd az utazási irodák és utasaik rendelkezésére. A megbeszélésen sajnálattal állapították meg, hogy folytatódik a charter-piac zsugorodása Magyarországon, aminek elsősorban az egyre nehezebb gazdasági helyzet az oka. A találkozón az is elhangzott, hogy az első tapasztalatok szerint jól működik a költözés utána 2. Terminál, elegendő kapacitás áll rendelkezésre pl. a biztonsági területen a nyári csúcsforgalom megfelelő színvonalú kezelésére. A Budapest Airport számításai szerint tegnap reggel pl. az augusztusi csúcsidőszak 85 %-át elérő terheléssel működött – zavartalanul – a 2. Terminál.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.