Minden 4. internetező 25-34 év közötti

A Gemius legfrissebb elemzése azt mutatja, hogy Magyarországon minden negyedik internetfelhasználó 25 és 34 év közötti. Ugyancsak minden negyedik internetező rendelkezik középfokú végzettséggel, és minden ötödiknek van ennél magasabb végzettsége.

Magyarországon 2014 szeptemberében 5 152 896 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 60,78 százalékos internetpenetráció, ami megfelel az európai átlagnak és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. Nagy részük (86%) napi szinten használja az internetet.

A legtöbb internetezőt Budapesten találjuk, számuk 1 134 059 fő, ami az internetezők 22 százalékát teszi ki. Az internetezők kicsivel több mint fele (52,8 százalék) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepüléseken pedig 25,2 százalék.

A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek, a felhasználók 51,23 százaléka nő, 48,76 százaléka férfi.

A netezők több mint fele (52 százalék) a 18–39 év közötti korosztályból kerül ki, ám a 60 év feletti felhasználók aránya is folyamatosan emelkedik és már elérte a 10 százalékot.

A hazai internetfelhasználók fő jellemzői:

A toplistán hazánkban is a nemzetközi óriások vezetnek. A Google, a Facebook és a YouTube mellett a legnépszerűbb hazai weboldalak:

Top 10

Rangsor

Webhely

Látogatók száma

Látogatók – napi átlag

Oldalletöltés

Elérés az internetezőknél

1

origo.hu

1 608 363

582 459

96 412 206

31,21%

2

blog.hu

1 250 630

259 598

22 080 020

24,27%

3

index.hu

1 246 555

469 491

112 798 308

24,19%

4

startlap.hu

1 245 869

448 187

75 808 017

24,18%

5

hir24.hu

1 195 157

369 523

38 758 138

23,19%

6

freemail.hu

1 189 772

521 012

180 303 930

23,09%

7

idokep.hu

1 052 969

353 821

44 008 760

20,43%

8

port.hu

1 046 420

217 020

37 472 207

20,31%

9

nlcafe.hu

988 337

265 665

21 890 470

19,18%

10

arukereso.hu

949 085

119 510

15 255 609

18,42%

Forrás: Digitális Közönségmérési Tanács (dkt.hu) –- Gemius, 2014. szeptember (15+, belföldi közönség)

A Gemius Audience-ről
A Gemius Audience egy nemzetközi kutatási projekt, melyet a Gemius több mint 35 országban végez, Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. A kutatás célja, hogy az internetfelhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az internetet. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.

 


Színes madarakkal repülünk idén a Szabadság Szigetére

Színes madarakkal repülünk idén a Szabadság Szigetére 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.
Fesztiválszervezők, taxisok, szórakozóhely üzemeltetők a célkeresztben

Fesztiválszervezők, taxisok, szórakozóhely üzemeltetők a célkeresztben 

Mindezek fokozott ellenőrzésére készül a fogyasztóvédelmi hatóság a tavaszi-nyári turisztikai szezonban.
Művészeti pályázat Tokajon

Művészeti pályázat Tokajon 

A világörökségi ranggal büszkélkedő borvidék helytörténeti jeleneteit, kulturális jelképeit ábrázoló művészi mozaikok tervezésére írt ki pályázatot Tokaj Város Önkormányzata.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.