Ha Dömösön vagy, hívd a révészt!

Hiánypótló járatot indított újra a Mahart a Dunakanyarban.

Az idei hajósszezonban Ismét lesz vízi összeköttetés a Dunán Dömös és a túlpart között. Korábban már üzemelt járat ezen a szakaszon, amely 2013 őszén közlekedett utoljára. A Dömöst Dömös átkeléssel összekötő hajó javítja a közlekedési kapcsolatok rendszerét a Dunakanyarban. Nagymaros és Zebegény között a Dömösi átkelés vasúti megállóhelyen az utasoknak lehetőségük van a Budapest – Szob – Párkány (Sturovo) vasúti fővonalra (70-es) csatlakozni, amely olyan kirándulóhelyek, úticélok között teremt kapcsolatot mint Dunakeszi, Vác, Nagymaros vagy Zebegény. Az újrainduló szolgáltatás a helyi lakosság közlekedését is nagyban megkönnyíti.

A járat nem meghatározott menetrend, hanem igény szerint áll rendelkezésre. Telefonhívással egyeztetve, meghatározott vonatokhoz való csatlakozással indul Dömös Hajóálomásról a vízi taxi, amely visszafelé is szállít utasokat. Így például, ha valaki az évente 10 ezreket vonzó, Rám-szakadékhoz kirándulna Budapestről, a Duna bal partján közlekedő vonattal és az új Mahart járattal sokkal hamarabb odaérhet Dömösre mintha a Duna jobb partján a tömegközlekedést választaná. A hajó maximális befogadóképessége 26 fő, az utasok zárt utastérben teszik meg a mintegy tíz perces utat. A hajón kerékpárok is szállíthatók. A járatnyitás mintegy 20 millió forintnyi önerőből valósult meg, és megújultak az azt kiszolgáló parti létesítmények is.

Az ünnepélyes megnyitón Spányik Gábor, a 2013 óta többségi állami tulajdonú MAHART PassNave Kft. ügyvezetője elmondta, a  visegrádi  és dömösi hajóállomások és 12 kishajójuk felújítása után folytatódnak a fejlesztések: pályázati források felhasználásával Esztergom és Visegrád között újjászületnek a kikötők szárazföldi- és vízi létesíményei egyaránt. Dr. Völner Pál parlamenti államtitkár kiemelte, hogy Dömös hamarosan újabb turisztikai vonzerővel gazdagszik: a Duna-Ipoly Nemzeti Park 1,3 milliárd forintból épít látogatóközpontot.

Rétvári Bence parlamenti államtitkár azt hangsúlyozta, hogy a Dunakanyarnak különös figyelmet szentel a kormány a következő években. "Az M2-es út kétszer kétsávosra történő bővítésével, a vízi közlekedés feltételeinek javításával és korszerű, emeletes elővárosi vonatok beállításával javul a kiemelt turisztikai térség megközelíthetősége. 12,5 milliárd forintból a következő években megújulnak a Dunakanyar kikötői, a térségbe közlekedő Mahart-hajópark és sűrítik a vízi járatokat is. Nagymaroson a Duna-parton egy sportolásra alkalmas létesítményt alakítanak ki, Zebegényben pedig egy művészettel kapcsolatos projekt adhat újabb lendületet a turizmusnak" - mondta el Rétvári.

Az idei szezon újdonsága még a Mahartnál, hogy Ismét elérhető lesz közvetlenül kirándulóhajóval az egyre növekvő népszerűségű kirándulóhely, Zebegény, a Budapest és Esztergom között Szentendre és Visegrád érintésével, a Kis-Dunaágban közlekedő járat megállójaként. A közkedvelt visegrádi sétahajó járatok mintájára pedig idén Szentendréről is indítanak előre meghatározott időpontokban 1 órás sétahajó járatokat. És ehhez hasonlóan Esztergomból is lehet hajókázni majd több alkalommal.

Forrás: Turizmus Online


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?