Nagy sikerrel zárult áprilisi Business Klub programunk

Természetesen idén is folytatjuk a hazai szállodásés éttermes körökben sikeres szakmai programunkat.

Áprilisban az exkluzív, Magyarországon egyedülálló koncepcióval működő, ötcsillagos Buddha Bar Hotel Lounge területére hívtuk vendégeinket, ahol ezúttal minden a pénz, az utazás és a legújabb szállodai, éttermi design körül forgott. Az előadások után a gasztronómiai kényeztetésről házigazdáink Baalbek nevű libanoni éttermi csapata gondoskodott, Oszama Kutaini executive séf irányításával.
Először a vendéglátók nevében Fazekas Tamás szállodaigazgató köszöntötte a vendégeket, egyben meghívta őket a programot követően háznézésre. Arra azért ő sem számított (mi sem), hogy a jelen lévő mintegy 70 szállodai és éttermi döntéshozó közül majd mindenkit érdekel a háznézés, így három részre bontva mutatták meg azt a két szabad szobát, amely látogatható volt, illetve a hotel és az étterem vendégtereit.

Első előadásunk témája nem új keletű, azonban mindenkit érdekel és érint is: ez a pénz, az adózás témaköre. Dr. Antalóczy Györgyné adószakértő, jogi tanácsadó beszélt a mikrovállatokról, az újonnan létrehozott adótraffipaxról, ahol bárki figyelemmel kísérheti, hogy a NAV az adott hónapban mit és merre ellenőriz, mesélt a régmúlt idők fényadóiról és mindenféle más, lehetetlen adózási módokról, valamint felhívta a közönség figyelmét a közelgő április 26-i időpontra,az szja beadásának határidejére.

Áfamentességről, valamint adófizetési kötelezettségről hallhattunk, és a szakértő is kijelentette, amit mindnyájan sejtettünk: a vendéglátás áfája körül teljes a káosz és a bizonytalanság. Az áfakulcsváltozásokat olyan csak bonyolultan lehet jogszerűen alkalmazni, hogy vendéglátós legyen a talpán, akinek ez sikerül. Akkora a kavarodás a rendezvényeknél, az étkeztetéseknél, a cateringnél alkalmazható áfakulcsoknál, amilyen korábban sosem volt: 27, 18, majd a közelgő 5 százalék a bűvös számsor, de hogy mikor melyik alkalmazható – ezt felelősséggel csak a szakember tudja megmondani.


A számmisztika után egy sokkal látványosabb területre, a design, az anyagok, a lágy esésű textilek világába invitált bennünket következő előadónk, Bakody Katalin, a németországi JAB Csoport magyarországi képviseletének vezetője. Aki többek között mesélt cégének különleges bemutatóhoteljéről a Fekete-erdő mélyén, valamint a magyarországi JAB legutóbbi munkáiról, feladatairól. Kiderült, a kisebb családi hotelektől kezdve a luxusházakig terjed a repertoárjuk. Majd az idei év és a további időszak textiltrendjeiről hallhattunk. Elsőként a mindent beborító, szépséges fehér uralmáról, a bársony időtlen eleganciájáról, a selymek finom tapintásáról, a nagy ívű minták divatjáról, a természetes anyagok visszatéréséről, a növény- és állatvilágot idéző mintákról, formákról.

A textilek utcájában tett sétánk után a vendéglátóterek és szállodai bútorok új generációját mutatta be Mezőfi Melinda, az Alex Fémbútor Kft. Hotel és gasztroüzletágának vezetője. A zsámbéki székhelyű cég profilbővítésének köszönhetően immár szállodai szobák bútorozását, székeket, asztalokat, bárszékeket, éttermi boxokat, lounge-berendezéseket, wellness és kerti bútorokat készít – amelyeket saját tervezői álmodnak meg, és a saját gyártóüzemben hoznak létre.

Minden szállodás és vendéglátós célja, hogy az, amit kínál, egyszer igazi márkává, branddé váljon. Buday Viktória, az egy éve öt alkalmazottal működő Centrade/Cheil business menedzsere tanácsa, hogy a márkaépítést érdemes mindig szakemberre, szakértői csapatra bízni a sikeres megvalósítás érdekében. A folyamatosan jó minőség garantálása csak az egyik alappillér, amely szükséges a jó brand kialakításához. A digitális márkaépítés ma a kulcsszó, hallhattuk a szakértőtől. Egy márkának mindig múltja, története van, összeköti az adott terméket a fogyasztóval, szakrális lehet, és azokat is meggyőzi az erejéről, akik amúgy nem hinnének benne.


Klubtalálkozónk utolsó előadását Dörnyei Otília tartotta, a Gfk ügyfélkapcsolati igazgatója, aki a három–öt éves időtartamot meghatározó nemzetközi utazási trendeket mutatta be. Kiderült, a ma utazójának kevés az ideje, azt azonban szereti maximálisan kihasználni. Méghozzá oly módon, hogy abba minden élmény beleférjen (sőt, még annál több is…). Még egy alapvető és a mai utazói kört meghatározó trend az uralkodó: ez pedig a biztonság, amellyel szerencsére országunk rendelkezik, és ez nagy hívóerő. Például a tengerentúlon az utazás a legutolsó, amiről bárki is lemondana, inkább előbb adnak oda bármit, mint hogy a világ, új helyek felfedezését elvessék. És számukra is a biztonság az első szempont, fejtette ki a szakértő.


A Buddha Bar Hotel Lounge-ban tartott programunk kávéperceiről a Vendo Service Hungary gondoskodott. Topgyümölcsleveket ezúttal is a Rauch hozott hozzánk. A Napfény Paplan kiállította szép, exkluzív párnáit, paplanjait, allergénmentes ágyneműit, ahogy a JAB is a legújabb textiltermékeiből, mintáiból, tapétáiból tartott minibemutatót.
A neszmélyi Hilltop boraiból készültek különféle trendi borkoktélok a libanoni ízvilágú catering kísérőjeként. A felszolgált ebéd pedig olyan finom és különleges volt, hogy érdemes idemásolni az étlapot: humusz pitával, padlizsánkrém szőlőlevélbe töltve, borskrém mogyoróval, falafel tahiniszósszal, különböző zöldségtekercsek, joghurtsajtok.

Főételként csirkét libanoni módon elkészítve kínáltak és marhagombócokat paradicsommártással, rizzsel. Sajttorta sötét csokival és rózsavizes panna cotta, valamint különféle egzotikus gyümölcsök szerepeltek a desszertkínálatban.




Forrás: Vendég & Hotel Online


Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?