Finn érdemrendet kapott a Néprajzi Múzeum főigazgató-helyettese

Tarja Halonen köztársasági elnök Dr. Szarvas Zsuzsát, a Néprajzi Múzeum főigazgató-helyettesét a Finn Oroszlán Lovagrend első osztályú érdemrendjével tünteti ki. A kitüntetést 2011. november 10-én adta át Jari Vilén nagykövet.

2009 – 2011 között Dr. Szarvas Zsuzsa vezette és koordinálta a Finnország számára egyik legjelentősebb külföldi kulturális projektet, a (M)Ilyenek a Finnek? – Finnország magyar szemmel című nagyszabású kiállítást a budapesti Néprajzi Múzeumban. A kiállítás innovatív módon mutatta be a finn hagyományokat és egyúttal az olyan sikeres vállalatokat, mint a Marimekko, a Nokia, az Iittala és a Fiskars. Ez volt minden idők legátfogóbb Finnországot és a finnséget bemutató általános kiállítása Magyarországon. Dr. Szarvas Zsuzsától született a kiállítás tematikájának ötlete (a hagyományok, a modern Finnország és a sztereotípiák), ezen felül ő gondoskodott a kiállításhoz kapcsolódó különleges időszaki bemutatókról, közönséget vonzó programokról, valamint a kiállítás finanszírozásának koordinálásáról is.

A (M)Ilyenek a Finnek? – Finnország magyar szemmel című kiállításnak köszönhetően a Finnországról alkotott kép árnyaltabbá és komplexebbé, Finnország kultúrája pedig közismertebbé vált Magyarországon. A kiállításhoz kapcsolódó rendszeres szakmai és közönségprogramok, kisebb időszaki kiállítások, előadások, speciális tárlatvezetések, egyetemi szemináriumok és múzeumpedagógiai foglalkozások a közönség széles köreit megszólították. A kétéves nyitvatartási idő alatt közel 90 000 látogatója volt a kiállításnak. 2011 tavaszán, a magyar EU-elnökség fél éves időszaka alatt a kiállítást sok EU-értekezletre érkező külföldi vendég is megtekintette.

Dr. Szarvas Zsuzsa néprajzkutató hosszú ideje kutatja a finn és magyar tárgyi kultúrát, a paraszti kultúra változását, számtalan terepkutatásban vett részt és kiválóan beszél finnül. Naprakész és tájékozott a finn néprajzi muzeológia legújabb törekvéseiben, amit a magyar tudományos életben általa szervezett finn-magyar néprajzi szimpóziumok és előadások során folyamatosan széles körben közvetít.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?