Fejlődni kell kihasználtságban és REVPAR-ban

Az idei év első hét hónapjának eredményeit értékelte szolgáltatói szemszögből Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke. 

Az elnök elmondta, a KSH adatai szerint az elmúlt idődszakban lassult a kapacitásbővülés mértéke, ami egy reálisabb piaci helyzetet eredményezhet. Az adatok szerint a január-júliusi időszakban a küldöldi vendégéjszakák száma 10 százalékkal nőtt tavalyhoz képest és a belföldi vendégéjek száma is emelkedni tudott 1,7%-kal. A szállodák kihasználtsága az idei első hét hónapban átlagosan 45,2 százalékos volt az országban, ami mindössze 0,6 százalékponttal jobb a tavalyinál. A bruttó szállodai átlagár 4,4 százalékkal volt magasabb idén a tavalyi első hét hónaphoz képest, azaz az emelkedés mértéke nem érte el az infláció mértékét. A szállodák egyik legfőbb mutatószámáról, a REVPAR-ról (egy kiadható szobára jutó bruttó árbevételről) elmondta, a tavalyi időszakhoz képest 5,7 százalékkal javult, amelyben nem jelenik meg az EUR/HUF árfolyam. Kopócsy Andrea elmondta, a Malév csődjével átrendeződött a kereslet, több lett a fapadosokkkal érkező városlátogató turista, akik kisebb költéssel rendelkeznek, ez főleg a 3 csillagos házaknak kedvezett. A MICE és üzleti szegmens visszaesése hátrányosan érintette az ötcsillagos szállodákat. Az elnök szerint ebben a szegmensben lenne szükség nővekedésre. A budapesti szállodák teljesítménye felfelé húzta az ágazatot: a vendégéjszakák száma 14,5 százalékkal nőtt, a foglaltság 55,8 százalékra javult. A Balatonnál a bázis körül teljesítettek a házak, a külföldi vendégéjszakák nővekedése ellensúlyozta a hazai vendégéjek csökkenését. A SZÉP Kártyák felhasználása főleg májustól volt érezhető a szállodáknál, a kártya elterjedése különösen a nyári időszakban játszott pozitív szerepet a belföldi keresletben. Az MSZÉSZ felmérése szerint júliusban már 34,5 százalékkal meghaladta az Üdülési Csekk és a SZÉP Kártya együttes forgalma a 2011-es ÜCS forgalmat. Mondandóját a Hotelstars Nemzeti Tanúsító Védjegy tudnivalóival zárta Kopócsy Andrea, a regisztrált szállodák száma elérte a 460-at, ebből 254 szerezte meg már a minősítést, a többi ház elbírálása folyamatosan zajlik, az év végéig várhatóan átadják a 300. táblát is. A legtöbb szálloda 3-4 csillagos besorolású. Budapest után a nyugati régióban van a legtöbb minősített szálloda. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?